معاونت اجتماعي فا.ا.همدان
کد خبر: ۴۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ 16 June 2015

امروزه دسترسي کودکان و قشر جوان به بازي‌هاي آنلاين به سادگي امکان پذير است در حالي که اکثر والدين نسبت به خطرات استفاده بيش از حد اين بازي‌ها بي‌اطلاع هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان همدان، امروزه دسترسي کودکان و قشر جوان به بازي‌هاي آنلاين به سادگي امکان پذير است در حالي که اکثر والدين نسبت به خطرات استفاده بيش از حد اين بازي‌ها بي‌اطلاع هستند.

با توجه به فراگير شدن بازي جذاب و اعتيار آور Clash of Clans و روي آوردن تعداد زيادي از افراد به اين بازي و همچنين همزمان با رونق گرفتن خريد و فروش و نقل و انتقال اين بازي در بين بازيکنان ،متاسفانه بسيار مشاهده شده که افرادي سود جو دست به کلاهبرداري خريد و فروش همزمان اکانت اين بازي به چند نفر با مبالغ قابل توجه و در پاره اي از اوقات سوء استفاده از تصاوير و اطلاعات شخصي در شبکه هاي اجتماعي مي نمايند که متاسفانه روز به روز هم بر اين آمار افزوده مي شود.

اين افراد سودجو چگونه اقدام به کلاهبرداري مالي مي نمايند؟

در غالب اين موارد سارق پس از اطمينان از واريز وجه توسط شخص خريدار با استفاده از روشهايي اقدام به بازگرداني GMAIL و لغو تمامي تغييراتي ( تغيير رمز عبور، کد تاييد، ريکاوري ايميل) که شخص خريدار اعمال کرده است مي کند و دراين شرايط خريدار تنها شاهد از دست دادن پول و اکانت خواهد بود و فقط يک اکانت که آن هم به احتمال زياد به چندين نفر فروخته شده در اختيار دارد که هيچ گونه کارآيي ندارد .

توصيه پلیس فتا به اين افراد و خانواده ها چيست؟

يکي از نکات مهم ، اعتيادآور بودن اين بازي است. بايد توجه داشت که پرداختن بيش از حد کاربران به اين بازي مخاطراتي نظير افسردگي،کاهش حس مسئوليت پذيري ،کم خوابي و... را به دنبال دارد که در اين زمينه توجه و نظارت هر چه بيشتر مسئولان مربوطه و والدين ،ضروري به نظر مي رسد.

معاونت اجتماعي فا.ا.همدان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار