حجت الاسلام برقراری بصیرت و معرفت را از ویژگی های بارز شهدای مدافع حرم برشمرد و افزود: عده ای پس از گذشت سالیان متمادی از ظلم و جنایت داعش در منطقه هنوز این بصیرت را بدست نیاورده اند و در اینکه اگر مدافعان حرم نبودند، ما باید در کرمانشاه و همدان با جریان تکفیری می جنگدیدم، هنوز دچار تردید هستند.
کد خبر: ۵۲۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰ 24 November 2017
امام جمعه ملایر گفت: شهدای مدافع حرم از رویش های معطر انقلاب اسلامی هستند که بدون وابستگی به زر و زور، تزویر و تجمل گرایی وارد این فضا شدند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در همایش مدافعان حرم، زمینه سازان ظهور در شهرستان ملایر، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم که در خط مقدم جبهه و مقاومت هستند، تمام دوره های آموزش، تربیت، معرفت و بصیرت را طی کردند تا به جایگاه دفاع از حریم امامت و ولایت رسیدند.

وی افزود: شهدایی که این امنیت، آرامش، زندگی و خانواده خود را ترک کرده و در مقابل دشمنان نظام اسلامی و اسلام ناب محمدی(ص) می ایستند، اینها راه صد ساله را یک شبه طی کردند و امروز بساط داعش را از منطقه برچیدند.

وی بابیان اینکه با شهدای مقاومت امروز عطر ایثار، جهاد و از خودگذشتگی در کشور ما پیچید، بیان کرد: شهدای مدافع حرم نشان دادند که باب شهادت هنوز باز است و همچنان ولایت نیازمند به حمایت است و برای جهانی شدن انقلاب اسلامی، نیازمند به حمایت و دفاع هستیم.

حجت الاسلام برقراری بصیرت و معرفت را از ویژگی های بارز شهدای مدافع حرم برشمرد و افزود: عده ای پس از گذشت سالیان متمادی از ظلم و جنایت داعش در منطقه هنوز این بصیرت را بدست نیاورده اند و در اینکه اگر مدافعان حرم نبودند، ما باید در کرمانشاه و همدان با جریان تکفیری می جنگدیدم، هنوز دچار تردید هستند.

وی با تاکید بر اینکه مدافعان حرم این تکلیف و بصیرت لازم را در مقابل خوی ددمنشانه جریان تکفیری شناختند، گفت: نظام اسلامی همواره در حال ریزش و رویش است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب افرادی که خسته شده و از قطار انقلاب پیاده شدند، در مقابل جوانان مومن و تازه نفس و رویش های معطر انقلاب اسلامی بدون وابستگی به تجمل گرایی و امثال شهید حججی ها و نبی لوها وارد این عرصه شدند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه شهدای مدافع حرم با جان و مالشان با خدا معامله کردند و سیمای اسلام را در چهره نورانی ولی فقیه دیده و سر از پا نشناختند، افزود: وجود خانواده و زن و فرزند برایشان غل و زنجیر نشد و این اعتقاد، بصیرت و این ولایت مداری راه را برایشان باز کرد و به سوی خداوند پر و بال گشودند.

حجت الاسلام برقراری شهدای مدافع حرم و خانواده آنان را شخصیت های قرآنی و قرآن مجسم در کشور و ملت ما دانست و اظهار کرد: شهدای مدافع حرم آموزش جهاد و مقاومت را از سیدالشهدا(ع) و امام سجاد(ع) یاد گرفتند و خواستند تمام بدنشان مانند مولایشان زخم تیر باشد.

وی با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در مقابل داعش به رهبر معظم انقلاب، فرزند رشید اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی و همه همرزمان شهدای مدافع حرم ابراز امیدواری کرد: همانگونه که جهاد و مجاهدت مخلصانه شهدای مدافع حرم بساط داعش را در هم کوبید، موجب شود بساط حامیانشان نیز از روی کره زمین برچیده شود.

وی در عین حال مقاومت را یگانه سلاح در مقابل تجاوز دشمن به نظام و حریم نظام اسلامی از این کشور عنوان کرد و گفت: با مقاومت می توانیم در مقابل زیاده خواهان جهان بایستیم.

حجت الاسلام برقراری افزود: کسانی که این شجره خبیثه داعش را درست کرده و اربابانشان نیز از آنها حمایت کردند، محارب و مفسد فی الرض هستند و به پنج دلیل مهدور الدم هستند.

وی ادامه داد: کسانی هم که بخواهند به اندازه سر سوزنی جایگاه رفیع شهدای مدافع حرم را پایین بیاورند، آنها نیز شریک جرم داعش هستند و این ملت هیچگاه آنها را نمی بخشند.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خانواده های شهدای مدافع حرم شهید حاج حیدر ابراهیم خانی، شهید نبی لو، شهید شاملو، شهید فانوسی و شهید عسگری تجلیل شد.

شهرستان ملایر سه شهید مدافع حرم و یک هزارو 100 شهید والامقام را تقدیم انقلاب کرده است.

این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار