مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امسال با بازنشسته شدن یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان ۱۳ میلیارد تومان در هزینه‌کرد اعتبارات آموزش و پرورش استان صرفه‌جویی حاصل شد.
کد خبر: ۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲ 19 February 2015

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امسال با بازنشسته شدن یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان ۱۳ میلیارد تومان در هزینه‌کرد اعتبارات آموزش و پرورش استان صرفه‌جویی حاصل شد.

به گزارش  تسنیم، عبدالرضا فولادوند  در چهارمین جشنواره درس پژوهی استان همدان اظهار داشت: تمرکز زدایی و توسعه مشارکتهای مردمی از اولویت‌های آموزش و پرورش است  و امسال در راستای توسعه این فعالیت‌ها گامهای بلندی توسعه برداشته شد.

وی افزود: امسال در آموزش و پرورش استان همدان یک‌هزار و ۵۰۰ نفر فرهنگی بازنشسته شدند و با وجود اینکه ۳ هزار و ۶۰۰ دانش آموز به جمع دانشآموزان استان اضافه شده است اما ۶ هزار ساعت آموزشی صرفه جویی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: امسال ۱۳ میلیارد تومان در هزینه‌کرد اعتبارات آموزش و پرورش استان صرفه‌جویی حاصل شد.

وی گفت: در ۳۶ سال اخیر اهداف آموزش و پرورش در زمینه کمیت شامل افزایش درصد قبولی، آمار افراد زیر پوشش تحصیلی محقق شد و اکنون آموزش و پرورش به سمت کیفیت پیش می‌رود و به دنبال مهارت آموزی در دانش‌آموزان است.

وی بیان کرد: مشکلات بسیاری در حوزه آموزش و پرورش استثنایی استان همدان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به نبود امکانات و تجهیزات برای همه دانش‌آموزان، کمبود سرانه دانش‌آموزی، مشکلات ایاب و ذهاب، کمبود نیروی متخصص در مجموعه استثنایی و عدم تخصیص سرانه کافی برای مراکز اختلال یادگیری اشاره کرد.

فولادوند عنوان کرد: معلمان بدون تکیه بر پژوهش قادر به توسعه مهارت‌های حرفه‌ای در خود و دانش‌آموزان نیستند در حالی که در نظام آموزشی، معلم یکی از عناصر محوری محسوب می‌شود و باید با هنرجو خود تعامل تنگاتنگی برقرار کند.

وی با بیان اینکه کیفیت‌بخشی آموزشی از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش است، افزود: به سبب عدم وجود امکانات و تجهیزات نتوانستیم همه دانش‌اموزان با مشکلات ویژه را جذب کنیم و تنها سه درصد افراد دارای نیازهای ویژه زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان نیز اظهار داشت: معلم مهمترین عنصر نظام آموزشی در فرآیند یاددهی، یادگیری و معمار اصلی نظام آموزشی است و موفقیت هر نظام آموزشی به میزان مهارت حرفه‌ای معلم بستگی دارد.

پروین قربانیان افزود: در سند تحول بنیادین برای توسعه دانش و مهارتهای حرفهای معلمان راهکارهای متعددی لحاظ شده است که توسعه زمینه پژوهشگری و افزایش توانمندی‌های حرفهای به شکل فردی و گروهی میان معلمان و تبادل تجارب و ایجاد فرصت‌های بازآموزی مستمر علمی تحقیقتی مورد توجه است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف درس پژوهی توسعه و ترویج تفکر انتقادی است و معلمان در این فرآیند به تعامل بیشتر با یکدیگر و ترویج تفکر انتقادی تشویق می‌شوند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار