دادستان اردکان خبر داد:
دادستان اردکان گفت: در سال گذشته 150 میلیون تومان به خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان در شهرستان اردکان پرداخت‌شده است.
کد خبر: ۶۱۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 29 May 2018

محمدعلی ابوالحسنی در مراسم جشن نسیم مهر ویژه کمک به خانواده‌های نیازمند زندانیان اردکان با اشاره به هدف تعیین مجازات گفت: جُرم، فعل یا ترک فعلی است که برای حفظ نظم و امنیت اجتماعی جامعه و رعایت حقوق دیگران در قانون برای آن مجازاتی تعیین‌شده است.

وی افزود: جرائم در دو بخش عمدی و غیرعمدی تعریف می‌شوند. در جرائم عمدی عنصر سوءنیت وجود دارد. بخش عمده‌ای از زندانیان دارای جرائم غیر عمد هستند و به‌صورت ناخواسته گرفتارشده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان از حبس به‌عنوان یکی از مجازات‌هایی که قانون‌گذار برای جرائم و دورنگه داشتن متهم از جامعه در نظر گرفته است نام برد و اظهار داشت: وقتی فرد متهمی مجازات می‌شود خانواده او نیز مجازات می‌شود و ازلحاظ عاطفی، اقتصادی و دوری از سرپرست خانواده دچار مشکلات فراوانی می‌شود.

وی گفت: انجمن حمایت از زندانیان در جهت حمایت و کمک به خانواده‌های زندانیان بی‌بضاعت مقیم در حوزه شهرستان به ارائه خدمات می‌پردازد که در سال گذشته ۱۱۳ خانواده را تحت پوشش قرار داده است و به آن‌ها بالغ‌بر ۱۵۰ میلیون تومان کمک‌های مالی ارائه‌شده است تا بخشی از مسائل و مشکلات این خانواده‌ها رفع شود.

ابوالحسنی گفت: نحوه کسب درآمد انجمن حمایت از زندانیان از طریق کمک‌های خیرین و از طریق فعالیت‌های اقتصادی که خود انجمن انجام می‌دهد محقق می‌شود.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان بهترین مکانی است که خیرین می‌توانند با کمک به آن باقیات‌الصالحاتی را برای خود فراهم کنند. ما می‌توانیم بافرهنگ سازی در جامعه، موقوفات را به سمت انجمن حمایت از زندانیان هدایت کنیم.

دادستان اردکان در پایان با اشاره به وجود مجازات جایگزین حبس در قانون آئین‌نامه دادرسی کیفری گفت: در برخی از جرائم سبک با استفاده از پابندهای الکترونیکی مجرمان تحت کنترل و نظارت قرار می‌گیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار