نرم‌افزاری برای تولید تصاویر چهاربعدی سی.تی‌اسکن مبتنی بر واقعیت افزوده پویا توسط این شرکت طراحی شده که تا سه ماه آینده نسخه اصلی آن برای مشتریان ایرانی نصب می‌شود.
کد خبر: ۴۸۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 26 August 2017
مهندسان کشورمان موفق به طراحی و تولید نرم‌افزاری برای تولید تصاویر چهاربعدی سی‌.تی‌اسکن مبتنی بر واقعیت افزوده پویا شدند که تا سه ماه آینده نسخه اصلی آن برای مشتریان ایرانی نصب می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بیتا نگارافزار در حاشیه رویداد نخستین بازار منطقه‌ای تبادل فناوری  همدان، از ارائه دو محصول شرکت خود در نخستین بازار منطقه‌ای تبادل فناوری همدان خبر داد و گفت: نرم‌افزاری برای تولید تصاویر چهاربعدی سی.تی‌اسکن مبتنی بر واقعیت افزوده پویا توسط این شرکت طراحی شده که تا سه ماه آینده نسخه اصلی آن برای مشتریان ایرانی نصب می‌شود. 

سعید بیات اظهار کرد: شرکت دانش‌بنیان بیتا نگارافزار در حوزه تولید نرم‌افزار فعالیت دارد و در محل پارک علم و فناوری همدان مستقر است. 

وی با اشاره به سابقه 2 ساله شرکت افزود: شهرت ما در ایران و در محافل علمی بیشتر در زمینه توسعه خدمات مهندسی پزشکی بوده و تا کنون 7 ایده را در زمینه پزشکی به مرحله تجاری‌سازی رسانده‌ایم. 

بیات 4 ایده را مربوط به تز کارشناسی‌ارشد و دکترا معرفی کرد و ادامه داد: این ایده‌ها در دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه آدلاید استرالیا پس از امکان‌سنجی به بازار معرفی شده‌اند و به تولید انبوه رسیده است. 

وی نیاز شرکت برای حضور در بازارهای جهانی را مطرح کرد و گفت: نیازی به سرمایه‌گذار برای توسعه کار نداریم و فقط به بازاریابان و سرمایه‌گذارانی نیازمندیم که بتوانند محصولات ما را در بازارهای جهانی صادر کنند و به فروش برسانند. 

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بیتا نگارافزار، تبدیل ایده به محصول را به عنوان عمده مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان کشور بیان و اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان عموما از سوی پارک علم و فناوری تسهیلاتی دریافت می‌کنند و به سبب اینکه در موعد مقرر نمی‌توانند به تجاری‌سازی و بازدهی مطلوب برسند، در بازپرداخت آن دچار مشکل شده و به صاحبان ایده بدهکار تبدیل می‌شوند. 

وی بازار ایران را دچار رکود دانست و عنوان کرد: برای عرضه محصولات خود در بازار ایران برنامه‌ای نداریم چرا که در رکود چندساله به سر می‌برد و به جهت اینکه محصولات شرکت ما تکنیکال است با زیمنس آلمان و فیلیپس هلند در حال رقابت هستیم. 

بیات اهداف و بازار محصولات شرکت خود را بین‌المللی معرفی کرد و یادآور شد: در سطح کلان تصمیم‌گیران فناوری ایران بر این عقیده‌اند که شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا وام نگیرند و خود را درگیر مسائل و تعهدات مالی نکنند و با حمایت سرمایه‌گذاران به تجاری‌سازی ایده‌های خود بپردازند و با خطرات مشکلات مالی مواجه نشوند. 

وی از رویکرد حمایت مالی توسط سرمایه‌گذاران از ایده‌های نو سخن گفت و تأکید کرد: متأسفانه برخی از صاحبان ایده هنوز مصر به دریافت وام هستند که این موضوع برای آنان بسیار نامطلوب و مشکل‌ساز خواهد بود و باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مرتفع شود. 

بیات از ارائه دو محصول شرکت خود در نخستین بازار منطقه‌ای تبادل فناوری همدان خبر داد و اظهار کرد: دو محصول به این بازار آورده‌ایم که اولی مربوط به دستگاهی برای تولید تصاویر چهاربعدی سی.تی‌اسکن مبتنی بر واقعیت افزوده پویا است که دستگاه آن در گذشته توسط کشورهای غربی ساخته شده و تصاویر سی.تی‌اسکن را در بعد چهارم یعنی بعد زمان نشان می‌داد و با قیمت 3 میلیون دلار عرضه می‌شد که تا چهارسال گذشته امکان واردات این محصول به کشورمان نبود. 

وی کاربرد این دستگاه را بیشتر برای شناسایی تومورهای ریه عنوان کرد و افزود: در پروژه‌ای که به عنوان تز کارشناسی‌ارشد در دانشگاه شهید بهشتی مطرح شد و به خاطر وجود تحریم‌ها و جلوگیری از ورود چنین دستگاه‌هایی و قیمت بسیار بالای آن، کاربرد این دستگاه به صورت نرم‌افزاری طراحی و اجرا شد. 

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بیتا نگارافزار، از اتمام فاز اول امور مربوط به این پروژه در سال 93 سخن گفت و ادامه داد: فرآیند به صورت شبیه‌سازی حرکت تومور در ریه و تصمیم‌گیری در مورد نحوه کشیدن کانتور، رادیوتراپی و تابیدن اشعه به تومور را برای پزشک آسان می‌کند. 

وی با اشاره به اقبالی که این شیوه در کشورهای غربی یافته، عنوان کرد: تأییدیه‌های لازم از استاندارد و سازمان غذا و دارو اخذ شده و پروژه با حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی تا 3 ماه آینده نسخه اصلی آن برای مشتریان ایرانی نصب می‌شود. 

بیات از حمایت مالی صندوق شریف که موجب توسعه کار شرکت شده، سخن به میان آورد و تصریح کرد: دستیار هوشمند جراح نیز به عنوان دومین طرح حاضر در این بازار منطقه‌ای ارائه و با همکاری و حمایت دانشگاه تهران انجام شده که نمونه اولیه آن در اختیار کشور کانداست و دومین نمونه آن را ما در ایران ارائه داده‌ایم. 

وی از توجه پروفسور سمیعی به این فناوری در کشور و استفاده دکتر مسعود صابری از این دستاورد در اتاق عمل سخن گفت و اظهار کرد: ایده اولیه این پروژه را دکتر احمدعلی عقابیان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد و با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده ما توسعه آن را انجام دادیم. 

بیات بر لزوم خرید و استفاده ارگان‌های کشور از محصولات و تجهیزاتی که نمونه داخلی آن تولید شده است، اشاره کرد و گفت:با توجه به این موضوع ما می‌توانیم محصولات خود را به مشتریان داخلی که عموما سازمان‌های دولتی داخلی هستند، بفروشیم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار