شهردار منطقه 10 از تشکیل حلقه های فکری و جلب همکاری و دعوت از فعالان عرصه شهرسازی و معماری چندین دانشگاه معتبر برای اجرای طرح های علمی و کارشناسانه در راستای افزایش کیفیت ساخت وساز و نوسازی بافت های فرسوده، خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 15 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "سهیلا صادق زاده" با اشاره به آغاز فصل جدیدی از برنامه ریزی برای خدمات رسانی شایسته به شهروندان، تشکیل حلقه های فکری به منظور هم فکری و به کارگیری خرد جمعی در پروژه های نوسازی را راهکاری برای دستیابی به اهداف عقلایی و علمی برشمرد و گفت: معماری و بافت جغرافیای یک منطقه با در نظر گرفتن ریشه های سنتی و ارائه تعریفی مناسب و همگون با جامعه معاصر از مدرنیته و رفتار شناسی امکان پذیر خواهد بود.

وی ایجاد همگرایی بین دانشگاه و شهرداری را یکی از راهکارهای مناسب در این حوزه دانست و افزود: طی چندین جلسه مذاکره با دانشگاه های معتبر از صاحب نظران و اساتید عرصه طراحی شهری و معماری برای نوسازی بافت های فرسوده دعوت به عمل آمده است.

شهردار منطقه یادآور شد: بر اساس تاکیدات شهردار تهران مبنی بر استفاده از ظرفیت و توان نیروهای جوان و فعال و استفاده بهینه از پیشنهادات و ایده های نو، تاکنون از اساتید معماری و شهرسازی دانشگاه های تربیت مدرس تهران، آزاد تهران مرکز و شهید رجایی دعوت به عمل آمده است تا دانشجویان را تشویق به اجرای طرح های مطالعاتی خود در محدوده منطقه بکنند. همچنین به منظور حمایت از آنان نمایشگاهی از طرح های پیشنهادی دایر خواهد شد.

صادق زاده با اشاره به دیگر اقدامات منطقه، یادآور شد: استفاده از دانش و تجربیات دفاتر نوسازی با توجه به این که حلقه های واسط بین مدیریت شهری و ساکنین محلات هستند و همچنین برگزاری جلسات با حضور ستاد مدیریت بحران برای حفظ ایمنی شهروندان و در نهایت اتخاذ تصمیمات مشترک از دیگر تمهیداتی است که برای ارتقا کیفیت ساخت و ساز در منطقه اتخاذ شده است و تا تحقق وضعیت مطلوب به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار