مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه ۹۲۰ هزار پرسنل رسمی، پیمانی و آزمایشی دارد که حدود ۵۴ درصد این افراد معادل ۵۰۰ هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 20 June 2018
 مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه ۹۲۰ هزار پرسنل رسمی، پیمانی و آزمایشی دارد که حدود ۵۴ درصد این افراد معادل ۵۰۰ هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

فرحناز مینایی پور در گردهمایی کشوری مدیران و مشاوران زن وزارت آموزش و پرورش در همدان افزود: همچنین از میان ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز زیر پوشش وزارت آموزش و پرورش، حدود ۴۸.۵ درصد معادل ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز، دختر هستند.

وی بیان کرد: تحقق وعده رئیس جمهوری مبنی بر تحقق ۳۰ درصدی مدیریت زنان تا چهار سال آینده و تحقق وعده وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تحقق ۲۰ درصدی مدیریت زنان در آموزش و پرورش تا ۲ سال آینده به توان افزایی و ارتقای جایگاه زنان در آموزش و پرورش کمک می‌کند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: محقق کردن عدالت جنسیتی، رفع محرومیت از دختران و برقراری عدالت در دستیابی به منابع و امکانات، توجه دادن برنامه ریزان نظام آموزش و پرورش به برنامه ریزی حساس به جنسیت و تقویت و گسترش حضور موثر زنان در عرصه‌های برنامه ریزی، سیاست گذاری و مدیریتی کلان در آموزش و پرورش از مهمترین اهداف راهبردی دفتر امور زنان است.

مینایی پور با بیان اینکه دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در ۲ حوزه دختران و زنان فعالیت می‌کند گفت: توان افزایی و ارتقای جایگاه زنان در آموزش و پرورش، ارتقای دانش، بینش و مهارت دختران دانش آموز و توسعه تعاملات موثر با بخش‌های مختلف آموزش و پرورش برای توجه بیشتر به امور دختران دانش آموز و زنان فرهنگی از جمله مهمترین راهبرد‌های این دفتر است.

** کرامت زنان ریشه در فرهنگ کهن ایران دارد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این نشست گفت: مرور تاریخ کهن ایران زمین نشان می‌دهد که کرامت زن از گذشته‌های دور در فرهنگ این کشور وجود داشته و نسل به نسل حفظ شده تا به ما رسیده است.

مهرداد نادری فر افزود: هیچ تندیسی در بنا‌های تاریخی ایران یافت نمی‌شود که یک زن را بدون پوشش مناسب به تصویر کشیده باشد و این نشان می‌دهد کرامت زن ریشه در فرهنگ کهن ایران دارد.

وی اضافه کرد: پیشینیان ما از گذشته‌های دور برای جایگاه زن ارزش قائل بوده اند و حتی برای حفظ حریم خانواده در سبک معماری سنتی خانه‌های خود نیز بخش اندرونی را تعبیه کرده اند تا آسیبی به جایگاه زن در خانواده وارد نشود.

نادری فر اظهار داشت: در آموزه‌های دینی اسلام نیز به حفظ جایگاه و منزلت زن سفارش‌های متعددی شده است و امروز وظیفه همگان است که این کرامت و ارزش زن را در جامعه حفظ کنند و تحت تاثیر تبلیغات منفی دشمنان و موضوعات مختلف به آن لطمه نزنند چرا که اگر این کرامت دچار آسیب شود جامعه متزلزل می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان تاکید کرد: زنان نقش‌های متعددی در جامعه ایفا می‌کنند، اما نباید نقش مادری و فرزند پروری تحت شعاع دیگر نقش‌ها قرار گیرد.

** حضور ۱۱۷ نفر از مدیران و مشاوران آموزش و پرورش در همدان

مدیرکل آموزش و پرورش همدان نیز در این نشست، رویکرد این همایش را توان افزایی و ارتقای نقش و جایگاه زنان ذکر کرد و گفت: در این همایش ۱۱۷ نفر از مدیران و مشاوران زن وزارت آموزش و پرورش حضور دارند.

محمد پورداود افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی نقش زنان در صحنه‌های مختلف جامعه حیاتی شد و نقش موثر زنان به عنوان پشتیبانان جنگ در دوران دفاع مقدس بارز و آشکار بود.

وی بر توان افزایی و ارتقای نقش و جایگاه زنان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در دولت دوازدهم حدود ۱۰ درصد از زنان در داخل کابینه دولت فعال شدند.

گفتنی است؛ گردهمایی کشوری مدیران و مشاوران زن وزارت آموزش و پرورش ۲۹ خردادماه در اردوگاه فجر همدان آغاز شد و تا ۳۱ خردادماه ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار