دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان گفت: 20 ایستگاه در شهرستان همدان، پنج ایستگاه در شهرستان اسدآباد، چهار ایستگاه در شهرستان بهار، دو ایستگاه در شهرستان فامنین، چهار ایستگاه در کبودراهنگ و در شهرستان ملایر، رزن و تویسرکان نیز هر کدام یک ایستگاه صلواتی برای ارائه خدمات به زوار برپا شده است.
کد خبر: ۵۱۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 05 November 2017
دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان گفت: امسال 40 ایستگاه صلواتی در پنج ورودی و دو خروجی استان همدان کار خدمات‌رسانی به زوار را شروع کرده است.

به گزارش فارس، سیداکبر حسینی در جمع خبرنگاران در خصوص روند فعالیت ایستگاه‌های صلواتی اظهار کرد: ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی استان، از هفته گذشته کار خدمات‌رسانی خود را با توجه به شروع حرکت زوار به سمت کربلا در ایستگاه‌های صلواتی آغاز کرده است.

وی افزود: امسال 40ایستگاه صلواتی در پنج ورودی و دو خروجی استان همدان کار خدمات‌رسانی به زوار را شروع کرده است.

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان ادامه داد: 20 ایستگاه در شهرستان همدان، پنج ایستگاه در شهرستان اسدآباد، چهار ایستگاه در شهرستان بهار، دو ایستگاه در شهرستان فامنین، چهار ایستگاه در کبودراهنگ و در شهرستان ملایر، رزن و تویسرکان نیز هر کدام یک ایستگاه صلواتی برای ارائه خدمات به زوار برپا شده است.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم برای حضور در اربعین امسال گفت: در سال جاری رشد تعداد ایستگاه‌های صلواتی قابل چشمگیر بوده است به طوری که در مسیر رفت 26 ایستگاه و در مسیر برگشت 28 ایستگاه به زوار امام حسین(ع) خدمات‌رسانی می‌کنند.

حسینی اضافه کرد: امسال تاکنون 10 هزار نفر از زوار، در استان همدان اسکان و بیتوته اقامتی داشته‌اند و در سه نوبت به  180 هزار نفر وعده غذایی و در بین 280 هزار نفر نیز میان وعده توزیع شده است.

وی با اشاره به شعار امسال ستاد اربعین استان «همه خادمیم» در کنار شعارهای دیگر مانند «اربعین امسال تا ظهور» نیز یادآور شد: این شعار با هدف اینکه همه اقشار مختلف مردم در هر جایگاهی به زائران خدمت‌رسانی کنند تعیین شده است.

  دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان در خصوص چاپ و تهیه بسته های فرهنگی در ایستگاه‌های صلواتی نیز تصریح کرد: امسال در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایستگاه‌ها، نایب الزیاره شهدای دفاع مقدس هستیم به طوری که 147 هزار تصویر از شهدا برای شناخت بیشتر زوار در مسیر به چاپ رسیده و از شهید احمدی‌روشن 50 هزار نسخه تصویر همراه با برگه نقشه راه، درج و تهیه شده است.

وی افزود: کتاب راز خون در 5 هزار تیراژ نیز برای زائران در خصوص اسرار و ریشه‌های واقعه عاشورا تهیه و چاپ شده است.

حسینی با اشاره به اینکه امسال حرکت زوار به سوی کربلا زودتر انجام شده است، گفت: در روزهای باقی مانده به اربعین حسینی شاهد برگشت زوارهستیم، بنابراین 28 ایستگاه در مسیر برگشت زوار آمادگی لازم را از نظر بهداشت و درمان، خدمات راهوری و... دارا است.

وی در خصوص خدمات رسانی به زوار خارجی نیز اظهار کرد: تاکنون زواری از کشورهای گرجستان، آذربایجان و ترکیه عازم کربلا بوده‌اند که خواستار همکاری سازمان میراث فرهنگی برای چاپ بسته‌های فرهنگی در خصوص نقاط تاریخی همدان به زبان‌های انگلیسی و ترکی استامبولی برای ایجاد جذب ظرفیت گردشگر به استان همدان هستیم.

حسینی با بیان اینکه ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با ستاد استان‌های دیگر چون قم، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و گیلان برای خدمات‌رسانی به زوار هماهنگ شده است، خاطرنشان کرد: امسال برای خدمات رسانی مطلوب‌تر در همدان اقدام به راه‌اندازی آشپزخانه مرکزی با اصول کاملاً بهداشتی برای پشتیبانی از ایستگاه‌های صلواتی کرده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار