باز هم بارش باران و غافلگیری مدیریت شهری را شاهد هستیم، قصه تکراری آبگرفتگی معابر و گاهی منازل و تردد سخت و پرش‌های چند متری عابران از معابر و خیس شدنشان توسط راننده‌های عجول!
کد خبر: ۶۰۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 12 May 2018
باز هم بارش باران و غافلگیری مدیریت شهری را شاهد هستیم، قصه تکراری آبگرفتگی معابر و گاهی منازل و تردد سخت و پرش‌های چند متری عابران از معابر و خیس شدنشان توسط راننده‌های عجول!

به گزارش ایسنا، فروردین و اردیبهشت ماه امسال در نقاط مختلف استان همدان شاهد بارش‌های نسبتا خوبی بودیم، اما آنچه شیرینی بارندگی‌های اخیر را به کام مردم شهر همدان تلخ کرد آبگرفتی معابر و در برخی موارد ورود آب و فاضلاب به واحد‌های های مسکونی بود.

نکته قابل توجه در آبگرفتگی امسال شهر همدان تعدد این رخداد بود به گونه‌ای که هرمرتبه با وقوع بارندگی دست کم در ۱۰ تا ۱۵ منطقه همدان این مشکل قد علم می‌کرد و این درحالیست که نه تنها امسال بلکه در سال‌های گذشته نیز مشکل آبگرفتگی معابر پابرجا بوده است

همین موضوع آبگرفتگی معابر همدان طی هفته‌های اخیر موجی از نارضایتی را بین شهروندان ایجاد کرده است.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان در گفت و گو با ایسنا، درباره مشکل ذکر شده و نارضایتی مردم با بیان اینکه بارش روز گذشته شدت زیادی داشته و باعث آبگرفتگی معابر شهر شده است، اظهار کرد: آسیب جدی به تاسیسات خصوصی، عمومی و شخصی شهر وارد نشده است.

حسین خانجانی درباره وضعیت نامناسب منطقه چمران همدان در سال‌های گذشته گفت: به تازگی ۵ دریچه و پل عرضی در بلوار چمران اصلاح شده و در بارندگی‌های اخیر این منطقه دچار مشکل نشده است.

وی افزود: به علت توسعه شهر‌ها بارش باران از سطح کشش آب به درون خاک بیشتر است و باعث به وجود آمدن روان آب‌ها در معابر می‌شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه ۱۲ نقطه بحرانی ناشی از آبگرفتگی در همدان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در طرح جامع هدایت آب‌های سطحی شهر کل شبکه آب‌های سطحی همدان مطالعه شده و راهکار‌هایی برای دفع این آب‌ها در معابر پیشنهاد شده است.

خانجانی با اشاره به اینکه این طرح ۳ سال است که در همدان اجرا می‌شود و پروژه‌ای بلند مدت است، گفت: خیابان مهدیه و میدان پژوهش برای دوره‌های سیلابی نیازمند طراحی مجدد هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری با به کارگیری تمام توان و امکانات خود تلاش دارد در روز‌های بارندگی از بروز هرگونه آبگرفتگی و اخلال در تردد پیشگیری کند، تصریح کرد: به منظور پیشگیری از آبگرفتگی تمامی انهار سطح شهر در طول سال رسوب برداری می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار