نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه آمار خودکشی ها نگران کننده است، بیان داشت: استان همدان ردیف ۹ خودکشی در کشور را دارد اما در شیوه خود کشی یعنی حلق آویز کردن همدان رتبه نخست کشور را دارد
کد خبر: ۵۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 01 July 2015
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه آمار خودکشی ها نگران کننده است، گفت: استان همدان ردیف ۹ خودکشی کشور را دارد.
به گزارش مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در همایش پاسداشت حماسه حضور که به مناسبت دومین سالگرد دولت تدبیر و امید برگزار شد با بیان اینکه کسی که برای کارهای خوب و بد خود محاسبه نداشته باشد شیعه نیست، اظهار داشت: محاسبه این است انسان بیداری که به سرنوشت خود پایبند است، باید یک چرتکه بیندازد که چه کارهایی کرده و اگر کارهای خوب انجام داده باید شکر و اگر بد بوده باید چاره اندیشی کند.
وی با بیان اینکه اگر محاسبه نباشد یک وقت چشم باز می کنیم که اشتباه کرده ایم و دیگر جبران ناپذیر است، بیان کرد: گاهی اوقات به پیروزی ها و موفقیت ها دلگرم می شویم و غفلت ما را می گیرد.
هنوز اقتصاد مقاومتی جا نیفتاده و نتوانسته ایم الفبای آن را به مردم یاد بدهیم
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه ماه رمضان ماه خود سازی است، عنوان کرد: امروز بحران اقتصادی کشور جدی است و هنوز اقتصاد مقاومتی جا نیفتاده و نتوانسته ایم الفبای آن را به مردم یاد بدهیم.
آیت الله محمدی با بیان اینکه سال گذشته مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ و اقتصاد اما فرهنگ بر اقتصاد مقدم است، بیان کرد: در کشور حدود پنج میلیون دختر دم بخت از ۱۴ تا ۴۰ سال وجود دارد که شانس ازدواج برای آنها وجود ندارد و مشخص نیست عاقبت این دختران چگونه می شود.
وی با اشاره به تحدید نسل در کشور با بیان اینکه اگر مملکت آباد شود با توجه به تهدید نسل به دست چه کسی سپرده می شود، بیان کرد: حدود ۳۵ درصد خانواده ها یا ازدواج ندارند و یا یک فرزند دارند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه آمار خودکشی ها نگران کننده است، بیان داشت: استان همدان ردیف ۹ خودکشی در کشور را دارد اما در شیوه خود کشی یعنی حلق آویز کردن همدان رتبه نخست کشور را دارد.
۶۰ تا ۷۰ درصد بیماری اقتصاد معلول بیماری فرهنگی است که هیچ کس برای آن گریه نمی کند
آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه ریشه یابی شده که اگر فرهنگ نباشد اقتصاد پا نمی گیرد و بیشتر نا بسامانی های اقتصاد به علت نابسامانی های فرهنگی است، ادامه داد:۶۰ تا ۷۰ درصد بیماری اقتصاد معلول بیماری فرهنگی است که هیچ کس برای آن گریه نمی کند و یکی از بیماری های فرهنگی نیز خودکشی است.
وی با بیان اینکه اگر ۱۰۰ نفر با سانحه رانندگی بمیرند به اندازه خود کشی یک نفر خطرناک نیست، افزود: دلیل برخی خود کشی ها مشکلات اقتصادی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه نمی توانیم خودکشی ها را به صفر برساینم اما می توانیم به حداقل برسانیم، بیان کرد: اگر روی فرهنگ سرمایه گذاری شود اقتصاد نیز با کمک فرهنگ ساخته می شود اما اگر روی اقتصاد سرمایه گذاری کنیم فرهنگ ساخته نمی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در ادامه با بیان اینکه آموزش اولویت دوم استان همدان در دهه های گذشته بوده است، بیان کرد: آب و هوای مناسب، جغرافیای خوب و فاصله مناسب تا مرکز و سر حدات، ترکیب جمعیتی و سابقه در علم این سرزمین را برای آموزش عالی مساعد کرده است.
حبیب الله موسوی بهار با بیان اینکه از دو سال گذشته با استقرار دولت یازدهم توجه به آموزش و گسترش مرزهای علمی در استان همدان آماده تر شد، بیان کرد: در استان همدان بیش از ۷۰ درصد دانشجویان در رده های تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی همدان از تحصیلات کاردانی تا فوق تخصصی پزشکی، دانشجویان در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: در منطقه غرب کشور علوم پزشکی همدان با ۶۰ رشته تحصیلات تکمیلی بالاترین و توسعه یافته ترین دانشگاه در بحث آموزش عالی است.
در هزینه های کمر شکن درمان جایگاه ایران در دنیا بسیار بد بود و ۶۵ درصد هزینه های درمان از سوی مردم پرداخت می شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در هزینه های کمر شکن درمان جایگاه ایران در دنیا بسیار بد بود و ۶۵ درصد هزینه های درمان از سوی مردم پرداخت می شد، ادامه داد: یکی از بسته های طرح تحول نظام سلامت کاهش پرداخت از جیب مردم بود به نحوی که اکنون روستایی برای درمان سه درصد و شهری شش درصد هزینه های درمان را پرداخت می کند.
موسوی بهار با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان صرف بهسازی بیمارستان ها شد، بیان کرد: همچنین به عنوان دوازدهمین استان اورژانس هوایی در همدان اجرا شد و تاکنون ۳۵ ماموریت هوایی داشته است.
وی با بیان اینکه توسعه چند بیمارستان با شش میلیارد تومان اعتبار هدف است، بیان کرد: امسال بلوک زایمان گسترش پیدا می کند و هفت میلیارد تومان نیز صرف کلینیکهای ویژه در تمام شهرستان های استان خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار