رئیس اداره بهزیستی ملایر با اشاره به رشد چشمگیر اعتبارات عمرانی این نهاد در دولت یازدهم گفت: طی سال های گذشته هر سال رقم اعتبارات عمرانی ملایر حدود 50 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۴۶۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴ 20 July 2017
رئیس اداره بهزیستی ملایر گفت: امسال 13 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال مددجویان بهزیستی این شهرستان به بانک ملی اعلام و آماده واگذاری به متقاضیان است.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام حمیدرضا تکلو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 94 فقره پرونده تشکیل شده و 200 فقره پرونده اشتغال نیز برای بهبود یافتگان در این شهرستان در نوبت اعطای وام اشتغال قرار دارند.

وی افزود: سال گذشته 10 میلیارد و 740 میلیون ریال کل اعتبار بهزیستی ملایر برای ایجاد اشتغال بود که از این رقم 10 میلیارد و 690 میلیون ریال آن جذب و به متقاضیان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه هدف عمده ما ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان زیرپوشش بهزیستی این شهرستان است، ادامه داد: سال گذشته برای 13 تن از بهبودیافتگان اشتغال ایجاد شد که نیاز است نگاه جامعه به این افراد تغییر کند.

حجت الاسلام تکلو همچنین واگذاری 30 واحد مسکن مهر ویژه مددجویان معلول همزمان با هفته دولت امسال اشاره و بیان کرد: تاکنون 150 واحد مسکن شهری و روستایی به مددجویان زیرپوشش بهزیستی ملایر واگذار شده است.

وی ادامه داد: در راستای جلب و جذب مشارکت های مردمی این نهاد، از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و 700 میلیون ریال از محل کمک های نقدی، غیرنقدی و خدماتی جذب شد که از این میزان 240 میلیون ریال مربوط به فطریه و کفاره و 190 میلیون ریال برای افطاری مددجویان بوده است.

رئیس اداره بهزیستی ملایر با اشاره به رشد چشمگیر اعتبارات عمرانی این نهاد در دولت یازدهم گفت: طی سال های گذشته هر سال رقم اعتبارات عمرانی ملایر حدود 50 درصد افزایش داشته است.

حجت الاسلام تکلو اظهار کرد: با حمایت خوب دولت علاوه بر مبلغ یارانه، امسال از محل سازمان هدفمندی یارانه ها میزان مستمری مددجویان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد افزایش یافت که این اقدام قابل تقدیر است.

وی افزود: در حال حاضر این میزان افزایش مستمری از محل سازمان هدفمندی یارانه ها به یک هزارو 400 تن از مددجویان زیرپوشش بهزیستی ملایر به صورت ماهیانه پرداخت می شود.

وی همچنین به خدمات ارزنده و ماندگار این نهاد اشاره و بیان کرد: هم اکنون بیش از 11 مرکز روزانه و شبانه روزی و 21 مهد کودک دارای مجوز زیر پوشش بهزیستی ملایر است و بیش از 50 موسسه غیردولتی با مجوز بهزیستی در ملایر فعالیت می کنند.

حجت الاسلام تکلو گفت: در راستای حمایت از سالمندان در صدد راه اندازی بنیاد فرزانگان و شورای سالمندان هستیم که این شورا می تواند به سالمندان بالای 60 سال خدمات ارایه دهد.

وی اخذ مجوز برای ایجاد مرکز اوتیسم در ملایر را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: طرح غربالگری اوتیسم در ملایر از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده که تاکنون 16 بیمار مشکوک به اوتیسم در ملایر شناسایی و برای انجام مراحل بعدی به استان معرفی شده اند.

رئیس اداره بهزیستی ملایر با بیان اینکه ملایر پایلوت اجرای طرح کرامت برای مبارزه با مواد مخدر است، بیان کرد: در حال حاضر هفت کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز در این شهرستان فعالیت می کنند و پیگیر ایجاد کمپ بانوان نیز هستیم.

حجت الاسلام تکلو اضافه کرد: هم اکنون یک مرکز دی آی سی نیز در این شهرستان فعال است که به معتادان و کارتون خواب ها خدمات سرپایی ارایه می دهد.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و نهادها باید مناسب سازی برای جامعه معلول را جدی گرفته و با بهزیستی همکاری کنند و امسال این اقدام را در بودجه های عمرانی خود لحاظ کنند.

وی همچنین دیدار با امام جمعه ملایر، فرماندار ویژه ملایر، عبارروبی گلزار شهدا، بازید از مددجویان، نواختن زن بهزیستی در مهد کودک ها، تجلیل از مددجویان نمونه، سخنرانی پیش از خطبه ها و ارایه خدمات رایگان شامل کاردرمانی و شنوایی سنجی را از جمله برنامه های هفته بهزیستی برشمرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام تکلو ادامه داد: همزمان با هفته بهزیستی دومین مرکز اعصاب و روان در این شهرستان با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال افتتاح شد که ظرفیت پذیرش 50 بیمار را دارد.

در حال حاضر هشت هزار تن زیرپوشش خدمات بهزیستی ملایر هستند که از این تعداد 6 هزار تن از خدمات توانبخشی و 2 هزار تن از خدمات حمایتی و امور اجتماعی بهره مند می شوند.
25 تا 31 تیرماه به نام هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.









اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار