معاون استاندار همدان گفت: این استان در انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده‌ای داشته است به گونه‌ای که نقش آیت‌الله مدنی یک روحانی و عالم دینی به عنوان رهبر گروه انقلابی همدان در سرکوبی تانک‌های رژیم شاه مقوله غیر قابل انکار برای همگان است.
کد خبر: ۵۹۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 22 April 2018
 معاون استاندار همدان عنوان کرد: ستاد اقامه نماز استان به عنوان مبلغ دین و نماز هموراه پای کار بوده اما در این بین عنصر دوم یعنی حمایت دولت نباید از قلم بیفتد.
 
به گزارش ایکنا، رضا قیاسی، معاون استاندار همدان،در گردهمایی کارشناسان نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان‌های کشور اظهار کرد: همدان سالیان دراز به نام دارالمجاهدین شناخته می‌شد که با سفر مقام معظم رهبری به این استان، دارالمومنین نیز به القاب این شهر اضافه شد.

معاون استاندار همدان با بیان این مجاهدت‌ها و نقش بی بدیل جوانان و مردم همدان در انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و تلاش برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی این لقب از سوی رهبری به این استان داده شد.

قیاسی با اشاره به اینکه همدان اولین پایگاه مادها در ایران بوده است اضافه کرد: همدان جزء سه شهر اول جهان است که با هزار و ۷۰۰ جاذبه گردشگری، طبیعی، مذهبی، فرهنگی و باستانی، ۵۰۰ سال به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران مطرح بوده است.

وی عنوان کرد: همدان با ۹ شهرستان خود با ۷ استان هم جوار است و با ۹ استان فاصله‌ای کمتر از سه ساعت دارد، جمعیت آن یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر و مملو از حضور مفاخر والای علمی، ادبی، مذهبی همچون بوعلی سینا، عین القضات همدانی، باباطاه،ملا علی همدانی و ... است.

معاون استاندار همدان گفت: این استان در انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده‌ای داشته است به گونه‌ای که نقش آیت‌الله مدنی یک روحانی و عالم دینی به عنوان رهبر گروه انقلابی همدان در سرکوبی تانک‌های رژیم شاه مقوله غیر قابل انکار برای همگان است.

معاون استاندار همدان گفت: نیمه اول سال جاری، همدان میزبان ۳۸ کشور آسیایی و در نیمه دوم سال میزبان ۱۸۰ کشور گردشگری جهان خواهد بود، این دو رخداد مهم می‌تواند هم ایران و هم استان همدان را در سطح جهان معرفی و مطرح کند.

وی یادآور شد: ثبت جهانی لالجین به عنوان شهر سفال و ثبت ملی انگور ملایر، مبل و منبت تویسرکان و بسیاری دیگر از آثار این استان نشان از ظرفیت بالای همدان در حوزه‌های مختلف دارد.

با بیان اینکه اقامه نماز در سطح استان و جامعه یک موضوع عام است ادامه داد: ستاد اقامه نماز استان به عنوان مبلغ دین،اسلام و نماز هموراه پای کار بوده و به دنبال ترویج معارف دین در سطح استان است اما در این بین عنصر دوم یعنی حمایت دولت نباید از قلم بیفتد.

قیاسی گفت: باید خدا را شاکر باشیم که عمر ما را در چنین حکومتی دینی قرار داد، پرنده یک بال هیچ گاه نخواهد توانست پرواز کند، در این بین ستاد اقامه نماز استان یک بال این پرواز است که بال دیگر کمک و حمایت دولت و مسئولین استانی و کشوری برای پرواز و ترویج هر چه بیشتر نماز و معارف دین در جامعه است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار