دبیر مؤسسه گسترش آگاهی‌های تفکرمحور نیز در این جلسه گفت: در استان همدان ۴۰۰ سمن مجوزدار از بهزیستی، استانداری، فرمانداری و سازمان امور جوانان در استان فعال است.
کد خبر: ۵۷۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ 03 March 2018
دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: در نظارت و دیده‌بانی جامعه نیازمند کمک سازمان‌های مردم نهاد به عنوان چشم و گوش بیدار جامعه هستیم.

به گزارش ایسنا، شهین‌دخت ملاوردی پنجشنبه ۱۰ اسفند در همایش حقوق شهروندی با موضوع توسعه گردشگری در همدان، اظهار کرد: برگزاری همایش‌ها و رویداد‌های مختلف همچون پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد و پایتخت گردشگری جهان اسلام در تبریز بهترین فرصت برای معرفی جذابیت‌های کشور بوده و با توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن زمینه جذب گردشگران، زمینه و فرصت برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی فراهم می‌آید.

وی افزود: انتخاب همدان برای برگزاری ۲ رویداد بین‌المللی گردشگری بسیار مناسب و هوشمندانه بوده چرا که سوابق فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های درخشان این استان را به بهترین گزینه برای این رویداد‌ها تبدیل کرده است.

مولاوردی با بیان اینکه حقوق شهروندی زمانی متولد می‌شود که از حقوق فطری به حقوق وضعی عبور می‌کنیم، به دو عنصر عدالت و امنیت به عنوان مهمترین شاخصه‌های توسعه گردشگری اشاره و اظهار کرد: هیچ گردشگری راضی به انتخاب کشور‌های ممنوعه و کشور‌هایی که حقوق شهروندی در آن‌ها تضعیف می‌شود، نیست و این نقش مهم این دو مقوله را نشان می‌دهد.

وی کدجهانی اخلاق گردشگری را امری جهانی عنوان و تصریح کرد: در این کد جهانی ۱۰ تبصره به بیان اخلاق گردشگری پرداخته شده است.

وی افزود: برخی صاحب‌نظران معتقدند منشور حقوق شهروندی به بحث گردشگری بی‌توجه بوده و اشاره‌ای به آن نداشته این در حالیست که رئیس جمهور عندالاقتصا به روزآمدکردن منشور را اعلام کرده و بنا بر شرایط می‌توان آن را تغییر داد.

ملاوردی تأکید کرد: در تدوین برنامه ششم توسعه، مقوله گردشگری به عنوان امری مهم در کنار بحران آب و صندوق بازنشستگی با هدف کمک به اشتغالزایی و فرصت‌های شغلی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این آمادگی را داریم که جایگاه گردشگری را در منشور حقوق شهروندی و هم در اجرای حقوق شهروندی، که اکنون در حال اقدام و عمل است، اجرا کنیم.

دستیار رئیس جمهور گفت: در آموزش‌های رسمی و غیررسمی به شدت نیازمند کمک سمن‌ها هستیم و در نظارت، دیده‌بانی، رصد و پایش مشارکت بخش مهم جامعه را جلب خواهیم کرد.

رویداد «همدان ۲۰۱۸»؛ بهترین فرصت برای معرفی ایران کوچک

معاون امور عمرانی استاندار نیز گفت: همدان ایران کوچک و با قابلیت‌های زیادی است که رویداد «همدان ۲۰۱۸» بهترین فرصت برای معرفی این ظرفیت‌ها است.

محمودرضا عراقی با برشمردن برخی از ویژگی‌های استان همدان، افزود: استان همدان در بین رقبای زیادی که داشت، به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شد و این افتخار بزرگی برای مردم همدان است. 

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این اجلاس‌ها تعاملات بین قاره‌ای و بالا بردن حداکثر سود و استفاده از توسعه گردشگری در دنیا است، تأکید کرد: باید با دنیا با زبان مشترک صحبت کنیم و روی مشترکاتمان کار کنیم به طوریکه با معرفی ایران به جهانیان در این رویداد بزرگ، ایران‌هراسی در جهان را باید خنثی کرد.

عراقی با اشاره به اینکه در ایران باید حقوق شهروندی را رعایت کرده و از ثمرات آن استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: ۴۵۰ شرکت خصوصی و عمومی در سازمان جهانگردی جهان عضو هستند که همه از تورگردانان مطرح جهان بوده و میهمان همدان خواهند بود.

وی اهداف برگزاری این همایش‌ها را ایجاد اشتغال، ثروت و تعاملات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: باید در این رویداد از حق‌طلبی‌ها، مبارزات، داستان‌ها، فداکاری‌ها و قصه‌ها را به جهانیان معرفی کنیم.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه در دهه‌های مختلف به دنیا ثابت کردیم که می‌توانیم در همه عرصه‌ها بدرخشیم و نمونه آن مردم‌سالاری دینی است، یادآور شد: باید از حداکثر ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه و معرفی همدان بهره برد چرا که دولت به تنهایی قادر به اجرای این امر نیست.

همدان پیشتاز فعالیت‌های مدنی است

دبیر مؤسسه گسترش آگاهی‌های تفکرمحور نیز در این جلسه گفت: در استان همدان ۴۰۰ سمن مجوزدار از بهزیستی، استانداری، فرمانداری و سازمان امور جوانان در استان فعال است.

علیرضا شهبازی با بیان اینکه نخستین سمن‌ها در استان همدان تشکیل شده و به نوعی پایلوت سمن‌های کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: ۴۰۰ سمن استان همدان دارای یک مجمع عمومی و یک هیئت مدیره است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه میراث فرهنگی در برگزاری این همایش با سمن‌ها همکاری نداشته و جای خالی این نهاد در همایش خالی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار