فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۵ گشت‌های خودرویی و موتوری در ایام نوروز در محور‌ها و محلات استان برای ایجاد امنیت فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: در ایجاد امنیت برای مردم استان در ایام نوروز بیش از هزار نفر از پلیس‌های افتخاری به کار گرفته می‌شوند.
کد خبر: ۵۷۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 11 March 2018
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه هنجارشکنان چهارشنبه‌سوری تا آخر تعطیلات نوروز در بازداشتگاه‌ها می‌مانند، گفت: ۵۰ ایستگاه انتظامی و راهور نوروز ۹۷ در استان همدان فعال است.

به گزارش تسنیم، سردار بخشعلی کامرانی صالح در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم حوادث چهارشنبه آخر سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ کاهش یافت، اظهار داشت: این کاهش حوادث و تلفات با همکاری و همراهی خانواده‌ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه با وجود کاهش تلفات و حوادث چهارشنبه آخر سال ۹۵ شاهد آسیب‌دیدگی ۱۲۶ نفر از جوانان و نوجوان در استان بودیم، افزود: این حوادث انواع آسیب‌های روحی و روانی را برای خانواده‌ها به همراه داشت که امیدواریم و توجه به بیش از بیش خانواده امسال شاهد حوادث و تلفات نباشیم.

کامرانی صالح با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای ایجاد امنیت در روز چهارشنبه آخر سال انجام شده است، تصریح کرد: در برخی معابر و مناطق برحسب نیاز همانند سال‌های گذشته اعمال محدودیت انجام شده و حضور پلیس در کنار مردم به منظور برخورد با هنجارشکنان است و افرادی که در این راستا دستگیر می‌شود تا پایان ایام نوروز در بازداشتگاه‌ها می‌مانند.

 ۲ میلیون عدد انواع مواد محترقه در استان همدان کشف و ضبط شده است

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه با همراهی مردم استان در چند مدت اخیر ۲ میلیون عدد انواع مواد محترقه در استان کشف و ضبط شده است، بیان کرد: با اقدامات پلیس در این راستا چند تن مواد پیش ساز تولید مواد محترقه سنتی کشف و ضبط شد.

کامرانی صالح با بیان اینکه در راستای انجام اقدامات پلیس در ایام نوروز قرارگاه امام (ع) در همدان راه‌اندازی شد، عنوان کرد: نیروی انتظامی نیز در کنار سایر دستگاه‌های نظارتی در ایام نوروز زمینه امنیت و نظم در استان را ایجاد می‌کند.

طرح "آرامش بهاری با نظم و امنیت" پلیس از ۲۴ اسفندماه آغاز می‌شود

وی با تأکید بر اینکه طرح اولیه نوروزی حوزه پلیس در سراسر کشور از ۲۴ اسفندماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: در ایام نوروز بیش از ۵۰ ایستگاه انتظامی و راهور در راه و تفرجگاه‌های استان خدمات‌رسانی را داشته و ایجاد آرامش می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۵ گشت‌های خودرویی و موتوری در ایام نوروز در محور‌ها و محلات استان برای ایجاد امنیت فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: در ایجاد امنیت برای مردم استان در ایام نوروز بیش از هزار نفر از پلیس‌های افتخاری به کار گرفته می‌شوند.

کامرانی صالح با بیان اینکه شماره تماس ۱۱۰ همواره موردتوجه مردم بوده و است، ابراز کرد: شماره تماس ۱۹۷ پلیس نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات، شکایات و پیشنهاد‌ها شهروندان است.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزاران عملیات توسط پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با سرقت و ... اجرا شده است، گفت: امسال بیش از ۵۳۰ هزار تماس با شماره ۱۱۰ حاصل شده که نسبت به مدت مشابه ۴ درصد افزایش یافته است.

۸۵ باند تهیه و توزیع موادمخدر در همدان منهدم شد

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با موادمخدر طرح‌های متعددی اجرا می‌شود، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با موادمخدر استان کشف و ضبط شده ضمن اینکه تمامی این میزان موادمخدر مربوط به همدان نبوده و از سایر استان‌ها نیز است.

کامرانی صالح با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیون عدد انواع قرص‌های روان‌گردان و غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است، عنوان کرد: ۸۵ باند تهیه و توزیع موادمخدر نهدم و بیش از ۸ هزار توزیع‌کننده و مصرف‌کننده مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

*کشف کالای قاچاق در همدان ۲۱ درصد افزایش یافت

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی بیش از ۵ هزار شبگرد در استان انجام شده است، ابراز کرد: انهدام ۳۲ باند سرقت و شناسایی و برخورد با ۳۷۵ سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای از دیگر اقدامات انجام شده توسط پلیس است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به از دیگر اقدامات پلیس افزایش ۲۱ درصدی کشف کالا‌های قاچاق و کشف ۱۶۴ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق است، بیان کرد: ۴ هزار پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل شده است که ۹۸ فقره از این پرونده‌ها بالای ۱۰۰ میلیون تومان قاچاق بوده است.

کامرانی صالح با بیان اینکه شناسایی سایت‌های مجرمانه در استان نسبت به سال گذشته ۹ افزایش یافته است، ابراز کرد: ۳۷۲ فقره پرونده قضایی در این راستا تشکیل و ۲۵۸ نفر دستگیر شده‌اند که بیشترین جرائم تهدید، ایجاد مزاحمت، اخاذی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌ها بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تصادفات درون‌شهری در استان امسال ۱۸ درصد کاهش و سوانح برون‌شهری ۲ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: علی‌رغم افزایش ۱۴ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان در مجموع امسال شاهد کاهش ۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: بیش از ۵ هزار نفر در استان مشاوره دریافت کردند که نتیجه پرونده‌های این افراد منجر به سازش شد ضمن اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۰ هزار نفر در استان مخاطبان آموزش و اطلاع‌رسانی‌های پلیس در مدارس، دانشگاه، مساجد و ... بودند.

۳ هزار گواهینامه در استان همدان صادر شد

کامرانی صالح با اشاره به اینکه امسال ۷۲ هزار فقره گذرنامه و ۸۳ هزار فقره گواهینامه صادر شده است، ابراز کرد: بیش از ۸ هزار مجوز نیز توسط اداره اماکن صادر شده و در حوزه نظام‌وظیفه نیز بیش از ۱۴ هزار نفر معافیت تحصیلی دریافت کرده و ۹ هزار نفر نیز به مراکز آموزشی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه رده امنیتی استان رتبه ۲۵ در حوزه ایجاد امنیت و حوزه مقابله با جرائم در سطح کشور است، تأکید کرد: جرائم در ۲۴ استان بیش‌تر از همدان است و استان همدان از استان‌های دارای امنیت مطلوب و مناسبی است.

فرمانده انتظامی استان همدان در مورد چگونگی نظارت و بازرسی بر خانه مسافر‌ها ابراز کرد: مجامع امور صنفی و گردشگری در این راستا متولیان هستند که با همراهی اداره اماکن جلساتی را برگزار کردند و در این راستا تعدادی از این خانه مسافر‌ها ساماندهی شده است.

کامرانی صالح با تأکید بر اینکه همدان به عنوان پایتخت گردشگری ۲۰۱۸ انتخاب شده است که میزبان میهمانان آسیایی و بین‌المللی است، تصریح کرد: برنامه‌هایی توسط پلیس برای اماکن گردشگری از نظر امنیتی، انتظامی و ترافیکی در نظر گرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار