مهرداد بذرپاش پس از سخنرانی مشهد، اینبار با دلواپسان همدان همصداشدوشایعه ها در خصوص رسیدن مخالفان یا منتقدان مذاکره به همدان به حقیقت پیوست.
کد خبر: ۴۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 17 June 2015

مهرداد بذرپاش پس از سخنرانی مشهد، اینبار با دلواپسان همدان هم صدا شد و شایعه ها در خصوص رسیدن مخالفان یا منتقدان مذاکره به همدان به حقیقت پیوست.

به گزارش تابناک همدان ؛نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حالی مهمان همایش «مرگ بر امریکا» شده بود که عالی ترین نماینده دولت در استان با هیاتی فرهنگی-اقتصادی راهی تاجیکستان شد و انفعال و بی برنامگی حامیان روحانی، یکه تازی این عضو جبهه پایداری را در دومین سالگرد پیروزی اعتدالیون فراهم کرده بود.

فحوای سخنرانی بذرپاش تقریبا همان هایی بود که در ساری، دانشگاه تهران و نیز کرج به آن اشاره داشت که تشریح «3 نسل تحریم ایران» عمده ترین بخش آن بود که با شعار های ‏«ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ‏»، ‏«ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ‏»، ‏« ﻣﺎ ﺍﻫﻞ ﮐﻮﻓﻪ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ، ﻋﻠﯽ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻤﺎﻧﺪ‏» و‏«ﻫﯿﻬﺎﺕ ﻣﻦ ﺍﻟﺬّﻟﻪ‏» حاضرین همراه بود.

از جمع آوری بنرهای مراسم مذکور از ورودی های محل برگزاری نماز جمعه همدان و نیز شنیده هایی از حاشیه برخورد انتظامات همایش با عکاسان همدانی که بگذریم، این همایش از چند منظر قابل بررسی است.

1-سفر دکتر جلیلی، ابوترابی فرد، دکتر احمدی نژاد و نهایتا این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به استان همدان نشان داد این روزها اصولگرایان و طیف حامیان دولت بهار اشتیاق زایدالوصفی در سفر به مادستان دارند و زین پس باید در هر مناسبتی شاهد حضور آنها باشیم ولو این مناسبت متعلق به جناح مقابل آنها باشد که حضور مشهود داوطلبان احتمالی استان دراین همایش موید این امر بود و نشان داد برخی به دنبال موج سواری بر جریان دلواپسان هستند گو اینکه شاید از یک منظر، این مراسم در صدد جبران مراسم 14 خرداد و ناهماهنگی های پیش آمده درآن هم بود.

2- آمدن فردی از جناح اصولگرا آنهم در سالروز شروع به کار دولت تدبیر و امید یا دولت نزدیک به اصلاح طلبان، شاید کمی دور از انتظار بود و به نظر می رسد علاوه بر مبارزه طلبی زود هنگام انتخاباتی، در صدد تحت شعاع قرار دادن این مناسبت است. هر چند اکنون زمان مناسبی جهت ورود به تبلیغات انتخاباتی و مسائلی از این دست نیست اما یکطرفه شدن فضای سیاسی، نشانه خوبی برای جریان مقابل اصولگرایی نیست. سوار شدن دیر هنگام بر مرکب تبلیغات انتخاباتی ممکن است عرصه را برای حضور جریان های اصلاح طلب در ماراتن مجلس دهم تنگ تر نماید. باید جریان های رقیب اصولگرایی با وحدت حداکثری وارد میدان شوند هر چند که عقب ماندن آنها از این جریان ها لزوما به معنی رسیدن اصولگرایان به اهداف انتخاباتی نیست لیکن شانس آنها را تا حدودی بیشتر می نماید.

3-کسانی که به عنوان سخنران یا متولی امر و حتی مخاطب تجمعات هسته ای -یا جنبش های به اصطلاح "ما نمی گذاریم"- هستند یا از آن حمایت می کنند گویی در لبه تیغ گام بر می دارند چراکه ممکن است ناخواسته دچار افراط و تفریط شوند. جاگذاری واژه «مخالفت» با واژه «انتقاد» ممکن است تبعات ناخوشایندی داشته باشد و این دقیقا بر خلاف رهنمود های مقام معظم رهبری و شعار همدلی و هم زبانی است. نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در خطبه های نماز جمعه بیست و دوم خرداد ماه گفت که برخی ندانسته در برابر مذاکرات هسته ای جبهه می گیرند و فکر می کنند مذاکره کنندگان می خواهند منافع کشور را زیر پا بگذارند اما اینگونه نیست. آیت ا... غیاث الدین طه محمدی اظهار داشت به افرادی که ندانسته در برابر مذاکرات هسته ای جبهه می گیرند باید گفت تیم مذاکره کننده خود بهتر به آرمان های انقلاب اسلامی واقف هستند و آنها بعنوان نمایندگان ملت تمام تلاش خود را برای دفاع از عزت کشور به کار خواهند گرفت.

رهبر معظم انقلاب هم بارها مواضع خود را در خصوص مذاکرات ایران و گروه 1+5 و تیم هسته ای به صراحت اعلام نموده اند. بنابراین همانطور که هیات ایرانی می باید خطوط قرمز را رعایت نمایند، دلواپسان این امر نیز باید بدانند که یکی از مهمترین شروط ولایت مداری، اطاعت پذیری و عمل به دستورات ولی فقیه است لذا باید مراقب باشند که پیش تر از رهبر انقلاب گام برندارند که نه شایسته است و نه پسندیده چرا که این کار بی حرمتی به شان و جایگاه اوست.

4-اکنون دولت تدبیر و امید به میانه راه رسیده و طولانی شدن مذاکرات، گره زدن تمام مشکلات کشور به آن و ملموس نبودن دستاوردهای دولت موجب کاهش سطح اعتماد عمومی به دولت از یک سو و نا امیدی مردم در دستیابی به توافق در مذاکرات از سوی دیگر شده است. بنابراین مردمی که دغدغه معاش دارند، حوصله هیاهوهای سیاسی را ندارند و به آن وقعی نمی نهند و افراط در برگزاری همایش هایی از ایندست اتلاف وقت و انرژی جامعه است زیرا پیش از این هم تجمعاتی در قم، مشهد، کرمان، شیراز و تهران شکل گرفته بود و شایسته است که فرمایشات رهبر معظم انقلاب نصب العین و چراغ راهنمای ما باشد و به جای فرافکنی یا سیاه نمایی، حامی تیم هسته ای باشیم که مبادا انرژی آنها به جای پیگیری منافع ملی کشور، معطوف به بازی های سیاسی شود.

در پایان نگاهی اجمالی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته ای و هیات ایرانی مفید فایده می نماید:

رهبر انقلاب به دلیل برخی از مصالح نظام، علی رغم اذعان به بدعهدی، کارشکنی و غیر قابل اعتماد بودن طرف غربی، همچنان به ادامه مذاکرات تاکید دارند و فرمودند «اگر یک توافقی انجام بگیرد که این توافق توافقی باشد که منافع ملت و منافع کشور را تامین بکند بنده کاملا با آن موافقت خواهم کرد».

ایشان تاکید دارند که نباید مردم و مسئولان مبالغه و عجله نمایند بلکه باید صبر پیشه کنند و بینند که چه اتفاقی خواهد افتاد. معظم له انتظار دارند که مسئولان؛ مردم و بخصوص نخبگان را در جریان جزئیات قرار دهند و آنها را از واقعیات مطلع نمایند زیرا هیچ چیز محرمانه ای وجود ندارد. از نظر وی آگاهی نخبگان و مردم از روند مذاکرات مصداق هم دلی و هم زبانی است.

رهبر فرزانه انقلاب درخصوص نمایندگان ایران هم می فرمایند «همان طور که عرض کردم بنده به مجریان امر اعتماد دارم، این را شما بدانید این آقایانی که مشغول کار هستند اینها افرادی هستند مورد اعتماد ما، من در مورد آنها هیچ تردیدی ندارم، در آنچه تا حالا بودند، انشا ا... بعد از این هم تردیدی بوجود نخواهد آمد و هیچ تردیدی نسبت به آنها ندارم».

فصل الخطاب مقام معظم رهبری قشر خاصی نیست بلکه همه مردم ایران اعم از مردم عادی و مسئولان است. رهبر عظیم الشان انقلاب مصالح کلی نظام را ترسیم می نمایند و اگر می فرمایند که باید به مردان هسته ای کشور اطمینان داشت؛ باید اطمینان کنیم و اگر روزی نظرشان بر توقف مذاکرات هم باشد باز هم می باید به آن تمکین نمود.

ایشان ضمن تایید دغدغه منتقدان، خواستار گشودن میدان برای آنها هستند و حتی آنها را تشویق به انتقاد های سازنده و کمک به مذاکره کنندگان می نمایند لیکن میان تخریب یا سیاه نمایی و انتقاد فاصله بسیاری وجود دارد.

در زمانی که کشور ما بدترین شرایط تحریم را سپری می کند باید بذر اتحاد و همدلی بکاریم نه اختلاف و دو دستگی.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار