نایب رئیس هیئت ورزش‌های معلولان همدان گفت: ورزشکاران همدانی در جشنواره ورزش‌های معلولان شرکت می کنند.
کد خبر: ۵۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 28 June 2015
نایب رئیس هیئت ورزش‌های معلولان همدان از شرکت ورزشکاران همدانی در جشنواره ورزش‌های معلولان خبر داد.

به گزارش فارس؛ سیما حجت‌الاسلامی با اشاره به فعالیت‌های هیئت ورزش‌های معلولان استان، اظهار کرد: ورزشکاران فعال در این هیئت در هفت رشته ورزشی و در دو بخش آقایان و بانوان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: بانوان در رشته‌های والیبال نشسته و تنیس روی میز فعالیت می‌کنند و آقایان نیز در رشته‌های والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، دو و میدانی، قایقرانی،‌ ورزش‌های همگانی و شنا فعال هستند.

نایب رئیس هیت ورزش‌های معلولان همدان با بیان اینکه هم‌اکنون 6 مربی در این هیئت فعالیت می‌کنند، گفت: سال گذشته زهرا نجاتی‌عارف یکی از ملی‌پوشان در رشته والیبال نشسته بود و علیرضا جلیلی نیز در رشته شنا سهمیه پارا‌لمپیک لندن را به دست آورد که افتخاری بزرگ در ورزش معلولان استان همدان است.

وی ادامه داد: ورزشکاران فعال در رشته قایقرانی نیز سال گذشته برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردند و موفق شدند در جایگاه چهارم رقابت‌ها قرار بگیرند.

حجت‌الاسلامی ابراز داشت: در حال حاضر ابراهیم زرین‌کلام در شنا، مسعود عابدیان در والیبال نشسته، مسعود بنوان در دو و میدانی، علی گودرزی‌صابر در ورزش همگانی و نادر شاملو در تنیس روی میز در بخش آقایان مربیگری می‌کنند.

وی خاطر‌نشان کرد: طاهره صادقی مربی خوب والیبال نیز در والیبال نشسته بانوان مربیگری تیم‌ها را برعهده دارد.

نایب رئیس هیت ورزش‌های معلولان همدان گفت: جوانان و نوجوانان معلول در طول سال مراجعات بسیاری به این هیئت دارند که برای برگزاری کلاس‌ها در رشته‌های مختلف باید ثبت‌نام‌کنندگان به حد نصاب برسند.

وی بیان داشت: متأسفانه سنین ورزشکاران معلول در استان در حال افزایش است و این در حالی است که برای حضور در مسابقات کشوری باید ورزشکاران رده‌سنی جوانان بیشتری داشته باشیم.

حجت‌الاسلامی تصریح کرد: امیدواریم خانواده‌هایی که فرد معلول دارند با ثبت نام فرزندان خود در کلاس‌های ورزشی موجود زمینه‌های سلامت روحی این افراد را فراهم کنند و در پیشبرد اهداف ورزشی نیز این هیئت را یاری کنند.

وی با بیان اینکه در رشته دو و میدانی متقاضیان کم بودند،‌ ابراز داشت: در سال جاری متقاضیان برای حضور در این رشته ورزشی افزایش یافته‌اند.

نایب رئیس هیت ورزش‌های معلولان همدان با اشاره به جشنواره ورزش‌های معلولان، گفت: این جشنواره از 20 تا 25 مردادماه از سوی فدراسیون در مشهد برگزار خواهد شد که هیئت ورزش‌های معلولین استان نیز ورزشکارانی را برای حضور در این رقابت‌ها اعزام خواهد کرد.

وی ادامه داد: در جشنواره ورزش‌های معلولان، ورزشکاران زیر 25 سال در رشته‌های مختلف ورزشی از سراسر کشور معرفی خواهند شد و تست انتخابی تیم ملی نیز در این جشنواره برگزار می‌شود.

گفتنی است هم‌اکنون 90 ورزشکار سازمان‌یافته در 6 رشته یاد شده در هیئت ورزش‌های معلولان استان همدان فعالیت می‌کنند و این هیئت برای حضور موفق این ورزشکاران در مسابقات مختلف برنامه‌های وی‍ژه‌ای را پیگیری می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار