یک عضو شورای شهر تهران با انتقاد از ساماندهی نامناسب پسماندهای خانگی در کشور اظهار کرد: پس از این همه سال، هنوز حتی نتوانسته ایم به صورت بهینه، پسماندهای خانگی را ساماندهی و مدیریت کنیم.
کد خبر: ۵۴۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 18 December 2017
الهام فخاری در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: جانمایی سطل های زباله، تفکیک مناسب، جمع آوری زباله در مکان های خاص، جلوگیری از سرازیرشدن شیرابه و نابودسازی درست زباله به طرحی اساسی نیاز دارد که تا به امروز محقق نشده و به همین علت است که امروز در ساماندهی پسماندها با مشکل مواجه هستیم.

فخاری با تاکید بر نقش ساماندهی صحیح پسماندهای خانگی و بیمارستانی در حفظ سلامت جامعه و محیط زیست بیان کرد: به همین منظور، همکارانم در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، در حال بررسی نحوه ساماندهی بهینه پسماندهای خانگی و بیمارستانی با استفاده از روش های بصرفه اقتصادی و با مشارکت پررنگ مردم، بخش خصوصی و شهرداری هستند.

وی در خصوص راه‌حل مدیریت زباله‌های بیمارستانی نیز گفت: سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی خطوط تخصصی بازیافت و امحای پسماندهای بیمارستانی تنها با مشارکت بخش خصوصی، شهرداری و البته نهادهای دانشگاهی میسر خواهد بود که این نوع همکاری، علاوه بر اینکه تولید شغل می‌کند، امحای پسماندها را نیز به طور تخصصی و تکنیکی انجام می‌دهد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به تعبیه زیرساخت های مناسب برای مدیریت پسماندهای بیمارستانی در دنیا افزود: سال هاست در اغلب کشورها و شهرهای توسعه یافته، مدیریت پسماندها به شکل مطلوبی انجام می شود. می توان از الگوها و مدل های به کار برده شده در دنیا، بر حسب ضرورت و شرایط منطقه ای برای مدیریت زباله های بیمارستانی در شهرهای مختلف استفاده کرد. ​

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار