مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان یادآور شد: تمامی ملل حتی انسان‌های غیر موحد می‌توانند از فرهنگ ایثار و شهادت که به عنوان بزرگترین معروف عاشورا است به عنوان پشتوانه بزرگ حرکت اجتماعی بهره‌مند شوند حال در این میان انگیزه اصلی و هویت عظیم شیعه فرهنگ غنی عاشورا است.
کد خبر: ۴۹۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 06 September 2017
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: اگرچه ماه محرم همراه با حزن و اندوه و عزاداری است اما بزرگترین نشاط اجتماعی را دربردارد؛ چرا که همه چیز را هدفمند کرده و باعث حرکت اجتماعی منسجم می‌شود.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان، چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه در جلسه ستاد هماهنگی شئون مذهبی و مناسبت‌های مذهبی اظهار کرد: محرم و صفر در فرهنگ دینی و مذهبی ما مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: اگر اکنون ملت ایران به عنوان یکی از کشور‌های سربلند و سرافراز در جهان مطرح است به برکت فرهنگ عاشورا و مهدویت است، مکتب سرخ حسینی و سبز مهدوی چیزی است که ما را از فرهنگ، نظام، ادیان و مذاهب دیگر تمیز می‌دهد.

حجت‌الاسلام دشتکی اضافه کرد: حقیقت و معنای حکومت توحیدی و اسلامی در مکتب عاشورا و مهدویت است و اگر اکنون از دفاع مقدس سرافرازانه یاد می‌کنیم به برکت عاشورا و مهدویت است و سعادت بشر با هر دیدگاه و تفکری وابسته به شناخت فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب عاشورا است.

مدیر تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: در صورت بی توجهی به فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان محور اصلی نظام توحیدی و آفرینش طبیعت بشر، باعث افول جایگاه والای انسان و سپس انحراف و انحطاط او خواهد شد و آن زمان که این اتفاق رخ دهد تمامی ارزش‌های انسانی و حقوق بشریت پایمال خواهد شد.

وی گفت: محرم و صفر بهترین فرصت جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است لذا برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که این نگاه را در جامعه اسلامی و سایر جوامع شناسانده و تعمیق بخشد.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه بزرگترین معروف در مسائل فرهنگی ملت‌ها؛ عاشورا است ادامه داد: عاشورا مکتبی است که تمام بشریت با هر دین و مذهبی می‌توانند از آن بهره‌ها بگیرند آزاد اندیشی و آزاده بودن فرهنگی است که بسیاری از ملل به دنبال آن هستند و چه زیبا این مهم در واقعه عاشورا تحقق یافته است.

فرهنگ ایثار و شهادت، بزرگترین معروف عاشورا

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان یادآور شد: تمامی ملل حتی انسان‌های غیر موحد می‌توانند از فرهنگ ایثار و شهادت که به عنوان بزرگترین معروف عاشورا است به عنوان پشتوانه بزرگ حرکت اجتماعی بهره‌مند شوند حال در این میان انگیزه اصلی و هویت عظیم شیعه فرهنگ غنی عاشورا است.

وی ابراز کرد: چه زیبا امیرالمومنین(ع) فرموده‌اند: «همه حدود و احکام الهی در مقابل امر به معروف و نهی از منکر قطره‌ای است در برابر دریا»، حال اگر جوامع به دنبال سلامت اجتماعی است باید نسبت به این معروف بزرگ پافشاری کند و اندیشه و افکار جوانان و نوجوانان را عمق بخشد.

حجت‌الاسلام دشتکی یادآور شد: عمق بخشی اندیشه و افکار انسان باعث رویش، پویش و نشاط و شادابی او خواهد شد، محرم اگرچه همراه با حزن و اندوه و عزاداری است اما بزرگترین نشاط اجتماعی را در بر دارد چرا که همه چیز را هدفمند کرده و باعث حرکت اجتماعی منسجم می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: لذا در این راستا لازم است رسانه‌های ملی و سنتی اعم از هیئات مذهبی و مساجد در جهت تحقق اهداف مهم عاشورا تلاش مضاعف داشته باشند چرا که جامعه امروز نسبت به نیازمند تر و تشنه تر از گذشته به فرهنگ عاشورا است.

وی اظهار کرد: دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی همچون سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی در ماه محرم و صفر خواهند داشت که از این میان می‌توان به برگزاری تجمع بزرگ مردمی با محوریت هیئات مذهبی در اولین روز از هفته دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر در همه شهرستان‌های استان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه تهیه الویت تبلیغی و توجه به محتوای تبلیغ در ایام محرم در هر بعدی امری ضروری است افزود: برگزاری همایش توجیهی مبلغین و هیئات مذهبی به صورت استانی، اجتماع مادحین در سایر شهرستان‌های استان، برگزاری همایش احلی من العسل در پنجم مهر ماه در جهت معرفت افزایی دانش آموزان و توجه و ورود شبکه تبلیغی به شعار سال و طرح سلامت اجتماعی از دیگر برنامه‌های این ایام است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار