حجت الاسلام پیرمحمد احمدوند بیان کرد: یکی از وظایفی که قانون اساسی، قانون های مدنی، مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری بر عهده دادستان گذاشته این است که حافظ بیت المال و حقوق عامه مردم باشد، به همین دلیل دادستان شمشیر عدلیه قوه قضائیه است.
کد خبر: ۵۲۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳ 24 November 2017
«عباس نجفی» و «سعید احمدی فر» در آیینی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، به ترتیب به عنوان رئیس دادگستری و دادستان جدید شهرستان ملایر معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب همدان در آیین یاد شده، با استناد به آیه قرآن مبنی بر اجرای قسط و عدل، گفت: وظیفه حفاظت و نظارت بر اجرای قانون در جمهوری اسلامی بر عهده قوه قضائیه است و شان تاسیس دادگستری و قوه قضائیه برای مقابله با قانون گریزها است.

حجت الاسلام پیرمحمد احمدوند بیان کرد: یکی از وظایفی که قانون اساسی، قانون های مدنی، مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری بر عهده دادستان گذاشته این است که حافظ بیت المال و حقوق عامه مردم باشد، به همین دلیل دادستان شمشیر عدلیه قوه قضائیه است.

وی قانون را خط قرمز قوه قضائیه دانست و گفت: طی دو سال اخیر که رهبر معظم انقلاب روسای دادگستری و دادستان های مراکز استان را به حضور پذیرفتند، از اقدامات و عملکرد قوه قضائیه ابراز رضایت کردند که این امر مایه دلگرمی است و هیچ توجیهی نداریم که در انجام وظایف خود کوتاهی کنیم.

حجت الاسلام احمدوند با تاکید بر اینکه باید با قدرت تمام از امور بیت المال محافظت و از تجاوز افراد به حقوق دیگران جلوگیری کنیم، اظهار کرد: نیازمند کمک و همراهی دستگاه های اجرایی استان همدان با دستگاه قضایی هستیم.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان همدان باید پای کار باشند و اگر تخلفی صورت می گیرد، موارد را به دستگاه قضایی گزارش دهند و به عنوان اعلام کننده جرم از تشکیل پرونده نترسند.

حجت الاسلام احمدوند بیان کرد: روسای دستگاه های اجرایی باید در خصوص اعلام جرائم حوزه کاری خود اقدام و پیگیری کنند، ما نیز به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل می کنیم تا جلوی افرادی که به منافع و حقوق بیت المال دست درازی می کنند، گرفته شود.

وی با بیان اینکه طی شش سال اخیر روسای دادگستری فعال و قانون مداری در استان همدان داشتیم، افزود: همکارانی همچون رئیس سابق دادگستری ملایر که تجربه بالایی دارند، از سلامت نفس برخوردار هستند و از وجود آنها در مراتب بالاتر استفاده می شود.

وی رئیس دادگستری و دادستان جدید ملایر را فردی متدین و دانشمند دانست و گفت: وی در حوزه کاری خود خوش درخشیده است و انقلابی، قانون مدار و بی محابا به وظیفه خود عمل می کند.

امام جمعه ملایر نیز در این آیین با اشاره به نقش و جایگاه مهم دستگاه قضایی، بیان کرد: سیستم قضایی پیشانی نظام اسلامی است و در تداوم نظام بسیار تاثیرگذار است و چنانچه در این زمینه به خوبی رفتار شود، جایگاه اسلام و آینده نظام بیمه می شود.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری نقش و جایگاه قضات را پس از ولایت فقیه مهم و اثرگذار برشمرد و افزود: قاضیان نیروهای کارآمد نظام هستند که باید به این منصب و جایگاه خود افتخار کرده و همواره درست قضاوت کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز در این آیین، گفت: دستگاه قضایی پناهگاه و دادرس مردم است و جلب رضایتمندی مردم از این سیستم نشانه کارکرد درست دستگاه قضایی است.

عبدالعظیم رضایی افزود: باید رضایتمندی و اعتماد مردم به عنوان مهمترین سرمایه های نظام، برای همه ما اهمیت بالایی داشته باشد.

وی کار قوه قضائیه را یک امر بسیار مهم و حساس دانست و اظهار کرد: در دستگاه قضایی بدون علم، دانش، اعتقاد و بدون ایمان و توکل به خدا نمی توان موفقیتی داشت، بویژه در جامعه امروز که گرفتاری، مشکلات و آسیب های اجتماعی بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی در نظام جمهوری اسلامی از ارکان مهم حاکمیت است و یکی از شاخص های اسلامی بودن نظام و جامعه برقراری و اجرای عدالت است.

رضایی وظیفه مسئولان را در کمک به دستگاه قضایی بسیار خطیر دانست و بیان کرد: وظیفه همه ما این است که به طور جدی در امر پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی تلاش کنیم تا حجمی از گرفتاری هایی که امروز داریم و خروجی آن پرونده های فراوان در دستگاه های قضایی است، کاهش پیدا کند.

وی با تقدیر از زحمات رئیس دادگستری و دادستان سابق ملایر، دیانت، علم، تخصص، تعهد، روشن بینی و خیرخواهی وی را مایه مباهات دانست و ابراز امیدواری کرد: رئیس جدید دادگستری و دادستان ملایر بتوانند با مردم داری، روشن بینی، دانش بالای قضایی و با روحیه عدالتخواهی و شجاعت به مردم این شهرستان خدمت کند.

رضایی همچنین پیروزی بزرگ جبهه مقاومت با فرماندهی سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی تحت حمایت های ملت ایران و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را تبریک گفت و این پیروزی و رها شدن منطقه جهان اسلام از دست گروه های تکفیری و داعش را نتیجه مجاهدت رزمندگان جبهه مقاومت دانست.

در این آیین عباس نجفی به عنوان رئیس دادگستری ملایر معرفی و از زحمات یحیی ابراهیمی تقدیر شد.

همچنین از زحمات و تلاش های عباس نجفی تقدیر و سعید احمدی فر به عنوان دادستان جدید دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان ملایر معرفی شد.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار