مدیر عامل صندوق در این نشست ضمن تاکید بر نقش بازاریابی در رونق کسب و کارها اظهار داشت: بازاریابی مخصوصا بازاریابی الکترونیکی نقش پر رنگی را در رونق و توسعه کسب و کارها ایفا می نماید و توجه به این مهم موجب ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶ 17 December 2017
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان فارس با همراهی اصغر نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و تبادار استاندار استان فارس در جلسه شورای اداری استان حضور یافت.

ربیعی درچهاردهمین سفراستانی خود در جلسه شورای اداری استان فارس اظهار داشت: هدف‌گیری فقر مطلق و کاهش آن براساس نظریه های علمی و برنامه ریزی های دقیق در بودجه 96 آغازشده و ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد: در مباحث رفاه و اشتغال با پاشیدن پول مشکل حل نمی شود بلکه با برنامه ریزی دقیق باید حرکت کرد و دولت بدون سر و صدا برنامه ریزی های دقیق خود را انجام داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد: سیاست رفاهی باید توانمندساز باشد و امروز به این سمت حرکت کرده ایم. شاخص دیگر موضوع صندوق های بازنشستگی است چرا که در سال های نه چندان دور ۳۰ میلیون سالمند خواهیم داشت که برای مترادف نشدن سالمندی با معلولیت برنامه ریزی هایی انجام داده ایم.

ربیعی جزئیات بودجه های در نظرگفته شده برای اشتغال و شورای آسیب های اجتماعی را تشریح کرد و افزود: باید از ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

دکترربیعی با تاکید بر توسعه گردشگردی این بخش را در توسعه اقتصادی بسیار تاثیرگذار توصیف کرد.

مهندس تبادار، استاندار فارس نیز با اشاره به اینکه اشتغال زایی به عنوان اولویت در دستور کار همه مسئولان و مدیران استان فارس قرار گرفته است، افزود: عزم همه مسئولان استان بر این است که نهایت بهره را از کمترین امکانات در راستای بهبود وضعیت کسب و کار و اشتغال زایی داشته باشند.

تبادار با بیان اینکه استان فارس با دارا بودن ظرفیتهای متعددی همچون خاک حاصلخیز، منابع نفت و گاز، آثار تاریخی، جاذبه های گردشگری طبیعی و... زبانزد ایران و جهان است، خاطر نشان کرد: این ظرفیت های کم نظیر استان  فارس بی شک شرایط مناسبی برای ایجاد اشتغال و اثر بخشی طرح های کار آفرینی ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی از دیرباز یکی از پایه های اشتغال در استان فارس محسوب شده، گفت: وقوع خشکسالی و شرایط بحرانی منابع آب در استان سبب به مخاطره افتادن کشاورزی و به تبع آن رشد بی رویه مهاجرت به شهر شیراز و شهرهای دیگر استان  شده است که این نرخ مهاجرت رشد آسیب های اجتماعی را در پی داشته است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه بیکاری یکی از عوامل اصلی ایجاد آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است، نسبت به وجود 119 نقطه آسیب دیده در  استان فارس ابراز نگرانی کرد و افزود: متاسفانه براساس پژوهش ها 15 نقطه از این نقاط آسیب دیده در کلانشهر شیراز وجود دارد که 9 منطقه به مرحله بحرانی رسیده است.

تبادار اظهار داشت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با دارا بودن 11 دستگاه اجرایی و 20 موسسه اقتصادی می تواند ظرفیت های موجود در استان  فارس را برای ایجاد اشتغال به کار گیرد.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود از وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی خواست مساعدت لازم را در زمینه حل مشکلات اشتغال استان داشته باشد. 

استاندار فارس با اشاره به اینکه کارخانه سیمان نیریز به عنوان یکی ازطرح های اقتصاد مقاومتی با استفاده از فاینانس احداث شده که هم اکنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت فعال شدن بیش از 400 فرصت شغلی ایجاد می کند، افزود: امیدوارم  به زودی مشکل این طرح مرتفع و این مجتمع بزرگ در چرخه اقتصادی قرار گیرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین در جلسه شورای اشتغال استان فارس با حضور دکتر منصوری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور یافت.

مدیر عامل صندوق در این نشست ضمن تاکید بر نقش بازاریابی در رونق کسب و کارها اظهار داشت: بازاریابی مخصوصا بازاریابی الکترونیکی نقش پر رنگی را در رونق و توسعه کسب و کارها ایفا می نماید و توجه به این مهم موجب ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.

وی افزود: با توسعه اپلیکیشن های کاربردی که هم دارای جنبه تبلیغاتی و هم امکان ارائه ساده تر محصولات و خدمات را به مشتریان فراهم میکنند و شرکت هایی مانند اسنپ و دیجی کالا از امکانات این اپلیکیشن های کاربردی استفاده فراوانی کرده اند این امکان مهیا می شود تا جذب مشتری و میزان فروش کسب کارها ارتقا چشم گیری داشته باشد.

استاندار فارس نیز ضمن تشریح روند معرفی پرونده های تسهیلات اشتغال در استان تصریح کرد: تلاش ما این بوده که تسهیلات را در مسیر درست به کار بگیریم و بیشتر از توان بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال بهرمند شویم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در فارس تلاش خوبی در این زمینه دارد، گفت: خوشبختانه بخش خصوصی قبل از اینکه ما مطلبی را تکلیف کنیم خود مشاور می‌گیرد و مطالب مد نظر ما را به شکل کامل دنبال می‌کند.

تبادار با اشاره به اهداف مورد نظر در کارگروه اشتغال استان، خاطر نشان کرد: در استان فارس چند مولفه را برای تسهیلات در نظر داریم که اولین مولفه آن صلاحیت است. وی توضیح داد صلاحیت افراد دارای ابعاد مختلفی است که دانایی، حرفه‌ای بودن و بعضی از شرایط تخصصی از جمله این مولفه ها است.

استاندار فارس توجه به اشتغال پایدار و پویا را دومین مولفه‌ی مهم در خصوص انتخاب طرح های واجد  شرایط دریافت تسهیلات برشمرد و اضافه کرد: سومین مولفه مورد نظر نیز داشتن زمینه‌ی رقابت و ارزش تجاری محصولات تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه در جهان امروز همه اقدامات در ارتباط با یکدیگر هستند، گفت: آخرین مولفه و شاخص مهم مد نظر در استان فارس برای دریافت تسهیلات، داشتن بازار و توجیه اقتصادی برای محصول تولیدی است.

تبادار با تاکید بر اینکه به گفته شخص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر استانی بیشترین جذب اعتبارات اشتغال را داشته باشد علاوه بر توزیع استانی میتواند از 30درصد از اعتبارات اشتغال متمرکز در اختیار نیز بهره مند شود گفت: این نکته تلاش دستگاه های مرتبط با بحث اشتغال زایی را می طلبد.

وی همچنین با اشاره به اختصاص 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات با بهره اندک به توسعه اشتغال روستایی خواهان دقت مضاعف در تخصیص این اعتبارات به دلیل پایین بودن میزان بهره آن شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار