کد خبر: ۵۱۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 22 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»مدیر عامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به جایگاه نخست این استان به لحاظ تبدیل سوخت صنایع و واحدهای تولیدی به گاز طبیعی، از گازرسانی تاکنون به بیش از شش هزار واحد صنعتی عمده و جزء در این استان خبر داد .

«منوچهر فلاح» با اشاره به تعدد صنایع فعال نظیر نیروگاه‌ها، کارخانجات کاشی و فولاد، کوره‌های آجرپزی و همچنین گلخانه‌ها و سایر صنایع عمده و جزء که استان یزد را به یکی از مهم‌ترین قطب های صنعتی کشور مبدل کرده  است، افزود: توسعه و تقویت شبکه‌های گازرسانی به واحدهای صنعتی از جمله اولویت‌های شرکت گاز استان است به طوری که تاکنون شش هزار و 375 واحد صنعتی عمده و جزء در استان به شبکه گاز طبیعی متصل شده است .

وی این سیاست شرکت گاز استان را هم‌راستا نقش مهم این واحدهای صنعتی در زمینه اشتغال جوانان و ایجاد بستر سرمایه‌گذاری در استان و از سوی دیگر اختصاص میزان بالای مصرف گاز استان به آنها دانست.

فلاح در ادامه تصریح کرد: تاکنون در استان یزد یک‌هزار و 174 واحد صنعتی عمده و پنج هزار و 201 واحد صنعتی جزء و همچنین دو هزار و 786 گلخانه و 269 کوره آجرپزی به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند که این امر نشانه سودآوری شرکت گاز استان یزد در بحث جایگزینی گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک و ارزان است.

این مقام مسئول یادآور شد: تاکنون 36 ایستگاه تقلیل فشار (CGS) و 218 ایستگاه تقلیل فشار (TBS) در سطح استان ایجاد شده و همچنین 48 جایگاه CNG به مرحله بهره برداری رسیده که این تعداد جایگاه در مقایسه با تعداد خودروهای گازسوز استان، آمار قابل توجهی به شمار می‌آید .

فلاح در پایان هم خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت گاز استان یزد در سال 94 با کاهش مصرف 50 میلیون لیتر و در سال 95 نیز با کاهش 49 میلیون لیتر فرآورده نفتی از طریق جایگزینی آن با گاز طبیعی، مقام اول تبدیل سوخت صنایع و واحدهای تولیدی به گاز طبیعی را در کل کشور کسب کرده است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار