افراد بسیاری هستند که ادعای این را دارند که برای فوتبال این شهر هزینه می کنند و دلسوز بازیکنان بومی این شهر هستند اما هیچکدام تا به امروز حتی یک بطری آب معدنی هم برای بازیکنان تیم الوند خریداری نکرده اند.
کد خبر: ۵۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 22 June 2015

تیم فوتبال الوند همدان که در فصل گذشته با حاشیه های فراوان از صعود به لیگ دسته یک بازماند و در لیگ دسته دوم ماندگار شد این روزها حال و روز خوشی ندارد و مانند یک بچه سر راهی با آن رفتار می شود.

به گزارش مهر، این روزها حال و روز فوتبال همدان رو به راه نیست و یک چشم فوتبال همدان اشک و یک چشم آن خون است به طوریکه اوضاع تنها داشته فوتبال همدان در وضعیت مبهمی قرار دارد.

روزگاری وقتی نام الوند همدان برده می شد همه به آن افتخار می کردند، تنها تیمی که زحمت یدک کشیدن نام فوتبال همدان را به دوش می کشید و همه الوند محبوب و مردمی را دوست داشتند.

وقتی که الوند موفق شد با نتایج درخشان در لیگ دسته دوم در کنار تیم اول این استان یعنی پاس بزرگ قرار بگیرد همه فکر می کردند که فوتبال این شهر جان دوباره ای خواهد گرفت و الوند در کنار پاس در فوتبال ایران بزرگی خواهد کرد و به نوعی شاید عصای دست پاسی ها هم بشود.

الوند در لیگ دسته اول روزهای خوبی را پشت سر گذاشت و در اولین حضور خود نتایج بسیار درخشانی کسب کرد و همانند پاس موفق شد هواداران و مردم زیادی را به ورزشگاه شهدای قدس همدان بکشاند اما الوندی که به امید و آرزوی جوانان این شهر تبدیل و موفق شده بود در عرض چند سال به مانند تیم بزرگ و صاحب نام پاس هواداران و مردم همدان را به ورزشگاه بکشاند دوباره راهی لیگ دسته دوم شد تا تمام امیدهای جوانان و فوتبالیست های بومی این شهر رنگ ببازد.

الوند همدان

اما اتفاقی بدتر از این سقوط در حال رخ دادن در فوتبال همدان بود به طوریکه قرار بود امتیاز این تیم به خارج از استان واگذار شود که تلاش های مدیرکل ورزش وجوانان استان، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و سایر دست اندرکاران فوتبال همدان مانع از این شد که اتفاق تلخ سقوط به کام مردم همدان تلخ تر شود.

این تیم با کادرفنی کاملا بومی قدم به مسابقات لیگ دسته دوم گذاشت تا شاید به مانند گذشته باز هم نفس بومی های این استان موفقیت را برای الوند به ارمغان آورد.

اما این بار الوند در لیگ دسته دوم نیز مشکلات سر سام آوری را پشت سر گذاشت و هر روز یک خبر ناامید کننده از اردوی این تیم به گوش می رسید به طوریکه الوند لیگ دسته دوم را بسیار پر فراز و نشیب آغاز کرد.

تیم فوتبال الوند همدان در نیم فصل اول لیگ دسته دوم گروه چهارم با انجام هشت بازی و کسب دو برد و سه مساوی و سه باخت توانست با ۹ امتیاز در رتبه شش جدول قرار بگیرد و در هفته هشتم در همدان موفق شد با نتیجه دو بر یک هفت سمنان را شکست دهد.

با توجه به اینکه گروه چهارم که الوند همدان در آن حضور داشت با حذف تیم گهر دورود ۹ تیمی بود نیم فصل دوم برای این گروه یک هفته زودتر آغاز شد.

الوند همدان

اما پس از پایان نیم فصل اول خبرهای خوبی از اردوی این تیم به گوش نمی رسید و مشکلات این تیم تشدید شد و شرایط به گونه ای بود که بازیکنان الوند تنها درصد کمی از قراردادهای خود را دریافت کرده بودند و کادری که هیچ پولی دریافت نکرده و مشکلات عدیده مالی باشگاه الوند باعث دلسردی ادامه کار برای بازیکنان این تیم شد تا دوباره سوت خطر انحلال این تیم به صدا درآید.

بهرام یدی مالک الوند در آن زمان اعلام کرد که دیگر قادر به ادامه هزینه برای الوند نیست و کار به جایی رسید که تمرینات این تیم به کلی به تعطیلی کشیده و نگرانی های مردم همدان و هواداران این تیم چندین برابر شد و حتی الوند تا خطر انحلال نیز در آن زمان پیش رفت.

با وجودی که هنوز لیگ دسته دوم نیمی از راه آن باقی مانده بود الوند به هیئت فوتبال واگذار شد تا درباره آن تعیین تکلیف شود و هر روز نیز نام خریدارانی از گوشه ای شنیده می شد و بیم و امید دل های فوتبال دوستان همدانی را می لرزاند.

اما ورود خیر ورزش دوست همدانی ناصر قره باغی باعث شد تا الوند از بالاتکلیفی خارج شود و تیم فوتبال الوند همدان به قره باقی واگذار شد تا هزینه های این تیم توسط وی پرداخت شود هرچند نباید کمک های شهرام شیروانی مدیرعامل گروه هتل های بین المللی باباطاهر نیز در این بین نادیده گرفته شود که بخشی از هزینه های اسکان الوند همدان را در سایر شهرها پرداخت کرد تا باز هم این فوتبال بومی همدان به دست دل سوزان این شهر به بقای خود ادامه دهد.

الوند همدان

اما در نهایت لیگ دسته دوم در فصل گذشته با فراز و نشیب های زیادی برای الوند تمام و لطف خدا نیز شامل الوند شد تا در نهایت این تیم در لیگ دسته دوم بماند و به دسته پایین تر سقوط نکند که در کنار این موضوع نباید از تلاش های کادرفنی، بازیکنان و سرپرست بومی و غیرتمند این تیم راحت گذشت که برای موفقیت این تیم از جان و دل مایه گذاشتند.

اما بقای الوند شاید عده ای را که قصد داشتند فوتبال بومی همدان را به قهقرا بکشانند ناکام گذاشت اما امروز نیز خبرهای خوبی از فوتبال بومی همدان و الوند شنیده نمی شود.

بازیکنان بومی دلسرد هستند و به سایر استان ها کوچ می کنند و سرمایه گذاران و دلسوزان فوتبال بومی این شهر تنها گذاشته شده اند و از ادامه کار دلسرد هستند.

مالک فعلی باشگاه الوند نیز با دلسردی از طرف مسئولین برای فوتبال بومی این شهر رو به رو است و زمزمه هایی نیز مبنی بر واگذاری الوند تنها داشته فوتبال بومی همدان به خارج از استان همدان شنیده می شود.

مالک تیم فوتبال الوند با اشاره ورود خود به بحث تیمداری در الوند اظهار داشت: خدمت به جوانان این شهر و ورزش این شهر همیشه مایه افتخار بوده و بارها این را با حضور در بحث تیم داری در فوتبال و سایر رشته ها نشان داده ام.

ناصر قره باغی افزود: همچنین بارها نیز حاضر هستم برای جوانان این شهر و ورزش استان از جیب خودم هزینه کنم و سال گذشته نیز این موضوع را با بحث تیم داری در الوند همدان و تیم فوتبال تالار وحدت در جام حذفی و لیگ برتر استان و لیگ دسته سوم کشور داشته ام.

الوند همدان

وی با بیان اینکه الوند در مقطعی از فصل گذشته در حال انحلال بود، گفت: با مشورت دوستان پذیرفتم که در آن زمان به تیم فوتبال الوند و فوتبال این شهر کمک کنم و نگذارم الوند به نابودی کشیده شود.

مالک تیم فوتبال الوند همدان عنوان کرد: در فصل گذشته از جیب شخصی خود مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان را برای پرداخت قرارداد بازیکنان الوند و کادرفنی و همچنین بدهی های این تیم طبق تمام اسنادی که موجود است بدون این که چشم داشتی داشته باشم هزینه کردم اما کسی در استان حتی یک تشکر هم از ما نکرد.

مدعیان و دلسوزان فوتبال شهر همدان کجا هستند

قره باغی با بیان اینکه مدعیان و دلسوزان فوتبال این شهر الان کجا هستند، بیان کرد: افراد بسیاری هستند که ادعای این را دارند که برای فوتبال این شهر هزینه می کنند و دلسوز بازیکنان بومی این شهر هستند اما هیچکدام تا به امروز حتی یک بطری آب معدنی هم برای بازیکنان این تیم خریداری نکرده اند.

وی یادآور شد: حتی استاندار همدان و مدیرکل ورزش و جوانان این استان نیز وعده های زیادی برای حمایت از این تیم به ما دادند که هنوز در همان حد وعده باقی مانده است.

مالک تیم فوتبال الوند همدان با اشاره به وعده استاندار گفت: استاندار همدان به ما وعده داد تا ۱۰۰ میلیون تومان به الوند کمک کند اما هنوز این وعده عملی نشده است.

وی با بیان اینکه در همدان کسی به حال فوتبال این شهر توجهی نمی کند، گفت: بقای الوند در لیگ دسته دوم لطف خدا بود اما مطمئن باشید خیلی ها در همدان از این بقا خوشحال نشدند و به دنبال سقوط این تیم بودند.

الوند همدان

قره باغی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره شایعات واگذاری این تیم به خارج از استان همدان گفت: اولویت بنده فروش این تیم به داخل همدان است و حتی صحبت هایی شده که این تیم به شهرداری همدان واگذار شود اما از بازگشت ۳۰۰ میلیون تومان هزینه که برای این تیم شده صحبتی نکردند.

مالک باشگاه الوند همدان یادآور شد: همچنین پیشنهادهایی از خارج استان برای واگذاری الوند به بنده شده که مبلغ پیشنهادی ۵۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه شرط واگذاری الوند به داخل استان تنها پرداخت هزینه تیمداری وی و همان ۳۰۰ میلیون تومان است، گفت: هرکس که الوند را در همدان می خواهد حاضرم آن را واگذار کنم و دستگاه ورزش استان و شهرداری می توانند در صورت تمایل جلو بیایند.

قره باغی با اشاره به فشار طلبکاران الوند برای تسویه بیان کرد: بنده دست بازیکنان الوند، کادرفنی این تیم و بدهکاران گذشته الوند چک دارم و تنها سرپرست باشگاه باقی مانده است که هنوز با وی تسویه نشده و برای اینکه چک های بنده با طلب کاران تسویه شود باید هر چه سریعتر الوند واگذار شود.

مالک باشگاه الوند همدان با اشاره به نابودی فوتبال همدان گفت: کمتر کسی پیدا می شود که واقعا دلش برای فوتبال و ورزش این شهر بسوزد و متاسفانه فوتبال همدان در حال نابودی است اما امیدوارم الوند تنها داشته فوتبال بومی این شهر نابود نشود و کسی در استان پیدا شود تا برای این تیم هزینه کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار