معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه قانون مجازات جایگزین حبس قانون مناسبی است گفت: ادارات همدان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تکلیف‌مدار شوند.
کد خبر: ۴۸۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 05 September 2017
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه قانون مجازات جایگزین حبس قانون مناسبی است گفت: ادارات همدان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تکلیف‌مدار شوند.

به گزارش تسنیم، محمدابراهیم الهی‌تبار در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان اظهار داشت: کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی با تکلیف‌مدار شدن و انجام وظیفه دستگاه‌ها و نهادها محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید دیدگاه ما در جامعه به سوی مسائل اجتماعی محور باشد، افزود: تعاملی بین سیستم اجتماعی و قضایی برای بهتر انجام دادن کارها برقرار شود.

الهی‌تبار با بیان اینکه قانون مجازات جایگزین حبس قانون مناسبی است، عنوان کرد: دستگاه‌ها نیازهای خود را برای به‌کارگیری افراد در ادارات به فرمانداری‌ها اعلام کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های ماه محرم و صفر که در پیش‌رو است در مسائل اجتماعی استفاده کرد، تصریح کرد: باید در حوزه اجتماعی از مبلغانی که در این ماه‌ها به مساجد اعزام می‌شوند به خوبی استفاده کنیم.

الهی‌تبار بیان کرد: با تولید محتواهای مناسب و قرار دادن آن در اختیار روحانیون آن‌ها را با مطالب مناسب، مفید و دانسته‌های اجتماعی به روستاها اعزام کنیم.

وی با اشاره به اینکه ماه محرم و صفر را به مسائل اجتماعی اختصاص داده‌ایم گفت: هر جا که با مردم در مورد مسائل اجتماعی صحبت کردیم پاسخ گرفته‌ایم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اظهار داشت: در رابطه با بعضی بدعت‌ها در برخی از مناطق استان باید کارهای ویژه‌ای انجام شود.

الهی تبار با بیان اینکه باید گزارش و عملکرد طرح‌ها و دستاوردهای حوزه اجتماعی استان را در 3 سال گذشته در آیینه آمار و ارقام ذکر شود، گفت: مردم باید بدانند که چه اتفاقاتی در حوزه‌های اعتیاد، طلاق و دیگر مسائل اجتماعی افتاده و چه اقداماتی انجام شده است.

وی با اشاره به دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری استان و تعدادی از مسئولان با مقام معظم رهبری، افزود: مقام معظم رهبری شناخت خوبی از استان همدان و مشاهیر استان دارند و تأکید داشتند که برگزاری برنامه‌هایی برای مشاهیر استان پیگیری شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اینکه برنامه‌های برگزار شده در حوزه مشاهیر و اماکن استان باید هنرمندانه و اثرگذار باشند، بیان کرد: مقام معظم رهبری بر معرفی شخصیت‌ها و اماکن استان نیز تأکید داشتند.

الهی‌تبار با بیان اینکه ادای احترام به مقام شامخ شهید آیت‌الله مدنی روز بیستم شهریورماه برگزار می‌شود اظهار داشت: آیت‌الله مدنی دین بزرگی بر گردن مردم همدان در دوران قبل و بعد از انقلاب دارند.

وی با اشاره به اینکه بیت شهید آیت‌الله مدنی بازسازی و دوباره زنده شده است بیان کرد: مراسم متمرکز شهید آیت‌الله مدنی در مسجد مهدیه همدان برگزار می‌شود.

الهی‌تبار با بیان اینکه خواستار برگزاری مراسمی در خصوص آیت‌الله تأللهی هستیم، تأکید کرد: اداره کل فرهنگ استان متولی برگزار این برنامه شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه قانون جایگزینی حبس و به‌کارگیری زندانیان در نهادها اقدام خوبی است اظهار داشت: در برخی از مشاغل امکان به‌کارگیری افراد محکوم به حبس وجود دارد و باید ذهنیت و افکار در این زمینه تغییر کند.

وی با بیان اینکه طرح سلامت اجتماعی طرح مناسب و خوبی است، افزود: با اجرای این طرح می‌توانیم مساجد را به پایگاه‌های فعال در مسائل اجتماعی تبدیل کنیم.

مهرداد نادری فر بیان کرد: در اجرای طرح سلامت اجتماعی سطح ثبت اطلاعات باید مشخص شود که وارد محدوده شخصی افراد نشویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار