کد خبر: ۵۲۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 07 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»مدیر حوزه هنری استان یزد گفت: در حاشیه کنگره بین المللی لقاء الحسین(ع) در عراق، کارگاه هنری شامل (نقاشی،خط و گرافیک) در جامعه الاسلامیه نجف اشرف در جوار مسجد کوفه برگزار شد.
کوچک زاده افزود: در این ورکشاپ هنری که عبدالحمید قدیریان و سعید نقاشیان از هنرمندان مطرح کشور و تعدادی از هنرمندان استان یزد حضور داشتند، آثار بدیعی در زمینه قیام عاشورا با بهره‌گیری از فضای نورانی و عظیم اربعین خلق شد.
وی اشاره کرد: در این کارگاه نقاشان برجسته استان یزد همچون حسین شیخ علیشاهی، سیدعلی چیتی، حمیدرضا قوی‌پنجه و حسین دشتی‌اردکانی بر روی بوم و پارچه مخمل به خلق اثر پرداختند.
کوچک زاده گفت: این آثار در مراسم اختتامیه کنگره بین المللی لقاءالحسین(ع) در جامعه الاسلامیه نجف رونمایی خواهد شد.
مدیر حوزه هنری استان یزد گفت: همچنین در کمیسیون تخصصی شعر و ادب اربعینی این کنگره که در جوار مسجد کوفه برگزار شد، ادیبانی از کشور عراق و ایران مقاله‌های خود را در زمینه اشعار عاشورایی ارائه کردند.
کوچک زاده گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام ‌ زکریا اخلاقی و محمود ملک‌ثابت دو تن از شاعران مطرح استان یزد اشعار خود را در زمینه عاشورا و اربعین قرائت کردند.
در چهارمین کنگره بین‎‌المللی عهد مع الحسین(ع) که هم‌ز‌مان با اربعین حسینی در جامعه اسلامیه نجف در حال برگزاری است، اندیشمندانی از ایران و جهان اسلام حضور دارند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار