نماینده مردم قم با بیان اینکه صرف اینکه فقط هدایت‌ها و رهنمود‌های رهبری را بشنویم اما در عمل کاری نکنیم فایده‌ای ندارد، گفت: اطاعت از ولی فقیه باید در عمل به دستورات و‌ منویات باشد و الا امامی که باشد ولی از او اطاعت نشود تاثیری ندارد.
کد خبر: ۴۶۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 01 August 2017
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ۱۴ مرداد ابعاد تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در مجلس بررسی می‌شود گفت: منویات رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی در عمل مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

به گزارش تسنیم ، حجت‌الاسلام ذوالنور درجمع بسیجیان ونیروهای سپاه،روحانیون، نمایندگان و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله شهرستان‌ ملایر به مناسبت دهه کرامت اظهار داشت: امروز اطاعت از ولی فقیه و ولایت مداری اساس کار است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر اهمیت اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت تصریح کرد: امروز بندناف اقتصاد کشور متصل به نفت است و هم اکنون حتی فروش نفت ما هم باید با اجازه غربی‌ها باشد.

ذوالنور با اشاره به اینکه اگر دولت‌ها در سال‌های قبل تلاش ‌می‌کردند و وابستگی بودجه کشور به نفت را کم کرده‌ بودند امروز از چه می‌ترسیدیم افزود: اگر ما وابسته نباشیم آنها چه‌ چیزی را می‌خواستند تحریم کنند، امروز تحریم‌های جدید و قدیم و هر فشاری که به ملت و‌ مردم تحمیل می‌شود مسئول آن دولتمردان قبل و بعد هستید و باید پاسخگو باشید.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری در برجام و اینکه فرمودند من خوشبین نیستم دشمن پیمان‌شکن، بدعهد، زیاده‌خواه و غیرقابل اعتماد است گفت: اگر جایگاه ولی فقیه را بدانیم و‌ درک کنیم و به هدایت‌‌های رهبری و ولی فقیه توجه می‌کردیم امروز آمریکا با فشار‌های‌ جدید و اعمال تحریم‌های جدید برجام را بی‌خاصیت نمی‌کرد.

نماینده مردم قم با بیان اینکه صرف اینکه فقط هدایت‌ها و رهنمود‌های رهبری را بشنویم اما در عمل کاری نکنیم فایده‌ای ندارد، گفت: اطاعت از ولی فقیه باید در عمل به دستورات و‌ منویات باشد و الا امامی که باشد ولی از او اطاعت نشود تاثیری ندارد.

وی با با طرح این سوال که امروز در کشور کدام یک از سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است، گفت: همین که از بالا تا پایین اطلاعیه بدهیم و بگوییم اطاعت از ولی فقیه در راس امور است اما در عمل چیزی نباشد که ثمری ندارد مانند این است که امام‌ معصوم باشد ولی از او‌ اطاعت نشود.

ذوالنور با اشاره به اینکه چرا امروز نباید به هدایت‌های ولی فقیه توجه شود که دست ما زیر سنگ دشمنان نباشد، گفت: معنی ولایت را باید فهمید اگر رهبری می‌گوید به دشمن اعتماد نکنید پیمان شکن است یک هفته بعد آقایان نگویند رهبری خوشبین بوده است.

وی با اشاره به اینکه ما چیزی از استعداد در این جامعه کم نداریم و باید اینها را به فعلیت تبدیل کنیم وضعیت فعلی اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: امروز ما با ترکمنستان هزار کیلومتر مرز مشترک‌داریم اما حجم مبادلات تجاری ما با این کشور زیر 100 میلیون دلار در سال است و این در حالی است که حجم‌ مبادلات ترکیه با این کشور بالای 60 میلیارد دلار است و این یعنی رقمی معادل با 600 برابر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امروز ما در عراق داریم هزینه جنگ با داعش را می‌دهیم و شهید می‌دهیم گفت: ترکیه در مقابل عراق می‌جنگد اما حجم مبادلات تجاریش و سهمش از بازار عراق 6 برابر جمهوری اسلامی است.

ذوالنور با بیان اینکه این معنایش این است که وقتی رهبری می‌گوید در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای اقتصاد غرب جایگزین پیدا کنید نه به آنها متصل شوید اما ما به رهنمود‌های رهبری و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اصلا توجه نمی‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نمایندگان شهرستان اظهار داشت: امسال سهم بودجه کشور از نفت چقدر است مگر نه این است که ما روزانه 2 میلیون و 400 بشکه فقط فروش نفت داریم ما اگر روزانه 3 میلیون بشکه با قیمت 40 دلار نفت بفروشیم حدود 40 تا 50 میلیارد دلار هم‌ نمی‌شود و‌ این در حالی‌است که حجم مبادلات تجاری روسیه در زمینه غذا، میوه و سبزی با ترکیه 250 میلیارد دلار در سال است.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه کشور روسیه هم در تحریم است اما به ما گفت هر چه دارید بیاورید تصریح کرد: اما متاسفانه ما تکان نخوردیم و از این فرصت استفاده نکردیم برای اینکه نکند آمریکایی‌ها قهر کنند که ما با روسیه رابطه تجاری برقرار کردیم.

وی با بیان اینکه اگر دولت اقدامی انجام‌ می‌داد و با روسیه مبادلات تجاری برقرار می‌کرد شاید تا حدودی قفل رکود کشور باز می‌شد اظهار داشت: در حال حاضر کدام اقتصاد مقاومتی در کشور انجام شده فقط شعار دادن گفتن و اسم بردن که قبول نیست ما در عمل باید از منویات و سیاست‌های ولایت فقیه حمایت کنیم.

ذوالنور با اشاره به اینکه رهبری در تمام مسائل دینی، نامگذاری سال در عید فطر و در دیدار با اقشار مختلف بارها و بارها تاکید کرده‌اند دشمن قابل اعتماد نیست اما ما در عمل چه می‌کنیم با اشاره به سخنان امام رضا(ع) که فرمودند اگر من امام و محور شما نباشم شما توحید ندارید گفت: ولایت فقیه اساس و‌ محور است اگر خلاف نظر او عمل کنیم ثمری ندارد.

نماینده مردم قم در ادامه در مورد سوال‌‌های حاضرین که آیا می‌شود پرونده هسته‌ای را از دولت گرفت و دستگاه دیگری متولی بررسی آن شود گفت: خیر پرونده هسته‌ای باید توسط دستگاه دیپلماسی کشور که همان دولت است حل و بررسی شود.

وی از برگزاری جلسه فوق‌العاده مجلس در روز ‌ 14 مرداد در زمینه بررسی ابعاد تحریم‌های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی خبر داد و افزود: طرح یک فوریتی که نمایندگان مجلس در راستای مقابله با تحریم‌ها و بدعهدی‌های آمریکا رای داده بودند نیز از نظر محتوایی نیاز به چکش کاری دارد و باید یک طرح جامع،کامل و کوبنده‌تر تصویب شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار