نظارت و کنترل شبانه‌روزی به منظور جلوگیری از جمع‌آوری غیر مجاز پسماند خشک در قالب طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با قوت در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴ 08 April 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار این منطقه گفت: فرهنگ تفکیک از مبدأ بیش از چند سال است که جای خود را میان شهروندان باز کرده است، اما باز شاهد این هستیم که برخی شهروندان پسماندهای خود را به صورت مخلوط و بدون تفکیک در یک کیسه گذاشته و همین امر سبب شده تا فضا برای جولان عده‌ای افراد سودجو و جداسازی غیر بهداشتی و خارج از ضابطه پسماندهای خشک از میان زباله‌های شهروندان و مخازن پسماند فراهم شود.

وی افزود: با اجرای طرح تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک از مبدأ در قالب طرح نوماند در منطقه ۹ از فعالیت کولی و کتفی‌های غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به جلوگیری از فعالیت افراد سودجو که به صورت غیرمجاز اقدام به جمع‌آوری پسماندهای خشک شهری می‌کنند، عنوان کرد: به منظور افزایش درصد تفکیک پسماند از مبدأ در منطقه ۹، طرح نوماند جهت جمع‌آوری پسماند خشک از درب منازل و مبادی تولید اجرایی شده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مدیریت ارشد شهری در خصوص پدیده‌ زباله گردی و به منظور حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان، طرح پاکسازی و جمع‌آوری عوامل غیرمجاز نگهداری و تفکیک زباله و پسماند در منطقه ۹ در حال اجراست.

وی در ادامه تاکید کرد: به این منظور و با کمک عوامل اداره مدیریت پسماند و گشت اجرائیات خدمات شهری به صورت مستمر در سطح محلات حضور پیدا کرده و علاوه بر جمع آوری زباله گردها به توقف فعالیت عوامل غیر مجاز می پردازند که طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با جدیت تمام در منطقه ۹ تداوم خواهد داشت.

شهردار منطقه ۹ یادآور شد: با تمهیدات در نظر گرفته شده، شهرداری منطقه ۹ در راستای افزایش کیفیت محیط زیست شهری با بکارگیری روش‌های متنوع آموزشی نسبت به فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان در خصوص فواید تفکیک و جداسازی پسماندها اقدام می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار