رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از کاهش ۴۴درصدی متوفیان تصادفات درون شهری خبر داد.
کد خبر: ۵۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۷ 21 June 2015
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان متوفیان سوانح رانندگی درون شهری در استان ۴۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم؛  حسین طلایی با اشاره به اجرای طرح‌های ترافیکی ویژه در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: به دلیل اینکه افزایش میزان ترددها در ساعات قبل اذان مغرب و عشاء و بعد از افطار افزایش می‌یابد گشت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی استان به منظور روان‌سازی ترافیک در معابر و خیابان‌های پر تردد حضور مستمر دارند.

وی افزود: نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی استان با رانندگان روزه‌خوار برخورد قاطع کرده و خودروی آنها را توقیف می‌کند و همچنین با رانندگان خودرویی که به سبب تردد، آلودگی صوتی ایجاد و مزاحمت‌هایی را برای شهروندان داشته باشند، برخورد جدی و خودروی آنها برای گذراندن مراحل تخلف به مراجع قضایی توقیف می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان تصریح کرد: بسیاری از موتورسواران در سنین بین 14 تا 30 سال هستند که اکثریت از حاشیه شهر و روستاها به مناطق تفریحی و گردشگری همدان مراجعه می‎کنند که در صورت ایجاد مزاحمت با راکبان متخلف برخورد می‌شود.

وی تأکید کرد: راکبان موتورسیکلت در استان همدان در حین تردد باید از مدارک لازم همچون گواهینامه، مدارک، بیمه موتور و کلاه ایمنی برخوردار باشند تا تردد آن‌ها تسهیل شود.

طلایی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون متوفیان سوانح رانندگی درون شهری در استان همدان 44 درصد کاهش یافته به طوری که در مدت مشابه سال گذشته 25 نفر در تصادفات درون شهری فوت شدند و امسال به 14 نفر کشته کاهش یافته است.

وی گفت: 30 درصد سوانح درون شهری استان همدان به سبب تردد با سرعت غیرمجاز رخ می‌دهد در این راستا رانندگان علاوه بر رعایت هشدارهای پلیسی و توجه به علایم راهنمایی و رانندگی باید از تردد با سرعت غیرمجاز در معابر درون شهری بپرهیز کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: بی‌توجهی راننده به جلو، عدم رعایت حق تقدم و تردد با سرعت غیر مجاز از مهمترین عوامل بروز سوانح رانندگی در استان همدان بوده است.

وی با بیان اینکه عمده متوفیان سوانح رانندگی همدان را عابران پیاده تشکیل می‌دهند، افزود: بلوار ارتش، بلوار یادگار امام در شهر همدان و محور گنجنامه از عمده‏‌ترین نقاط حادثه‌خیر حوادث رانندگی به شمار می‎آیند که بیشتر تصادفات با عابران پیاده در این مناطق رخ می‏‌دهد.

طلایی اظهار داشت: در محور گنجنامه به سبب اینکه منطقه توریستی و تفریحی شهر همدان به شمار می‌آید میزان تردد شهروندان و مسافران بسیار زیاد و البته عرض این معبر کم است و رانندگان با عدم رعایت سرعت مطمئنه در این مسیر عبور می‌کنند و سبب وقوع تصادف می‌شوند در این راستا دوربین کنترل سرعت نصب شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار