نادری‌فر به آموزش و اطلاع‌رسانی به عشایر در زمینه حفظ مراتع تأکید کرد و گفت: باید به عشایر آموزش دهیم که منافع بلندمدت خود را به منافع آنی ترجیح ندهند و در جهت حفظ مراتع تلاش کنند.
کد خبر: ۵۷۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 04 March 2018
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم تقویم کوچ را تغییر دهیم، گفت: این پیشنهاد باید در مرکز تصمیم‌گیری شود چرا که در صورت بروز مشکلی نمی‌توانیم جوابگو باشیم.

به گزارش ایسنا، مهرداد نادری‌فر در جلسه ساماندهی کوچ عشایر استان همدان، با بیان اینکه جامعه عشایری یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، افزود: این افراد با وجود این جمعیت کم نقش ویژه‌ای در تولیدات دامی داشته و مرزبانان ملت و سربازان اقتصاد مقاومتی هستند.

وی تأکید کرد: حرمت این افراد جامعه باید حفظ شده و در جهت رفع مشکلات آن‌ها تلاش کنیم چرا که در صورت ایجاد چالش در این قشر، سایر بخش‌های جامعه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

نادری‌فر با اشاره به اینکه از سال‌های گذشته نیز عشایر سریع‌تر از اردیبهشت‌‎ماه وارد استان می‌شدند، ادامه داد: در سالجاری با توجه به خشکسالی‌های موجود، حساسیت بیشتر شده و زمان‌بندی لازم برای ورود این افراد باید انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه سرعت عبور عشایر باید کندتر شود، اضافه کرد: با هماهنگی با دستگاه‌های مختلف باید نهاده‌های دامی را در اختیار عشایر قرار دهیم تا با ورود زودهنگام به مراتع استان فشاری وارد نکنند.

نادری‌فر به آموزش و اطلاع‌رسانی به عشایر در زمینه حفظ مراتع تأکید کرد و گفت: باید به عشایر آموزش دهیم که منافع بلندمدت خود را به منافع آنی ترجیح ندهند و در جهت حفظ مراتع تلاش کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد اتراق‌گاه‌هایی در مسیر ورود عشایر و در استان می‌تواند موثر باشد، اضافه کرد: مراتع استان آمادگی پذیرش دام ندارند چرا که پوشش گیاهی باید به ویژگی‌های زیستی خود برسد تا بتواند خود را در آینده حفظ کند.

معاون امور اجتماعی استانداری همدان خاطرنشان کرد: امروزه توسعه پایدار در صنعت نیست بلکه توسعه در حفظ محیط زیست است بنابراین باید در جهت حفظ مراتع بکوشیم.

وی ادامه داد: استان همدان مقصد کوچ عشایر است و تقریبا ۷ ماه در این استان ماندگار هستند بنابراین از جهت مهم بودن این موضوع، باید جلسه‌ای در تهران تشکیل و ابعاد مختلف آن بررسی شود، ما نیز نامه‌ای تنظیم کرده و با امضای استاندار برای بررسی به تهران ارسال خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار