جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)همدان با اشاره به نیاز به اسکان موقت مردم در کانکس اظهار کرد: برای عملیاتی کردن مسوولیتی که در غرب کشور به عهده گرفتیم و تعهدی که در مناطق زلزله‌زده داریم نیاز به کمک مردم به ویژه مردم استان همدان برای تهیه کانکس داریم
کد خبر: ۵۲۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 21 November 2017

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)همدان با اشاره به نیاز به اسکان موقت مردم در کانکس اظهار کرد: برای عملیاتی کردن مسوولیتی که در غرب کشور به عهده گرفتیم و تعهدی که در مناطق زلزله‌زده داریم نیاز به کمک مردم به ویژه مردم استان همدان برای تهیه کانکس داریم

به گزارش فارس، سردار مهدی فرجی با اشاره به ورود سپاه استان همدان در حوزه امداد و نجات به زلزله‌زدگان از ساعات اولیه وقوع مشکل در کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به آشنایی نیروهای همدان از منطقه کرمانشاه و حضور تیپ انصارالحسین (ع) در مرز این منطقه، امداد و نجات انجام شد و مردم نیز از این موضوع رضایت داشتند.

وی به مدیریت بحران در منطقه زلزله‌زده اشاره کرد و افزود: با توجه به گستردگی کار و با هماهنگی‌های لازم مجوز حضور پزشک و صدور دفن در مناطق انجام شد؛ احشام تلف شده نیز بعد از تأییدیه دفن برای پیشگیری از شیوع بیماری و... دفن شدند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با تأکید بر اینکه در مناطق زلزله‌زده به دلیل فعالیت دامداری و کشاورزی، اقلام کشاورزی و احشام نیز مطرح بود، افزود: اقلام کشاورزی قابل جمع‌آوری و احشام زنده جمع‌آوری و در اختیار صاحبان آنها قرار داده شدند.

وی بحث اصلی با توجه به حجم گسترده ارسال امکانات از سراسر کشور و استان همدان را توزیع عادلانه در روستاها و شهر دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه استان همدان، معین استان کرمانشاه بوده است بیشترین ارسال امکانات و کمک‌ها را از استان همدان به این مناطق شاهد بودیم.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به اطلاعات و حجم امکانات وارد شده، توزیع عادلانه‌ در مناطق شهری و روستایی بین زلزله‌زدگان انجام شد که مردم نیز راضی بودند، ادامه داد: مردم از احتمال نرسیدن کمک‌ها به دست زلزله‌زدگان احساس نگرانی داشتند که با مشاهده توزیع عادلانه مردم با اطمینان کامل کمک‌ها و امکانات خود را در اختیار قرارگاه شهیدهمدانی قرار می‌دادند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به اینکه بسیجیان استان همدان در بحث حضور و امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده پیشتاز بودند، خاطرنشان کرد: کمک‌ها و امکانات اهدایی از مردم از قرارگاه شهید همدانی به سرعت توسط خودروهای سبک بین مردم در مناطق زلزله‌زده توزیع می‌شد.

وی با بیان اینکه شاید در روزهای اول و دوم در زمینه تأمین چادر برای اسکان اولیه زلزله‌زدگان مشکلاتی وجود داشت، یادآور شد: طی هماهنگی‌ با مسوولان به ویژه در استان همدان در تأمین چادر اقداماتی خوبی صورت گرفت.

*اکنون نگرانی از بحث باران و ایجاد مشکل برای  مردم زلزله‌زده است

سردار فرجی با اشاره به عرضه چادر در تمام روستاهای ازگله، اظهار کرد: اکنون نگرانی از بحث باران و ایجاد مشکل برای مردم زلزله‌زده است؛ البته با در اختیار قرار دادن نایلون و پلاستیک این مشکل نیز مدیریت شده و تقریباً مردم مناطق زلزله‌زده آرامش و رضایت اولیه را دارند.

وی با بیان اینکه سرما و بارش در مناطق زلزله‌زده قطعاً مشکلاتی را برای مردم این مناطق به ویژه کودکان و سالمندان خواهد داشت، گفت: این موضوع نیز با کمک‌های اهدایی مردم در بحث لوازم گرمایشی، لباس گرم و پتو مدیریت می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: سعی شد آنچه در توان سپاه انصارالحسین (ع) همدان بود با فراخوانی دو گردان از بسیجیان گردان‌های امام حسین (ع) با حضور اقشار مختلف بسیج انجام شود؛ نیروهای فراخوان شده با روحیه بسیجی و انقلابی هشت روز بدون اسکان و با شرایط مناطق زلزله‌زده در تخلیه هلی‌کوپترها، خودروها، بارگیری و توزیع بار، سنگ تمام گذاشتند.

وی با تأکید بر اینکه بسیجیان حاضر در مناطق زلزله‌زده نشان دادند بسیجیان در هر صحنه که وارد شوند به بهترین شکل  عمل می‌کنند، افزود: اکنون بسیجیان و نیروهای مردمی در سوریه و بوکمال پیروزی را محقق کردند و همان بسیجی‌ها در ازگله و سرپل ذهاب نیز به مردم اهل تسنن این منطقه نشان دادند بسیج مختص قشر خاص نیست و مربوط به تمام مردم ایران است.

سردار فرجی با اشاره به حضور سرزده رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله‌زده و بازدید از زلزله‌زدگان، تصریح کرد: مردم زلزله‌زده در این مناطق با حضور مقام معظم رهبری درد و مشکلات خود را فراموش کرده و با آغوش باز از رهبری استقبال کردند.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب بر مشکلات زلزله‌زدگان واقف بودند و اطلاعات دقیقی از مشکلات مردم در این مناطق به ایشان داده شده بود، ادامه داد: حضور مقام معظم رهبری در منطقه و مناطقی که حضور ایشان برای مردم آن مناطق و نیروهای نظامی غیر قابل تصور بود؛ حضور رهبری در روستای کوئیک و در جمع برادران اهل تسنن و تشیع و چادرهای زلزله‌زدگان آرامش خاطری برای آنها و امیدی برای رفع مشکلات بود.

*نیاز به اسکان موقت مردم زلزله‌زده در کانکس است

جانشین فرمانده سپاه انصارالحس ین (ع) همدان با اشاره به نیاز به اسکان موقت مردم در کانکس اظهار کرد: برای عملیاتی کردن مسوولیتی که در غرب کشور به عهده گرفتیم و تعهدی که در مناطق زلزله‌زده داریم نیاز به کمک مردم به ویژه مردم استان همدان برای تهیه کانکس داریم. 
وی با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه باید در کنار چادرها، کانکس‌هایی برای ایجاد آرامش مردم این مناطق تعبیه شود، یادآور شد: نیاز به کانکس‌های  6 و 12 متری برای اسکان زلزله‌زدگان است تا دولتمردان بتوانند تعهدات را در بحث وام و ساخت و ساز ارائه کنند.

سردار فرجی با تأکید بر اینکه کمک‌های تغذیه، پوشاک و... اکنون دیگر نیاز نیست زیرا مواد غذایی به وفور تأمین شده است، اظهار کرد: اکنون برای تهیه کانکس به کمک نقدی نیاز داریم؛ مردم در حد وسع کمک‌های نقدی خود را به شماره حسابی که سپاه استان همدان با توجه به مسوولیت خود در غرب کشور اعلام خواهد کرد، واریز کنند.

وی مسوولیت سپاه استان در ارائه کانکس برای اسکان موقت زلزله‌زدگان در استان کرمانشاه را به بیش از 500 خانوار دانست و گفت: باید با خرید و سفارش ساخت، این تعداد خانوار و یا بیش از این تعداد را در مدت کوتاهی در کانکس‌ اسکان دهیم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: اکنون در مناطق زلزله‌زده به ویژه در روستاها مشکل کمبود سرویس بهداشتی و حمام داریم که انتظار می‌رود با کمک‌های نقدی مردم نوع‌دوست این مشکلات رفع شود؛ کمک‌های نقدی مردم در مسیر درست از سوی سپاه استان همدان در قالب بسیج هزینه خواهد شد که مشکلات مردم را التیام ببخشد.

وی در ادامه با بیان اینکه سپاه در روستاها و ارتش در شهر در منطقه زلزله‌زده مسوولیت را به عهده گرفته‌اند، افزود: سپاه استان همدان منطقه ازگله و روستاهای اطراف آن را به عهده گرفته است و سعی می‌شود طی مدت یک تا دو هفته بخشی از مشکلات مردم در این مناطق رفع شود.

*بیشترین حجم روستا را در مناطق زلزله زده پوشش می‌دهیم

سردار فرجی با تأکید بر اینکه با توجه به توان استان و تقسیم‌بندی پیش‌بینی شده، روستاها در مناطق زلزله‌زده را پوشش خواهیم داد، تصریح کرد: بیشترین حجم روستاها را پوشش می‌دهیم در ابتدا 70 روستا پیش‌بینی شده بود اما اکنون آمادگی داریم هرچه مردم و سایر استان‌ها کمک کنند روستاها را پوشش دهیم.

وی به ورود قرارگاه سازندگی خاتم از ساعات اولیه در بحث تعبیه کانکس‌ و قرارگاه‌ها در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و ادامه داد: سایر سازمان‌ها از جمله هلال احمر، اورژانس و... نیز ورود کرده و کار می‌کنند اما سپاه استان با توجه به وارد کردن بیشترین تعداد نیرو و پذیرفتن مسوولیت، با کمک مردم می‌خواهد حداکثر کار را در این مناطق انجام دهد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان در پایان تأکید کرد: در روزهای ابتدایی اعزام نیروها به مناطق زلزله‌زده از سپاه استان بالا بود و اکنون نیز مرحله به مرحله نیروها تعویض می‌شود؛ بسیجیان اقشار مختلف با تخصص‌های مختلف بدون چشمداشت از تمام نهادها برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان ورود کردند و اکنون نیز در حال وصل انشعابات در مناطق مختلف هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار