رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان اظهار کرد: تعاملات بین المللی یکی از رویکردها دانشگاه ها است که در این راستا با مراکز علمی سایر کشورها تعامل خوبی برقرار شده است.
کد خبر: ۴۷۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳ 14 August 2017
رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: تنها دانشکده بین المللی کشوربا عنوان دی 8 در این استان راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا؛ منصور غلامی در نشست روسای دانشگاه های همدان با استاندار اظهار کرد: دانشگاه دی 8 در راستای گسترش همکاری دانشگاهی کشورهای عضو این گروه و سازمان در همدان راه اندازی می شود.

وی یادآوری کرد: چند استان کشور متقاضی راه اندازی این دانشگاه منوط به دریافت اعتبار و بودجه ای مستقل بودند ولی دانشگاه بوعلی سینا بدون دریافت بودجه ای با استفاده از توان و ظرفیت های موجود زمینه راه اندازی این دانشکده در همدان را فراهم کرد.

به گزارش ایرنا وی تاکید کرد: راه اندازی تنها دانشکده بین المللی در این استان یک ظرفیت است که می توان از آن به بهترین نحو ممکن بهره گرفت.

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان اظهار کرد: تعاملات بین المللی یکی از رویکردها دانشگاه ها است که در این راستا با مراکز علمی سایر کشورها تعامل خوبی برقرار شده است.

غلامی افزود: با هماهنگی وزارت امور خارجه و دیگر مجموعه های مسئول مجوز پذیرش دانشجو برای تحصیل در دانشکده دی 8 دریافت شده است.

وی گفت: با توجه به ضرورت وجود نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده در بازار کار، می توان از ظرفیت دانشگاه ها برای تربیت این نیروها استفاده کرد.

وی اظهار کرد: دولت می تواند نیروی مورد نیاز خود را به دانشگاه ها سفارش دهد تا هدفگذاری دانشگاه ها در راه اندازی رشته ها و جذب و تربیت دانشجو متناسب با نیازهای دولت و جامعه باشد.

90 هزار و 782 دانشجو در 75 دانشگاه و مرکز علمی دولتی و خصوصی استان همدان مشغول به تحصیل هستند که 53.8 درصد دانشجویان پسر و 46.2 درصد دختر هستند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
با سلام و احترام
دقیقا چه زمانی اقدام به پذیرش دانشجو می کند و نیز در چه رشته هایی ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار