مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: نیروی انسانی توانمند موتور محرکه توسعه اشتغال است و از این رو اجرای برنامه‌های افزایش نشاط اجتماعی برای سلامت جسم، روح و روان نیروی کار، الزامی است .
کد خبر: ۵۷۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 14 March 2018

«محمدحسین ریاحی» در دهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت توانمندسازی بیماران معتاد، گفت: واقعیتی که در جامعه وجود دارد، این است که جامعه، پذیرای معتادان بهبود‌یافته نیست یعنی کسی که  در جامعه بر چسب آسیب اجتماعی خورده باشد تا بخواهد به کانون جامعه برگردد با چالش های زیادی مواجه می‌شود.

ريیس شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: هنر ما این است که با ایجاد زیر‌ساخت‌های مناسب، زمینه اشتغالزایی این افراد را فراهم كنیم . 

وی افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات مناسبی در حوزه پيشگيري و مبارزه با موادمخدر و بازگشت معتادان بهبود یافته به جامعه و حمایت از آن‌ها در حال انجام است . 

ریاحی تنویر افکار، افزایش آگاهی خانواده‌ها و نهایتا آموزش را در کاهش آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد موثر دانست و گفت: باید یک برنامه جامع برای قبل، حین و بعد از بروز آسیب های اجتماعی داشته باشیم و با اجرایی کردن این برنامه جامع ، بتوانیم آسیب های اجتماعی را در سطح کشور کنترل کنیم . 

این مقام مسئول ضمن تاکید بر توجه بیشتر به سلامت روانی و جسمی نیروی کار، گفت: با برنامه ریزی درست در زمینه ایجاد اشتغال پایدار ، حمایت از واحدهای تولیدی و افزایش نشاط اجتماعی در بین جامعه هدف ، می توان از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد و این امر با کار تیمی و منسجم امکان پذیر خواهد بود . 

«مصطفی کرباسی» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که برای صیانت از بهبود یافتگان، کار‌های بسیاری باید صورت گیرد، گفت: ایجاد اشتغال برای آن‌ها می‌تواند یکی از مؤثرین کار‌ها باشد که بحث گذران زندگی و امرار معاش را همراه با بحث سرگرمی برای آن‌ها فراهم می‌آورد . 

وي با بیان این که استان یزد در امرکمک به پیشگیری شیوع مواد مخدر ۲۰ درصد نسبت به میانگین کشوری بیشتر است، تصریح کرد: رویکرد دولت دوازدهم در مبارزه با مواد مخدر، مشارکت مردمی است . 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: درمان به موقع، حمایت‌های اجتماعی توسط خانوده ها، کمک به اشتغال و مهارت آموزی به این افراد می‌تواند نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه داشته باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار