فرمانده انتظامی ناحیه تویسرکان گفت: برای تحقق اهداف مطلوب در این ماه پر برکت، پلیس با مدیریت و سازماندهی با رفتارها و ناهنجاری های اجتماعی که بعد اخلاقی و معنوی ماه رمضان را کمرنگ می کنند بر اساس قانون برخورد می کند.
کد خبر: ۴۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 19 June 2015

فرمانده انتظامی ناحیه تویسرکان افزود: ارتقا احساس امنیت عمومی و عمل به تکلیف شرعی و قانونی، اولویت پلیس در ماه مبارک رمضان است.

به گزارش ایرنا؛ سرهنگ قاسم قربانی افزود: پلیس ایجاد و تقویت انضباط اجتماعی و صیانت از فضای معنوی ماه مبارک رمضان را وظیفه شرعی و قانونی خود می داند.

وی بیان کرد: برای تحقق اهداف مطلوب در این ماه پر برکت، پلیس با مدیریت و سازماندهی با رفتارها و ناهنجاری های اجتماعی که بعد اخلاقی و معنوی ماه رمضان را کمرنگ می کنند بر اساس قانون برخورد می کند.

قربانی از تعامل و هم افزایی مردم و سطح بالای مشارکت های عمومی در زمینه موفقیت پلیس تویسرکان در انجام وظایف خود سخن به میان آورد و اضافه کرد: اکنون جنگ نرم دشمنان در سطح جامعه و از راههای مختلف را می توان لمس کرد که تنها با مشارکت آگاهانه مردم می توان آن را خنثی کرد.

وی خاطرنشان کرد: جنگ نرم یک نبرد پیچیده، پنهان، مرموز و در عین حال اثر گذار است که ایامی مانند ماه مبارک رمضان و خود سازی فرصتی مغتنم برای مقابله هدفمند با این پدیده به شمار می رود.

قربانی تصریح کرد: مهمترین عامل وقوع جرائم و ناهنجاریهای اجتماعی، دوری از فرهنگ قرآن و اعتقادات دینی است که باید در ماه رمضان تقویت شوند.

وی از فعالیت سه ایستگاه فرهنگی در محوطه بارگاه حضرت حیقوق نبی(ع)، پارک آزادی و پارک کمربسته با همکاری حوزه علمیه و اداره تبلیغات اسلامی خبر داد و افزود: پلیس علاوه بر حضور فیزیکی در این ایستگاهها به وظایف ذاتی خود نیز عمل می کند.

وی با ارائه گزارش امور اجرایی نیروهای انتظامی شهرستان تویسرکان گفت: در سه ماه نخست سال جاری میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، یک هزار و 137 درصد افزایش یافته و میزان دستگیری ها در این حوزه نیز رشد 38 درصدی را نشان می دهد.

قربانی ادامه داد: همچنین کشف و ضبط اقلام ضد فرهنگی در بازه زمانی مطرح شده 47 درصد افزایش یافته در حالی که شاهد کاهش 28 درصدی انواع سرقت در سه ماه ابتدایی سال جاری نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته هستیم.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار و اطلاعات همچنین در سه ماه سال جاری نسبت به سه ماه ابتدایی سال گذشته شاهد افزایش 318 درصدی نزاعهای فردی، رشد 60 درصدی نزاع های جمعی و افزایش 10 درصدی اختلافات خانوادگی هستیم.

قربانی با اشاره به اثر گذاری حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، قانون گذاری و قضاوت بر مقوله امنیت عمومی متذکر شد: برخورد با مظاهر بد حجابی و بی عفتی نیز از دیگر مصادیق عمل به وظیفه در میان نیروهای پلیس است.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که از سه شهر، دو بخش و هفت دهستان برخوردار است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار