اگر شهردار خوب فکر کند، ریسک پذیر و تحول گرا باشد و تفکر انقلاب داشته باشد شورای شهر را نجات می‌دهد و با شهرداری که نوک بینی خود را ببیند و از کار بترسد قطعا شهر فلج می‌شود.
کد خبر: ۴۸۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 26 August 2017
نايب رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شورای اسلامی گفت: شورای شهر در بحث انتخاب شهردار نباید به دنبال این باشد که این فرد از کدام جناح و گروه است، باید تحقیق شود فرد چه قدر توانایی دارد و تا چه حد می تواند اثرگذار باشد.

به گزارش فارس، امیر خجسته با اشاره به آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر در کشور، اظهار کرد: یکی از آسیب‌های جدی که در این چند سال در کل شوراها، بحث اختلاف نظر و جدل است که موضوع خوبی نبوده و شورای همدان نیز از این گونه موارد مستثنی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه این فضا باعث شد شوراها در سطح کشور آسیب ببیند، افزود: فرهنگ شورایی کار کردن در بعضی از شوراها ایجاد نشده بود و به جای اینکه به طرف نظرات کارشناسی بروند به سمت اختلافات می‌رفتند در حالی که باید بر بحث ها اصول کارشناسی و مشورت حاکم باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه در بسیاری از شوراها که ارزیابی کشوری داشتیم مشکلاتی مانند تبانی و عزل‌های متعدد به دلیل اختلاف نظر وجود داشت، تصریح کرد: فرهنگ شورایی کار کردن باید در اعضای شورا باشد چراکه کار برای مردم موافق و مخالف ندارد.

وی بیان کرد: با ایجاد چالش در شورای شهر، شورا از انجام اصل کار باز می‌ماند؛ در این چند دوره شورای شهر شوراهایی که با فرهنگ مشورت جلو رفتند موفق شدند و مردم از خدمات و مدیریت شهری رضایت داشتند.

خجسته با اشاره به اینکه شوراها باید در مقابل مردم پاسخگو باشند، مطرح کرد: شورای پنجم در شهرهای کشور و همدان باید شورایی کار کردن را در راس امور قرار دهند و از هرگونه اختلاف و مشکلاتی که باعث غفلت خدمت به مردم شود، دور شده و وحدت و همدلی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی گفت: مردم منتظر کار کردن هستند و اگر رای داده‌اند باید برای آن‌ها کار انجام شود، توصیه می‌کنم اعضای شورای شهر خدا را مد نظر داده و از چارجوب‌ها عدول نکنند.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شوراهای شهر اکنون با مشکلی به نام عدم درآمد پایدار مواجه هستند، اظهار داشت: اعضای شورای شهر باید دست به دست هم دهند و کار کنند تا مشکلات شهر یکی پس از دیگری حل شود.

وی اذعان کرد: الان در شورای شهر همدان پنج برابر نیرو به کار گرفته شده است و درآمد کلانی برای پرسنل باید مصرف شود که باید اصلاحاتی صورت گیرد.

خجسته اظهار کرد: اولین کار شورا انتخاب شهرداری ریسک‌پذیر، توانمند و عملگرا است که بتواند اثرات مثبت در شهر داشته باشد این در حالی است که برخی از شهرداران کوچک فکر می‌کنند و از انجام کار بزرگ می‌ترسند.

وی با اشاره به اینکه باید سرمایه‌گذاران جذب شوند و بخش خصوصی در میدان بیاید تا مشکلات حل شود، بیان کرد: اگر شهردار خوب فکر کند، ریسک پذیر و تحول گرا باشد و تفکر انقلاب داشته باشد شورای شهر را نجات می‌دهد و با شهرداری که نوک بینی خود را ببیند و از کار بترسد قطعا شهر فلج می‌شود.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شورای شهر در بحث انتخاب شهردار نباید به دنبال این باشد که این فرد از کدام جناح و گروه است، باید تحقیق شود فرد چه قدر توانایی دارد و تا چه حد می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه آسیب بزرگ شورای شهر و شهرداری سیاسی شدن است، افزود: یک خط ولایت داریم و همه باید در آن خط قرار بگیرند، اعضای شورای شهر این را بدانند که مسائل سیاسی برای افراد سیاسی است و شورا به هیچ وجه نباید اینگونه شود چرا که شهر آسیب می‌بیند.

خجسته ضمن تاکید بر این موضوع که انتظار از اعضای شورای شهر همدان داریم که از مسائل سیاسی به دور باشند و به سمت عملیات بروند،  تصریح کرد: اعضای شورای شهر از پتانسیل مجمع نمایندگان همدان استفاده کنند چراکه مجمع نمایندگان استان همدان زبانزد به اتحاد و همدلی است و از ارتباطات نمایندگان با وزارتخانه‌ها برای جذب سرمایه‌گذار می‌توانند بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: شهردار چشم شوراست و اگر این چشم جلوی خود را نبیند آینده خوبی در انتظار شورا نخواهد بود، شورا باید شهرداری انتخاب کند که قدرتمند و عمل گرا و کارآمد باشند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهردار باید کار بزرگ انجام داده باشد، خاطرنشان کرد: قدرت شهردار نباید از استاندار کمتر باشد بلکه فردی قوی‌تر از استاندار باید در شهرداری شروع به کار کند تا بتواند اهداف مردم را به نتیجه برساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار