رئیس اداره آموزش و پرورش نهاوند گفت: تعدادی قابل توجهی از مدارس نهاوند بیش از ۷۰ سال قدمت دارند که این یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش نهاوند است.
کد خبر: ۶۱۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 25 May 2018
شرئیس اداره آموزش و پرورش نهاوند گفت: تعدادی قابل توجهی از مدارس نهاوند بیش از ۷۰ سال قدمت دارند که این یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش نهاوند است.

به گزارش تسنیم; علیرضا غلامی در جلسه شورای بخش آموزش و پرورش نهاوند که در محل سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از کلاس‌های درس در شهر نهاوند فرسوده و تخریبی هستند و عمر تعدادی از مدارس در شهر نهاوند بیش از ۷۰ سال است که این یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش نهاوند است.

وی تصریح کرد: ۲۳۶ واحد آموزشی با هزار و ۳۵ کلاس درس در سطح شهر و روستا‌های شهرستان نهاوند وجود دارد که در حال حاضر ۲۳ هزار و ۴۰۷ نفر دانش آموز در این مدارس شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

غلامی افزود: در سال تحصیلی ۹۶_۹۷ تعداد جمعیت دانش آموزی شهرستان نسبت به سال تحصیلی گذشته ۳۱۲ نفر افزایش داشته است و ۴۷.۲۳ درصد جمعیت دانش آموزی شهرستان دختر و ۵۳ درصد پسر هستند.

وی عنوان کرد: سال ۱۳۸۹ جمعیت دانش‌آموزی شهرستان ۲۶ هزار و ۷۳۱ نفر بود که این جمعیت تا سال ۱۳۹۳ با نزول قابل توجهی به ۲۳ هزار و ۴۹۳ نفر رسید و جمعیت دانش آموزی شهرستان از سال ۱۳۹۴ با شیب ملایمی در حال افزایش است.

رئیس اداره آموزش و پرورش نهاوند بیان کرد: در استان همدان ۱۹ منطقه آموزشی وجود دارد که سهم دانش‌آموزان شهرستان از این مناطق آموزشی ۸.۸ درصد است و همچنین ۶۲ درصد از دانش‌آموزان شهرستان در مدارس عادی و ۳۸ درصد در مدارس خاص مشغول به تحصیل هستند.

غلامی گفت: ۵۸.۱۱ درصد از جمعیت دانش آموزی شهرستان در مقطع ابتدایی، ۳.۷ درصد در مدارس فنی و حرفه‌ایی، ۵۶/. درصد در مدارس استثنایی، ۱۱.۲۳ درصد در مقطع متوسطه، ۲،۵۷ درصد در مدارس کارو دانش و ۲۴.۳۷ درصد در مقطع راهنمایی مشغول به تحصیل هستند.

وی تاکید کرد: ۵۹ درصد جمعیت دانش آموزی شهرستان در مقاطع تحصیلی متوسطه در رشته‌های نظری و ۴۱.۳۴ درصد در رشته‌های فنی و حرفه‌ایی و کارو دانش مشغول به تحصیل هستند که نسبت جمعیت دانش‌آموزان دوره متوسطه که در رشته‌های نظری تحصیل می‌کنند به رشته‌های فنی و حرفه‌ایی و کارو دانش نسبت به میانگین استان وضعیت بهتری داریم و باید جمعیت دانش‌آموزانی که در رشته‌های فنی و حرفه‌ایی مشغول به تحصیل هستند را به ۵۰ درصد برسانیم.

غلامی اظهار داشت: در شهرستان هزار و ۲۶ کلاس کاربردی وجود دارد که از این تعداد ۹۷۲ کلاس در بخش غیر دولتی استفاده می‌شود.

۱۸ درصد از فضا‌های آموزشی روستایی شهرستان نهاوند بلا استفاده است

وی تصریح کرد: ضریب بهره‌برداری از کلاس‌های درس شهرستان در مدارس شهری ۱۰۷.۶۳ درصد است که این نشان دهنده این است که تعدادی از مدارس شهری نهاوند دو نوبته هستند و ضریب بهره‌برداری از مدارس روستایی شهرستان ۸۹.۹۴ درصد است و ۱۸ درصد از فضا‌های آموزشی ما در روستا‌های شهرستان بلا استفاده هستند.

غلامی افزود: در سال‌های گذشته بدون عدم نیاز سنجی و بدون برنامه‌ریزی اقدام به ساخت تعدای مدارس در سطح روستا‌های شهرستان شد که این عامل باعث شد که اکنون ۱۸ درصد از فضا‌های آموزشی در روستا‌های شهرستان بلا استفاده بماند در صورتی که برای ساخت هر کلاس درس بیش از ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش نهاوند عنوان کرد: در حال حاضر هزار و ۸۳۶ نفر پرسنل در آموزش و پرورش شهرستان مشغول خدمت هستند که از این تعداد پرسنل هزار و ۹ نفر مرد و ۸۵۴ نفر زن هستند.

وی بیان کرد: از سال ۹۳ تاکنون ۸۰۰ نفر به جمعیت دانش‌آموزی شهرستان اضافه شده است و طی این مدت ۴۰۰ نفر از پرسنل آموزش و پرورش شهرستان کاسته شده است که این نشان دهنده رشد ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهرستان است.

تا ده سال آینده ۵۵ درصد پرسنل آموزش و پرورش نهاوند بازنشسته می‌شود

غلامی اظهار داشت: ۵۵ درصد پرسنل آموزش و پرورش شهرستان تا ده سال آینده بازنشسته خواهند شد و تا پنج سال آینده اوج بازنشستگی پرسنل آموزش و پرورش در کل کشور و به تبع آن در شهرستان رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: همچنین طی پنج سال آینده ۵۶۳ نفر از نیرو‌های آموزش و پرورش شهرستان که حدود یک سوم از پرسنل آموزش و پرورش شهرستان محسوب می‌شوند بازنشسته خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار