سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه ۵۰ احد صنعتی و خدماتی در استان به عنوان واحد‌های آلاینده معرفی شدند، گفت: ۷۰۰ میلیون ریال برای آغاز پروژه شناسایی کانون‌های مولد گرد و غبار استان همدان اختصاص داده شد.
کد خبر: ۶۱۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 31 May 2018
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه ۵۰ احد صنعتی و خدماتی در استان به عنوان واحد‌های آلاینده معرفی شدند، گفت: ۷۰۰ میلیون ریال برای آغاز پروژه شناسایی کانون‌های مولد گرد و غبار استان همدان اختصاص داده شد.

به گزارش تسنیم، عادل عربی اظهار داشت: در هفته محیط زیست پروژه شناسایی کانون‌های مولد گردو غبار استان با مجری گری دانشگاه ملایر در قالب اجرای طرح مطالعاتی آغاز خواهد شد.

وی هدف از این پروژه را شناسایی کانون‌های احتمالی گرد و غبار‌ها در استان عنوان کرد، و افزود: با شناسایی کانون‌های احتمالی در کارگروه مقابله با آلودگی استان همدان برنامه اجرایی دستگاه‌های ذیربط برای مهار این کانون‌ها تهیه خواهد شد.

عربی افزود: برای اجرای این پروژه در قالب طرح مطالعاتی و شناسایی این کانون و محدوده‌ها اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان در ادامه با اشاره به روز‌های ناسالم اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون تنها ۲ روز به صورت ۲۴ ساعته هوای استان همدان ناسالم بوده که به نسبت مشابه سال قبل تعداد روز‌های ناسالم کاهش داشته و حدود ۱۵ روز نیز به صورت ۲ و یا ۳ ساعته از ابتدای سال تاکنون استان همدان دارای آلودگی هوا بوده است.

عربی در ادامه با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار سال گذشته ۵۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان به عنوان واحد‌های آلاینده معرفی شدند، خاطر نشان کرد: در این بین برخی از واحد‌های آلاینده به صورت فصلی هستند.

وی با بیان اینکه تعطیلی واحد‌های آلاینده در اولویت کاری محیط زیست نیست، تصریح کرد: قبل از هرگونه تعطیلی سعی بر رفع آلایندگی از طریق جریمه، تذکر، مهلت و اهرم اعلام واحد به عنوان واحد صنعتی آلاینده خواهد بود که در نهایت در صورت عدم رفع مشکلات در این راستا پلمب واحد آلاینده با موافقت دادگستری و قوه قضاییه و مسولان استان در صورت تهدید سلامت عمومی و بهداشت جامعه انجام می‌گیرد.

عربی گفت:سال گذشته تنها دو مورد تعطیلی واحد صنعتی در شهرستان ملایر با توجه به تهدید بهداشت و سلامت عمومی انجام گرفت و غیر از موارد فوق مورد دیگری در رابطه با پلمب واحد‌های آلاینده طی سال گذشته نداشته‌ایم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار