مدیرعامل شرکت توزیع نیروز برق استان همدان با بیان اینکه امسال در استان همدان ۱۵ درصد خاموشی به صورت گردشی اعمال شد گفت: شرکت توزیع برق استان در بخش جاری ۷۶ میلیارد تومان متضرر شده است.
کد خبر: ۶۲۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 10 July 2018
مدیرعامل شرکت توزیع نیروز برق استان همدان با بیان اینکه امسال در استان همدان ۱۵ درصد خاموشی به صورت گردشی اعمال شد گفت: شرکت توزیع برق استان در بخش جاری ۷۶ میلیارد تومان متضرر شده است.

به گزارش  تسنیم ، محمدمهدی شهیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور با ظرفیت ۷۶ هزار و ۶۰۰ مگاوات تولید برق در سال ۹۶ رسید.

وی بیان کرد: در سال زراعی ۹۶-۹۷ با کاهش نزولات آسمانی در استان‌های مرکزی و جنوبی مواجه بودیم و کاهش تولید برق در برخی استان‌ها به ۷۵ درصد رسیده است واکنون نسبت به سال ۹۶ حدود ۲۵ درصد کاهش تولید داریم.

شهیدی عنوان کرد: با توجه به میزان رشد ۷.۷ درصدی برق در کشور و اینکه متاسفانه امسال این میزان به ۸ درصد رسیده است و حدودا چهار هزار مگاوات به میزان توان نیروگاهی باید تحمیل کرد که این میزان نیازمند ۸۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است و منابعی که دولت در اختیار دارد پاسخگو نیست ضمن اینکه اکنون حدود هفت هزار مگاوات کمبود انرژی در تامین منبع برق وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به پیک استان گفت: پیک سال گذشته در استان ۶۶۳ مگاوات بوده است که حد نصاب تعیین شده ۶۸۴ بوده است و از این میزان عملکرد مثبتی داشتیم و مصرف کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد از انرژی برق استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود افزود: بر اساس ۶۲۳۳ تفاهم نامه با کشاورزان حدودا ۱۰۰ مگاوات قرارداد با کشاورزان تنظیم شد و مدیریت مصرف برق انجام گرفت که بر اساس آن معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به نفع کشاورزان تمام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: سال گذشته با ۴۹۰۰ مشترک کشاورزی تفاهم‌نامه منعقد شده که منجر به کاهش مصرف ۱۴۸ مگاواتی برق شده است.

شهیدی با اشاره به اینکه هر چه مشترکین برق کمتری مصرف کنند خاموشی‌ها کمتر خواهد بود اظهار داشت: امسال توانیر به میزان ۷۰۳ مگاوات را برای مصرف استان همدان تعیین کرده که بیشتر از این میزان نباید تجاوز کرد، ضمن اینکه امسال در استان همدان ۱۵ درصد خاموشی اعمال شد که به صورت نوبتی و گردشی بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیک بار مصرف برق در طول روز بین ۲۰ تا ۸۰ مگاوات است عنوان کرد: خوشبختانه با اقداماتی که در استان تهران درباره ساعات کاری ادارات انجام شد، سبب کاهش ۱۵۰۰ مگاوات مصرف برقدر شبکه شد که اگر قرار باشد در همدان نیز ساعات کاری تغییر کند ظرف ۲ روز آینده اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: ۲۰ هزار مگاوات معادل ۴۰ درصد از پیک برق کشور مربوط به بخش سرمایشی است که ۴۰۰۰ مگاوات از این میزان در بخش اداری است بنابراین اگر مدیریت بار انجام بگیرد در شبکه و تثبیت روند بار موثر است.

وی با بیان اینکه اگر ۱۰ درصد از پیک ۵۶ هزار مگاواتی اعمال مدیریت شود تابستان را بدون اعمال خاموشی پشت سرخواهیم گذاشت افزود: این شرکت با توجه به این امر و تأمین برق پایدار نیازمند همکاری بیش از پیش مشترکین خود در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی، تجاری و اداری به ویژه در ساعات اوج مصرف ۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۴ برای عبور از پیک بار تابستان است.

شهیدی تصریح کرد: در زمینه صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق مشکل فرهنگی وجود دارد و تا زمانی‌که این فرهنگ نهادینه نشود این مسئله همچنان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اعلام کرد: ۷۰۰ مگاوات برق از ترکمنستان و آذربایجان وارد کشور می‌شود و تنها در فصل زمستان صادرات برق را داریم.

شهیدی گفت: شرکت توزیع برق استان در بخش جاری ۷۶ میلیارد تومان متضرر شده است و شرکت توزیع برق استان همدان ۷۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته دارد.

تلفات برق در همدان به ۱۰.۵ درصد رسیده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه به ازای هر مشترک ۱۸۵۰ کیلو وات ساعت مصرف برق داریم افزود: مقرر بود تا هر سال ۱۵ درصد به نرخ انشعاب افزوده شود که با مشکلاتی که دولت داشت این نرخ در سال ۹۶ ثابت ماند و امسال به نرخ سال ۹۶ عمل می‌کنیم.

شهیدی با اشاره به میزان تلفات برق در کشور عنوان کرد: در مدت دو الی سه سال گذشته تلفات برق در کشور از ۱۵ درصد به ۱۰.۹ درصد رسیده است که بخشی از آن مربوط به بخش غیر فنی است ضمن اینکه تلفات برق در استان همدان از ۱۱.۷ درصد در سال گذشته به ۱۰.۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه با افزایش هر درجه دمای هوا ۵۰۰ مگاوات مصرف برق افزایش می‌یابد اظهار داشت: برای هر گروه در استان خاموشی به میزان ۸۰ مگاوات اعمال می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار