شهردار همدان از ارسال پرونده پروژه تالار قرآن به مراجع قضایی خبر داد و گفت: این پروژه تا دو ماه آینده تعیین تکلیف نشود مراجع قضایی به وضعیت آن رسیدگی می‏‌کنند.
کد خبر: ۶۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 15 July 2015
شهردار همدان از ارسال پرونده پروژه تالار قرآن به مراجع قضایی خبر داد و گفت: این پروژه تا دو ماه آینده تعیین تکلیف نشود مراجع قضایی به وضعیت آن رسیدگی می‏‌کنند.
 
به گزارش تسنیم، سیدمصطفی رسولی در صحن علنی شورای شهر همدان پس از بررسی سه ساعته وضعیت تالار قرآن اظهار داشت: اگر نتوانیم تالار قرآن را تعیین تکلیف کنیم پرونده را به دستگاه قضایی ارسال می‌کنیم تا تعلل‌ها و طولانی شدن پروژه را رسیدگی کند.
 
وی با اشاره به اینکه مشاور باید از طرح خود دفاع کند، افزود: براساس اظهار نظر مشاور طراح این سازه با همین شکل نیز می‌تواند مقاومت کند و نیازی به جمع آوری سازه گنبد وجود ندارد.
 
رسولی با بیان اینکه جلسه‎ای با حضور مشاور طراح و شرکت مجری در شهرداری همدان تشکیل شود، تصریح کرد: مشاور طراح و مجری در مدت یک ماه مشخص می‌کنند که این سازه نیاز به جمع‌آوری نداشته و بلافاصله آگهی فراخوان پوشش گنبد داده می‌شود، در غیر این صورت پرونده به مراجع قضایی برای رسیدگی و بررسی ارسال می‌شود.
 
وی با اعلام اینکه این پروژه ۱۰ سال طول کشیده و مشکلات بسیاری دارد، عنوان کرد: مشاور طراح باید از طرح خود دفاع کند، اگر پروژه تالار قرآن همدان تا ۲ ماه آینده تعیین تکلیف نشود پرونده به مراجع قضایی ارسال می‌‏شود تا مشخص شود چه کسانی در این پروژه تعلل کرده و روند اجرا رو طولانی کرده‎اند.
 
اتمام تالار قرآن دور از دسترس است
 
عضو شورای شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه با روند فعلی اتمام تالار قرآن دور از دسترس است، گفت: در سخنان مطرح شده در صحن شورا طراح مدعی است چون اختیار لازم برای وی در نظر گرفته نشده مسئولیتی نداشته و مدیران شهرداری مدعی هستند چون طراح و سرناظر از نحوه اجرا دفاع نکرده است مشکل‎ ایجاد شده است.
 
محمد تبریزی با بیان اینکه این تناقض باید حل شود، عنوان کرد: تمام مشکلات و نقطه اوج در این گنبد است ولی این پروژه مشکلات دیگری نیز دارد که در سایه مشکل گنبد نادیده گرفته شده است.
 
وی با اشاره به اینکه شورا نقش هیئت منصفه را داشته و نماینده اقشار مختلف مردم است، تاکید کرد: مسائل و منافع مختلف مردم در نظرات شورا تاثیر داشته و نباید این را عامل مشکلات دانست بلکه احتیاط‌کاری شهرداری مشکل‌ساز می‌شود.
 
باید قبول کرد تالار قرآن همدان اشتباه اجرا شده است
 
عضو دیگر شورای شهر همدان نیز دراین جلسه گفت: میلیاردها تومان برای تالار قرآن همدان هزینه شده و یک بار باید تبعات اجتماعی و مشکلات افکار عمومی بپذیریم، باید قبول کرد این پروژه را اشتباه اجرا کردیم.
 
ابراهیم مولوی با اعلام اینکه پروژه تالار قرآن باید به گونه‎ای تعیین تکلیف شود که به سود شهر و شهروندان همدان باشد، تصریح کرد: نامه مجزی مبنی بر احتمال ریزشگنبد تالار قرآن شورا و شهرداری را نسبت به این مسئله حساس کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار