پیست اسکیت منطقه عباس‌آباد که به‌نوعی نوستالژی این رشته ورزشی در همدان محسوب می‌شود این روز‌ها حال و روز خوشی ندارد و نیازمند بازسازی است.
کد خبر: ۶۱۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 14 June 2018
پیست اسکیت منطقه عباس‌آباد که به‌نوعی نوستالژی این رشته ورزشی در همدان محسوب می‌شود این روز‌ها حال و روز خوشی ندارد و نیازمند بازسازی است.
 
به گزارش مهر، از زمان کودکی عشق و علاقه بیشتر کودکان این بوده که با پس از پایان کلاس‌های مدرسه و با کسب موفقیت در امتحانات و یا اطاعت از پدر و مادر یک جفت کفش اسکیت برای آن‌ها خریداری شود و پدران و مادران نیز کمو بیش این قول را به فرزندان خود داده‌اند.

در این میان نگاه جامعه به ورزش اسکیت و دید خانواده‌ها به این تفریح سرگرم کننده یک دید مثبت بوده به طوری که از آن به‌عنوان یک ورزش کامل شاداب و بانشاط یاد می‌کنند که جنبه تفریحی و سلامت جسمانی را برای فرزندان به همراه دارد.

کم‌تر شدن فضا‌های اسکیت در بوستان‌ها

نگاهی به وضعیت پارک‌ها و بوستان‌ها نشان دهنده آن است که عموماً از قدیم در پارک‌ها فضا‌هایی برای ورزش اسکیت توسط شهرداری فراهم شده تا علاقمندان از این ورزش مفرح لذت ببرند، اما طی سال‌های اخیر با کم و کم‌تر شدن فضا‌های اسکیت تاحدی شاهد عقب‌نشینی مردم از این رشته ورزشی مفرح هستیم.

به نظر می‌رسد در امر همگانی کردن ورزش اسکیت طی سال‌های اخیر عقب‌ماندگی بزرگی را در تمام کشور شاهد بودیم که یکی از دلایل مهم آن عدم ورود شهرداری‌ها به ایجاد فضای اسکیت در پارک‌ها بوده است که متأسفانه در حال حاضر در استان‌همدان نیز شاید انگشت‌شمار و به‌ندرت پارکی را پیدا کنید که فضای بازی اسکیت را داشته باشد.

تنها فضای اسکیت همدان که به‌نوعی نوستالژی این رشته ورزشی در همدان محسوب می‌شود تپه عباس‌آباد همدان است
تنها فضای اسکیت همدان که به‌نوعی نوستالژی این رشته ورزشی در همدان محسوب می‌شود تپه عباس‌آباد همدان است که در آن پیستی وجود داشت که باعث شد علاقه‌مندان زیادی جذب این رشته ورزشی در استان‌همدان شوند.

اما متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد عدم فعالیت این پیست به دلیل اینکه نیاز به آسفالت مناسب دارد هستیم به طوری که مناسب سازی آن حداقل ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد و این هزینه از توان هیئت اسکیت استان‌همدان خارج است.

متأسفانه در حال حاضر در همدان پیست سرعت اسکیت وجود ندارد که این موضوع نیازمند حمایت دستگاه ورزش و مسئولان ارشد استان و نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی است تا فضای مناسب برای این رشته ورزشی در همدان ساخته شود.

رئیس هیئت اسکیت استان‌همدان در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه نبود پیست سرعت یکی از دغدغه‌های ما است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها و مشکلات هیئت اسکیت استان‌همدان که با تمام مسئولان اعم از دفتر نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی و اداره کل ورزش و جوانان در جریان گذاشته‌ایم نبود پیست سرعت در همدان است.

آسفالت پیست عباس‌آباد همدان هزینه چند ده میلیون تومانی دارد

مهدی مجیدی افزود: برای فعال شدن پیست اسکیت عباس‌آباد نیز با مسئولان شرکت سیاحتی علیصدر همدان صحبت‌هایی انجام داده‌ایم که در حال حاضر به نتیجه‌ای نرسیده ایم چراکه آسفالت پیست عباس‌آباد همدان هزینه چند ده میلیون تومانی دارد که باید این هزینه تأمین شود.

وی با اشاره به سایر مشکلات هیئت اسکیت استان‌همدان گفت: برای برگزاری مسابقات کشوری و اردو‌های تیم ملی در همدان با مشکلات فرهنگی زیادی مواجهیم که باعث می‌شود قید برگزاری چنین مسابقات و اردو‌هایی را بزنیم.

مجیدی عنوان کرد: در این امر نیازمند همفکری و تلاش مسئولان هستیم چراکه در تمامی کشور به‌راحتی این مسابقات در حال برگزاری است.

رئیس هیئت اسکیت استان‌همدان عنوان کرد: برای خرید لوازمی که به‌نوعی ابزار کار اسکیت‌بازان است همچون سنسور سرعت که هزینه معقولی نیز دارد دچار مشکل هستیم که امیدواریم این مشکل نیز حل شود.

مجیدی بابیان اینکه در ۳ سال مدیریت خود در اسکیت استان‌همدان سعی کرده‌ام از هیچ تلاشی فروگذار نباشم، بیان کرد: ۳ سال پیش هیئت اسکیت استان‌همدان در رتبه ۴۱ هیئت‌های ورزشی استان‌همدان قرار داشت، اما بعد از گذشت ۳ سال خوشبختانه در سال ۹۶ هیئت اسکیت استان‌همدان در رتبه هفتم هیئت‌های ورزشی استان قرار گرفت.

فعالیت خانه تخصصی اسکیت در همدان

رئیس هیئت اسکیت استان‌همدان با اشاره به فعالیت خانه تخصصی اسکیت همدان نیز گفت: با نصب کف‌پوش تخصصی اسکیت بعد از تبریز و تهران سومین شهری هستیم که از این نوع کف‌پوش استاندارد استفاده می‌کنیم.

مجیدی یادآور شد: به‌طورقطع رشد و گسترش زیرساخت‌ها و فضا‌های اسکیت می‌تواند به رشد این رشته ورزشی در استان‌همدان و جذب علاقه‌مندان کمک بسیار بزرگی بکند.

وی با اشاره به فعالیت مدرسه اسکیت همدان بیان کرد: قبل از آغاز فصل تابستان تبلیغاتی برای جذب علاقه‌مندان به این رشته ورزشی انجام خواهد شد.

رئیس هیئت اسکیت استان‌همدان افزود: امسال در طرح مدرسه اسکیت از مربیان کاملاً باتجربه و تحصیل‌کرده استفاده خواهیم کرد و بحث ساختار قامتی و پیکرسنجی را نیز در دستور کار داریم تا بهترین نفرات را جذب هیئت کنیم و با استعدادیابی مناسب آینده درخشانی را برای اسکیت استان‌همدان رقم بزنیم.

مجیدی با دعوت از خانواده‌ها به ثبت‌نام در مدرسه اسکیت همدان گفت: ورزش اسکیت یکی مفرح‌ترین رشته‌های ورزشی بوده که علاوه بر اینکه یک فعالیت بدنی بسیار خوب در سنین کودکان و نوجوانان است می‌تواند به روحیه و شادابی آن‌ها نیز کمک بسیار بزرگی بکند.

رئیس هیئت اسکیت استان‌همدان با اشاره به طرح همگانی کردن اسکیت بیان کرد: فدراسیون اسکیت در راستای گسترش این رشته ورزشی طرح همگانی اسکیت را با شعار «ورزش، خانواده، سلامتی، تندرستی، نشاط و شادابی» در سراسر کشور و با همکاری هیئت‌های استان‌ها اجرا کرده است.

اجرای طرح همگانی کردن اسکیت در همدان

مجیدی عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها و جلسات متعددی که در استان‌همدان برگزار کردیم این طرح در همدان یکم خردادماه اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری خوب طرح همگانی اسکیت در همدان گفت: برای اجرای هرچه مطلوب‌تر این طرح آن را با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان برگزار می‌کنیم.

رئیس هیئت اسکیت استان‌همدان یادآور شد: طرح همگانی اسکیت در همدان روز جمعه یکم تیرماه از ساعت ۹ صبح در منطقه بلوار ارم همدان و پشت شهربازی رنگین‌کمان و با اهدای جوایز به‌قیدقرعه برگزار خواهد شد که از همین‌جا از علاقه‌مندان به شرکت در این طرح دعوت می‌کنم.

مجیدی با اشاره به لزوم تقویت شهرستان‌های استان‌همدان بیان کرد: شهرستان‌ها بازوان اصلی هر هیئتی هستند و باید از پتانسیل همه آن‌ها استفاده کنیم که بر همین اساس در سال ۹۷ یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین سیاست‌های هیئت اسکیت استان‌همدان توجه و تقویت شهرستان‌ها است.

وی یادآور شد: طبق برنامه نایب‌رئیس هیئت اسکیت استان‌همدان در آینده نزدیک به تمام شهرستان‌های استان سفر می‌کند تا مشکلات شهرستان‌ها را به‌طور مستقیم بررسی و با کمک مسئولان و حمایت دستگاه ورزش و مدیران شهرستان‌ها رفع کنیم.

بوستان‌های همدان باید فضایی برای اسکیت داشته باشند

یکی از علاقمندان رشته ورزشی اسکیت نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضعف زیرساخت‌های اسکیت در همدان اظهار داشت: اسکیت ورزشی است که باید در تمامی پارک‌ها فضایی برای فعالیت داشته باشد کمااینکه معمولاً در بسیاری از استان‌ها بدین گونه است، اما متأسفانه در استان‌همدان در این زمینه ما بسیار عقب هستیم.

محمدرضا الیاسی افزود: وقتی در بزرگ‌ترین پارک همدان یک پیست اسکیت وجود ندارد چه انتظاری از پارک‌های حاشیه‌ای استان داریم بنابراین متأسفانه شهرداری در این زمینه کم‌کاری داشته است.

تنها پیست اسکیت همدان تعطیل است

وی بابیان اینکه تنها پیست اسکیت همدان نیز تعطیل است، گفت: روزگاری پیست اسکیت عباس‌آباد نماد اسکیت شهر همدان بود، اما با بی‌توجهی مسئولان این پیست تخریب شد و به‌طور کامل تعطیل‌شده است.

الیاسی عنوان کرد: وجود پیست اسکیت در عباس‌آباد به رشد گردشگر در این منطقه نیز کمک خواهد کرد چراکه روزگاری همه به عشق اسکیت به بالای تپه عباس‌آباد می‌رفتند، اما این عشق نیز از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی گرفته شد.

وی بابیان اینکه فضای خیابان‌ها برای اسکیت کودکان بسیار خطرناک است، بیان کرد: من به فرزندانم اجازه اسکیت در خیابان را نمی‌دهیم، چون واقعاً این شرایط خطرناک است، اما متأسفانه فضای جایگزینی هم وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در بوستان ارم و بلوار همدان که به‌نوعی از پرترددترین فضا‌های گردشگری مردم همدان هستند می‌تواند یک فضای اسکیت ساخته شود خصوصاً در فاز دوم بوستان ارم؛ همچنین در تغییراتی که در این بلوار قرار است انجام شود و پیاده‌رو ایجاد شود می‌توان فضایی هم برای اسکیت طراحی کرد.

در پایان گفتنی است؛ رشته اسکیت می‌تواند به رشد فضای بانشاط در جامعه کمک بسیاری کند و این امر محقق نخواهد شد مگر با ایجاد فضا‌های همگانی اسکیت در پارک‌های استان و وجود یک پیست سرعت در همدان ازاین‌رو باید مسئولان استان زیرساخت‌های این رشته ورزشی را در استان‌همدان گسترش دهند.

در استان‌همدان با گسترش فضا‌های اسکیت در مناطقی که خانواده‌ها برای تفریح تردد زیادی به آنجا دارند می‌توان به همگانی کردن این رشته ورزشی و جذب کودکان و نوجوانان کمک شایانی کرد.

همچنین می‌توانیم در تغییراتی که در منطقه بلوار ارم همدان ایجاد می‌شود لاینی برای اسکیت سواران طراحی کرد که می‌تواند در نوع خود در کشور نیز بی‌نظیر باشد.

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
با سلام و خسته نباشید
بنده یکی از اسکیت بازهای همدانی هستم که از سال 1376 زیر نظر بنیانگذار اسکیت همدان آقای ادیب آموزش دیدم در زمانی که اسکیت زیر نظر آقای ادیب بود اسکیت همدان رونق خوبی داشت ما با انجام تمرینات مختلف در پیست اسکیت استخر عباس آباد که در آن سالها بزرگترین پیست اسکیت غرب کشور بود کار میکردیم در زمان ایشان ما در رشته های مختلف اسکیت ازجمله اسکیت سرعت و استقامت،حرکات نمایشی و رولر حاکی کار میکردیم و به مسابقات کشوری ازام میشدیم ولی متاسفانه از زمانی که هیئت اسکیت تشکیل شد و اسکیت از زیر نظر آقای ادیب خارج شد ورزش اسکیت تنزل پیدا کرد به این دلیل که افرادی که اصلا از ورزش اسکیت اطلاعی نداشتن به عنوان رئیس هیت اسکیت انتخاب شدن.
اولین رئیس هیئت اسکیت همدان آقای سبزواری بود که ایشان باعث گران شدن قیمت اجاره پیست اسکیت عباس آباد و تغییر کاربری آن در سال های بعد شد. دومین رئیس هئیت آقای رنجبر بود که شغل اصلی ایشان حراست پزشک قانونی بود سومین رئیس هیئت آقای عبداله زاده که کارمند اداره ی آب بود و رئیس فعلی هیئت اسکیت آقای مجیدی که کارمندشهرداری است حالا به نظر شما با همچین افراد با تجربه اسکیت همدان تنزل نمیکند؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار