مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: برحسب ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در بحث سدسازی بیش از 95 درصد از توان داخلی استفاده می کنیم.
کد خبر: ۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳ 18 February 2015

"مرتضی عزالدین" در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مجموعه وزارت نیرو و بخش آب براساس ماموریت مقام معظم رهبری به دنبال این است که بتواند از توان ملی و تولیدات داخلی شرکتهای خود در پروژه ها و مسائل جاری کشور در صورت امکان استفاده کند.

وی ادامه داد: سعی شده تا جایی که ممکن است از توان تولیدات و متخصصان داخلی در بحث پروژه های عمرانی استفاده شود به طوریکه در بحث سدسازی بیش از 95 درصد از توان داخلی بهره می بریم و تمام امور اجرایی تقریبا بومی شده و کشور ما جزو سه کشور سدساز جهان است که این امر بر حسب ماموریت مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر علم داخل انجام می شود.

عزالدین تصریح کرد: سعی کرده ایم در تامین برخی شیرآلات، تاسیسات و پمپ ها که وابسته به کشورهای خارجی به ویژه غربی ها بودیم، از تولیدات داخلی بهره بگیریم تا به این نحو به تولیدات داخل کمک کنیم.

وی افزود: در پروژه های آبرسانی نیز سعی شده در بحث لوله و شیرآلان تا جایی که امکان پذیر است با توجه به تخصص و منابع داخلی موجود از آنها استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تاکید کرد: در بحث شرکت داری و سازمان داری نیز به دنبال این هستیم که به دنیا بفهمانیم می توانیم کشور را در کارهای زیرساختی و ابنیه ای مثل سابق پیش بیریم و با استفاده از منابع جاری شرکت ها را به طریقی هدایت کنیم که کمترین وابستگی را به منابع نفتی داشته باشند.

وی اضافه کرد: شرکت آب منطقه ای در هزینه های جاری از بیش از 95 درصد از منابع درآمدی و هزینه ای خود استفاده می کند و در این سالها شرکتها به طریقی هدایت شده اند که کمترین وابستگی را به نفت داشته باشند و با بهره گیری از روشهای کاهش و مدیریت هزینه ها امورات خود را بچرخانند.

عزالدین ادامه داد: همچنین با استفاده از منابع غنی داخلی و متخصصان بدون وابستگی و چشمداشت به منابع نفتی امورات خود را بگذرانند تا در 20 سال آینده در تولید علم و فن و تخصص سرآمد باشیم.

به اعتقاد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای این توان در نزد متخصصان و تولید داخلی وجود دارد که از تمام منابع داخلی کشور به نحو احسن و بهینه استفاده کرده و منابع را در جای خود هزینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی گمان می کنند برای تحقق اقتصاد مقاومتی نباید بسیاری از اصول را اجرا کرده و در کشور امکانات رفاهی و اصول زیرساختی وجود داشته باشد در صورتی که اینگونه نیست و باید به دنیا بفهمانیم که در ساخت زیرساخت ها نظیر راه ها، آب، امکانات رفاهی و سلامت در حال پیشرفت هستیم.

وی افزود: این افراد احساس می کنند که نباید ساختمان و وسیله نقلیه عمومی خوبی داشته باشیم اما این درست نیست و باید در تمامی زمینه ها رشد کنیم و به دنیا بفهمانیم که در اقتصاد مقاومتی و شرایط تحریم هم می توان تولید داشت و پیشرفت کرد و بدین ترتیب شاهد بالندگی و قدرت کشور بود.

عزالدین تصریح کرد: باید به دنیا ثابت کنیم که وابسته به آنها نیستیم کما اینکه طی 6 سالی که تحت تحریم بودیم فکر می کردند می توانند کشور را فلج کنند اما ثابت کردیم که اینطور نیست و همین موضوع باعث شده کشوری مثل آمریکا پای میز مذاکره حاضر شود و با دیدن قدرت فنی و تحصصی کشور برای حل مسائل خاورمیانه از ما طلب کمک کند.

وی در پایان درباره نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: مردم در حماسه 22 بهمن ثابت کردند که از اعماق دل منویات مقام معظم رهبری را گوش فرا می دهند و لبیک می گویند به طوریکه مردم همیشه وفاداری خو د را به نظام نشان داده اند و این مسئولیت مدیران و مسئولان را سنگین تر می کند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار