رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت: 11پایگاه اورژانس تا پایان برنامه ششم توسعه کشور در این استان ایجاد می شود.
کد خبر: ۵۴۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 18 December 2017
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت: 11پایگاه اورژانس تا پایان برنامه ششم توسعه کشور در این استان ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا؛ حبیب معصومی افزود: 9 مرکز تا پایان برنامه ششم قرا بود در این استان دایر شود که در دیدار روز گذشته نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در خانه ملت با دکتر پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور، با ایجاد 2 پایگاه جاده ای جدید در شهرهای مهاجران و صالح آباد موافقت شد.

وی ادامه داد: با احداث پایگاه های امدادی اورژانس، شمار پایگاه ها به 59 مرکز می رسد که مطابق با استاندادهای پیش بینی شده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان بیان کرد: استاندارد پیش بینی شده برای پایگاه های امدادی شهری بر مبنای هر 50 هزار نفر جمعیت یک پایگاه و برای پایگاه های امداد جاده ای هر 40 کیلومتر یک پایگاه است.

معصومی افزود: در حال حاضر 48 پایگاه امدادی اورژانس در همدان فعال است که این استان از نظر شمار پایگاه ها رتبه خوبی در کشور دارد و به استانداردهای تعیین شده نزدیک است.

وی ادامه داد: موافقت رئیس مرکز اورژانس کشور با ایجاد 2 پایگاه جدید در شهرهای صالح آباد و مهاجران، سرعت رسیدن به حوادث احتمالی و امداد رسانی به مصدئمان حوادث ترافیکی و غیرترافیکی را افزایش می دهد.

وی یادآوری کرد: هم اینک در صورت نیاز اهالی مهاجران یا بروز سانحه در این محدوده، پایگاه امداد جاده ای کوریجان در محل حادثه حاضر می شود و پایگاه امدادجاده ای بهار به اهالی صالح آباد نیز امداد رسانی می کند.

به گزارش ایرنا، ماهانه سه هزار و 500 تا چهار هزار ماموریت شهری و جاده ای توسط مرکز فوریت های پزشکی همدان انجام می شود که 80 درصد ماموریت های غیر ترافیکی و 20 درصد ماموریت ها مربوط به سوانح و تصادفات است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار