شاهرخی به سخنان اخیر رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد وزرای نیرو و علوم اشاره و بیان داشت: روحانی در دفاع از وزاری پیشنهادی نیرو و علوم در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی با سخنان خود مجددا بر عزم دولت دوازدهم در تحقق تعهداتی که مبتنی بر شعارهای انتخاباتی بود تاکید کرد که نشان دهنده اراده دولتمردان در اجرای سیاستهای دولت در بخشهای گوناگون است.
کد خبر: ۵۲۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 07 November 2017
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: تقویت و ارتقاء سرمایه اجتماعی مسیر توسعه و پیشرفت مدنی و سیاسی استان همدان را هموار می‌کند.

به گزارش مهر، سید سعید شاهرخی در دیدار مدیران و کارشناسان حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان، با اشاره به ساختار و ظرفیت قانون اساسی جمهوری اسلامی در تبیین و نقش مردم در انتخاب سرنوشت خود، اظهار داشت: در تمام انتخابات در چهار دهه گذشته، این مردم بودند که با خلق حماسه ها و حضور با شکوه خود، سبک اداره کشور را از میان شعارها و تبلیغات داوطلبین انتخاب کرده اند.  

وی ادامه داد: علیرغم واگرایی هایی سیاسی در داخل و تشدید فشارهای بین المللی و مشکلات عدیده اقتصادی در ۸ ساله دولت های نهم و دهم، مردم در اردیبهشت ۹۲ با همین ظرفیت های قانونی در قانون اساسی، سبک اداره کشور را بر مبنای عقلانیت و تدبیر رقم زدند و دولت نیز با شعار صداقت و شفافیت نسبت به اجرای امور در ۴ سال اول خدمت، توانست اعتماد مجدد مردم را با رای بالاتری از مردم در انتخابات اخیر کسب کند.   

شاهرخی همچنین به سخنان اخیر رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد وزرای نیرو و علوم اشاره و بیان داشت: روحانی در دفاع از  وزاری پیشنهادی نیرو و علوم در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی با سخنان خود مجددا بر عزم دولت دوازدهم در تحقق تعهداتی که مبتنی بر شعارهای انتخاباتی بود تاکید کرد که نشان دهنده اراده دولتمردان در اجرای سیاستهای دولت در بخشهای گوناگون است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق مطالعات و شناختی که از استان دارم، همدان در شاخص های امنیتی، سیاسی و اجتماعی یکی از استانهای موفق بوده که مجموعه حوزه معاونت سیاسی باید در همین مسیر با قوت و توان مضاعف حرکت کنند.  

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که جایگاه رفیع بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری به عنوان یکی از ارکان مهم در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم حیات نظام سیاسی جمهوری اسلامی است، گفت: در کنار رکن مهم رهبری، حضور مردم به عنوان سرمایه اجتماعی کشور، مهمترین پشتوانه نظام بوده که توانسته تا کنون دشمنان را از هر صدمه و آسیب به کشور نا امید کند.

وی در همین ارتباط افزود: از برنامه های محوری دولت ارتقای سرمایه اجتماعی است و همه در برابر آن مسئولیت دارند چرا که تقویت سرمایه اجتماعی و ارتقاء نقش و جایگاه مردم، کشور را از هر گونه آسیب مصون نگه می دارد.

شاهرخی همچنین تقویت احزاب سیاسی و تاسیس سازمانهای مردم نهاد را دو اصل از اصول ارتقاء سرمایه اجتماعی نام برد و تاکید کرد: برای ساماندهی، جهت دهی و تشریح مسائل مبتلا به جامعه نیاز به تقویت نهادهای مدنی و سیاسی قدرتمند و فراگیر داریم.

وی با اعلام این که به زودی در استان، خانه احزاب راه اندازی می شود، گفت: بنا داریم خانه احزاب را در استان راه اندازی کنیم تا با حضور احزابی شناسنامه دار و ضابطه مند، مردم سالاری دینی را در جامعه بسط و گسترش دهیم.  

وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی نیز باید مردم در گروهها و تشکلهای مختلف اجتماعی ساماندهی شوند و با تاسیس و ایجاد سازمانهای مردم نهاد، مسیر تعامل با دستگاههای اجرایی تقویت و دستگاهها نیز رویه برون سپاری را مد نظر داشته باشند چرا که هیچ دولتی نباید هم امور تصدی گری و هم اجرا را در دست داشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در پایان به جایگاه مهم زنان و بانوان در کشور اشاره و عنوان کرد: با توجه به این که ۵۰ درصد جمعیت جامعه ایران را بانوان تشکیل می دهند بایستی زمینه را برای حضور بانوان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی هموار کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار