مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با تأکید بر ضرورت ایجاد رفاه اجتماعی برای همه اقشار جامعه افزود: کانون هموفیلی با حمایت و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی توانسته پروژه‌های مشترکی را اجرا کند که نمونه آن ساخت درمانگاه خیریه در مشهد و مرکز فیزیوتراپی در اهواز است.
کد خبر: ۴۶۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶ 23 July 2017
مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به شناسایی ۱۲ هزار بیمار مبتلا به هموفیلی در کشور گفت: کانون هموفیلی با حمایت و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی توانسته پروژه‌های مشترکی را در راستای ارائه خدمات درمانی مطلوب به بیماران اجرا کند.

به گزارش تسنیم، احمد قویدل در مراسم پنجاهمین سال تأسیس انجمن هموفیلی کشور در همدان اظهار داشت: هموفیلی یک نوع بیماری نادر است که هزینه درمانی این بیماری بسیار بالاست اما مبتلایان به هموفیلی می‌توانند در کنار دیگر افراد جامعه زندگی کنند.

وی با اشاره به شناسایی حدود 12 هزار بیمار هموفیلی در کل کشور بیان کرد: خیران حوزه سلامت باید برای ایجاد فضای شاد و پرنشاط برای زندگی افراد تلاش کنند در این راستا ایجاد درمانگاه تالاسمی و هموفیلی در مکانی ثابت با سیاست‌گذاری مناسب می‌تواند زمینه امید به زندگی بیشتر در جامعه هموفیلی و تالاسمی شود.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با تأکید بر ضرورت ایجاد رفاه اجتماعی برای همه اقشار جامعه افزود: کانون هموفیلی با حمایت و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی توانسته پروژه‌های مشترکی را اجرا کند که نمونه آن ساخت درمانگاه خیریه در مشهد و مرکز فیزیوتراپی در اهواز است.

وی تصریح کرد: در این راستا پروژه مشترکی توسط کانون هموفیلی و دانشگاه علوم پزشکی همدان برای ساخت درمانگاه تالاسمی و هموفیلی در دست اجرا است تا زمینه ارائه خدمات بهتر به بیماران فراهم شود.

قویدل با بیان اینکه وزارت بهداشت در طرح پیشگیری از معلولیت توانسته به دستاوردهای عظیمی دست یابد، گفت: وزیر بهداشت کنونی توانست از درآمدهای نفتی سهم قابل توجهی را برای حوزه بهداشت و درمان بگیرد به طوری که در دولت یازدهم 11 میلیون نفر با بهره‌مندی از دفترچه بیمه از خدمات درمانی استفاده کردند.

سلامت اجتماعی با مشارکت اجتماعی محقق می‌شود

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه سلامت با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای ایجاد سلامت پایدار در جامعه تلاش می‌کنند چرا که 75 درصد مؤلفه‌های تأمین سلامت به خارج از مجموعه وزارت بهداشت و درمان مرتبط است.

بهروز رحیمی با بیان اینکه سلامت اجتماعی با مشارکت اجتماعی محقق می‌شود، افزود: وزارت بهداشت برای برقراری سلامت اجتماعی از توان و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت بهره برد تا در جامعه سلامت جسمی، روحی و معنوی حاکم شود.

وی با اشاره به نقش خودمراقبتی و تحرک جسمانی در پایداری سلامت افراد عنوان کرد: گسترش آموزش از طریق نهادهای اجتماعی به ویژه خانواده می‌تواند توانمندی افراد برای مراقبت از خود را فراهم کند تا سلامتی حاصل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار