فرماندار همدان با بیان اینکه چیزی از منابع طبیعی باقی نمانده است، گفت: فردی مجوز ایجاد یک معدن را اخذ می‌کند و به این وسیله میلیارد‌ها تومان وام دریافت کرده و این تسهیلات را در جای دیگر هزینه می‌کند، سپس منطقه تعیین شده را با لودر تخریب کرده و منفعت آن به جیب یک نفر و یا یک خانواده می‌رود.
کد خبر: ۵۹۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 03 May 2018
فرماندار همدان با بیان اینکه چیزی از منابع طبیعی باقی نمانده است، گفت: فردی مجوز ایجاد یک معدن را اخذ می‌کند و به این وسیله میلیارد‌ها تومان وام دریافت کرده و این تسهیلات را در جای دیگر هزینه می‌کند، سپس منطقه تعیین شده را با لودر تخریب کرده و منفعت آن به جیب یک نفر و یا یک خانواده می‌رود.

به گزارش فارس، علی تعالی در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان همدان، اظهار کرد: در این شرایط اقلیمی حفاظت، حراست و بالا بردن شرایط حفاظتی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکرد‌ها توسعه معادن در سطح شهرستان بود، گفت: با سازمان صنعت، معدن، تجارت در این خصوص درگیری‌هایی داشتیم، فشار می‌آوردند که به متقاضیان معدن در شهرستان پاسخ دهیم که اجازه این کار را ندادیم.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه اقلیم طبیعی و فضا را ایجاد دو سه معدن در حوزه طبیعی بر هم می‌زند، بیان کرد: در منطقه گردشگری امامزاده محسن (ع) و نقطه‌ای دیگر درخواست ایجاد حدود پنج معدن را داشتند که این مجوز ارائه نشد؛ البته این متقاضیان نیز پشتوانه‌های قوی دارند.

وی افزود: مجوز ایجاد یک معدن را فردی اخذ می‌کند و به این وسیله میلیارد‌ها تومان وام دریافت کرده و این تسهیلات را در جای دیگر هزینه می‌کند، سپس منطقه تعیین شده را با لودر تخریب کرده و منفعت آن به جیب یک نفر و یا یک خانواده می‌رود.

تعالی با بیان اینکه چیزی از منابع طبیعی در سطح استان باقی نمانده است، تصریح کرد: این امر به دلیل عواملی از جمله برداشت آهک در عرصه بسیار گسترده بوده است؛ یک معدن‌کار اراضی را دم تیغ داده و از بین می‌برد که باید حفظ و حراست کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هر مدیری در هر مسندی اولین نکته مورد توجه او باید داشته برنامه باشد، ادامه داد: سرپرست جدید منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باید برنامه‌ای با رویکرد حفظ و حراست از منابع داشته باشد تا بتوانیم اقدام مناسبی دراین خصوص داشته باشیم.

فرماندار همدان با اشاره به فعالیت تعدادی واحد جمع‌آوری و بازیافت پسماند و زباله در انصارالامام مریانج، خاطرنشان کرد: وضعیت در انصارالامام غده سرطانی شده که با توجه به اشتغالات و وضعیت کنونی به این موضوع ورود کنیم.

وی با درخواست تهیه گزارشی از انصارالامام برای معاون عمرانی استاندار، یادآور شد: بخشی از این منطقه در حوزه مریانج، بخشی در حوزه بخشداری و بخشی در حوزه شهرداری است.

تعالی با بیان اینکه فعالیت‌ها در سوله‌های هزار متری و بیشتر در این منطقه انجام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به این امر به راحتی نمی‌توان این مراکز را تخریب کنیم بلکه باید کار اساسی شود؛ با تهیه گزارشی از ابعاد بهداشتی، پسماند‌ها و... باید تصمیم عاجلی در این خصوص اتخاذ شود. 

وی بحث پسماند را در دو بخش نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها دانست و گفت: بحث زباله‌ها ساماندهی شده و اگر تا حدودی بتوانیم از اعتبارات برای بهداشت برخی روستا‌ها اختصاص دهیم مشکلی نیست.

فرماندار همدان با بیان اینکه امسال می‌توانستیم در اعتبارات قهاوند ورود کرده و بخشی را برای پسماند و زباله مجزا کنیم، تصریح کرد: باید روستا‌های ضعیف را در این موضوع کمک کنیم.

وی خواستار تعیین و ورود یک شرکت در بحث زباله‌ها در بخش روستایی شد و افزود: اینکه با یک شرکت و یا تعاونی روستایی طرف باشیم بهتر است؛ بخش زباله روستایی را به یک شرکت متمرکز با دادن امتیازاتی برای جذب سرمایه‌گذار در این خصوص واگذار شود.

تعالی با تأکید بر اینکه اگر هر دهیار بخواهد در این موضوع ورود کند مشکلات ادامه خواهد داشت، بیان کرد: سازمان پسماند نیز در بخش روستایی مماشات و همراهی کند.

وی با اشاره به دو رویداد مهم ۲۰۱۸ در همدان، ادامه داد: با توجه به این مهم از نظر نظافتی به ویژه در مسیر‌های در منظر دید، توجه داشته باشیم؛ شهرداری مریانج، شهرداری همدان و بخشداری با برگزاری چند جلسه، چند نقطه برای جمع‌آوری زباله در نظر گرفته شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه توزیع و تولید پلاستیک بدون وقفه در کشور ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که این روند ادامه دارد، نمی‌توانیم مقطعی برخورد کنیم.

وی در پایان یادآور شد: در بخش کامیون‌ها و وانت‌بار‌ها باید برای کامیون‌ها برچسب بزنیم که این امر باید طی جلسه‌ای با راهور برای ساماندهی کامیون‌ها صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار