فرماندار همدان با اشاره به اینکه در پیاده‌راه بوعلی اقدام خوبی شده، اما در بلوار ارم به طور گسترده به موضوع پیاده‌روی توجه خواهیم داشت، گفت: یک لاین از بلوار ارم شهر همدان به دوچرخه‌سواری اختصاص خواهد یافت.
کد خبر: ۵۹۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 03 May 2018
فرماندار همدان با اشاره به اینکه در پیاده‌راه بوعلی اقدام خوبی شده، اما در بلوار ارم به طور گسترده به موضوع پیاده‌روی توجه خواهیم داشت، گفت: یک لاین از بلوار ارم شهر همدان به دوچرخه‌سواری اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، علی تعالی، در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، اظهار کرد: کارگروه سلامت و امنیت غذایی بسیار موفق بوده است چرا که در این کارگروه با کار کارشناسی اقدامات پیگیری می‌شود و بهتر است همه کارگروه‌ها به این شکل عمل کنند.

وی در اهمیت به خودمراقبتی و توجه به سلامت نیز خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد موضوع سلامت به وزارت بهداشت برمی‌گردد، اما ۷۵ درصد با سایر سازمان‌هاست که باید در این کارگروه‌ها تلاش‌های خوبی در حفظ سلامتی افراد صورت گیرد.

فرماندار همدان نقش سمن‌ها و آموزش و پرورش را مهم دانست و با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها را تقویت کرده و مکان‌هایی را برای ترغیب مردم به پیاده‌روی ایجاد کرد، افزود: در شهر‌ها و سایر مناطق نیز باید به این مسأله توجه شود و بسیاری از اقدامات را در قالب کمیته‌ای سازماندهی کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید کمیته‌ای تشکیل و مجموعه پیشنهادات ارائه شود، یادآور شد: نقش صداوسیما در این زمینه حائز اهمیت است و باید توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفت.

فرماندار همدان با بیان اینکه در پیاده‌راه بوعلی خودرو جانمایی شده است در صورتی‌که کار درستی نیست، افزود: چندین‌بار به سازمان شهرداری این مسأله را گفته‌ام و مخالف وجود خودرو هستم، اما موضوع درآمد‌زایی عده‌ای مطرح است.

وی با اشاره به اینکه با صحبت‌های صورت گرفته چندین خودرو کم شد، بیان کرد‌: اگر در مورد برخی از بیماری‌ها جدی ورود کرده و خودمراقبتی را در برنامه داشته باشیم، دیگر نیازی به هزینه‌ها در این بخش نیست.

تعالی با بیان اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی معتقد است نباید بیمارستان ساخت بلکه باید کاری کرد مردم بیمار نشوند، ادامه داد: در کشوری کلینیک‌های دندانپزشکی جمع می‌شود چرا که مراقبت‌های بهداشتی مورد توجه قرار گرفته و دیگر نیازی به وجود تجهیزات نیست.

فرماندار همدان با بیان اینکه متأسفانه ۹۰ درصد جامعه بی‌تحرک و ۸۰ درصد به بیماری غیرواگیر مبتلا هستند، افزود: در برخی از فاکتور‌ها باید در حوزه بهداشت دخالت کنیم.

وی با اشاره به اینکه دو کار بزرگ صورت گرفته که یکی پیاده‌راه‌سازی خیابان بوعلی بوده است، گفت: با این اقدام نشاط روانی و سلامتی مردم مورد توجه بوده است.

تعالی با بیان اینکه در بلوار ارم لاین دوچرخه‌سواری را تصویب کرده‌ایم که البته همدان به نسبت شهر‌ها دارای شیب است، خاطرنشان کرد: همدان شهری سالم از لحاظ آب‌وهوا به نسبت کلانشهرهاست و باید فرهنگسازی در پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مورد توجه باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه کنترل فاضلاب در دره مرادبیگ کار خوبی صورت گرفت، اظهار کرد: در حال انجام اقداماتی نیز در روستای چِشین هستیم چرا که در حال حاضر فاضلاب این روستا وارد آب شرب همدان می‌شود.

تعالی با اشاره به اینکه کار بزرگی در کنترل فاضلاب روستای چشین در حال انجام است، ادامه داد: این فاضلاب به بخش اصلی وصل می‌شود که اقدام خوبی است.

وی ادامه داد: در کنترل آبیاری سبزی با آب فاضلاب مجوز ایجاد دو حلقه چاه داده شد که می‌توان ۵۰ تا ۶۰ هکتار زمین را آبیاری کرد در صورتی که کار سختی به شمار می‌آمد چرا که محدوده ممنوعه بود و این اقدام ۷۰ تا ۸۰ درصد باعث شده که دیگر سبزی با فاضلاب آبیاری نشود.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه سطح زیرکشت سبزی با فاضلاب بسیار کم و در این راستا نظارت عمومی حساس شده و مردم از طریق فضای مجازی پیگیر هستند، افزود: این موضوع می‌تواند نظارت ما را بیشتر کند و اطلاع‌رسانی خوبی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که طی سال‌های گذشته اتفاق افتاده این است که بدون اینکه تصفیه‌خانه‌ای برای روستا‌ها تعریف شود، شبکه فاضلاب را به علت وجود اعتبار اجرایی کرده‌اند و اکنون کشاورزان به علت خشک شدن چاه‌های آب از فاضلاب استفاده می‌کنند.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه در زمینه موارد بسیار حساس، ورود کرده‌ایم، گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد این موضوع حل شده و خوشبختانه کار خوبی در کمیته برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اعتباراتی برای طرح فاضلاب روستایی منطقه گردشگری امامزاده محسن (ع) اختصاص یافته است، تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته قابل مقایسه با سال‌های دیگر نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار