شیرانی با اشاره به اینکه عمل کاشت حلزون‌شنوایی بر روی بزرگسالانی که قبلاً با سمعک می‌شنیده‌اند و اکنون قادر به شنوایی نیستند، انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کاشت حلزون شنوایی یک فرآیند است و مانند برخی عمل‌ها نیست که یک روزه تمام شود.
کد خبر: ۴۴۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 16 June 2017
مدير اجرايي مركز كاشت حلزون‌شنوايي غرب كشور از انجام 120 عمل جراحي كاشت حلزون‌شنوايي در همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛ فاطمه شیرانی با اشاره به فعالیت مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور در همدان، اظهار کرد:  شروع فعالیت این مرکز مهرماه سال 92 بود و نخستین عمل کاشت حلزون شنوایی 14 اسفندماه همین سال انجام شد.

وی از انجام 120 عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی غرب کشور خبر داد و با بیان اینکه رئیس این مرکز فرهاد فراهانی است، گفت: بنده نیز مدیر اجرایی و آقای جعفری مدیر علمی این مرکز هستیم.

مدیر اجرایی مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور با اشاره به اینکه مسوول پذیرش بیماران یوسف محمدی است که 24 ساعته آنلاین بوده تا به تماس‌های استان و استان‌های همجوار برای انجام عمل کاشت حلزون شنوایی پاسخ دهد، گفت: اطلاع رسانی شده تا استان‌های همجوار به جای اینکه به مراکز دیگر نظیر پایتخت مراجعه کنند، به مرکز غرب کشور آمده تا کمتر متحمل هزینه رفت و آمد باشند، ضمن اینکه شهر همدان به نسبت تهران خلوت است.

وی با بیان اینکه مددجویان کاندیدای کاشت حلزون زمان طلایی دارند و در این میان نیز کاشت حلزون شنوایی بر روی کودکان زیر سه سال از لحاظ شنیداری و  گفتاری اثربخشی بیشتری دارد، افزود: البته کاشت حلزون صرفاً برای کودکان نیست و بزرگسالانی که قبلا شنوایی داشته‌اند و اکنون به دلایل مختلف مثلاً در اثر ضربه یا تصادف و ... دچار ناشنوایی شده‌اند، موثر است.

شیرانی با اشاره به اینکه عمل کاشت حلزون‌شنوایی بر روی بزرگسالانی که قبلاً با سمعک می‌شنیده‌اند و اکنون قادر به شنوایی نیستند، انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کاشت حلزون شنوایی یک فرآیند است و مانند برخی عمل‌ها نیست که یک روزه تمام شود.

وی ادامه داد: در عمل کاشت حلزون از زمانی که مددجو مراجعه می‌کند پرونده تشکیل شده و مشاوره پزشکی و انجام سی تی اسکن و ویزیت‌های مختلف توسط پزشک گوش و حلق و بینی انجام می‌شود تا وضعیت شنوایی فرد بررسی شود.

مدیر اجرایی مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور خاطرنشان کرد: چنانچه بیمار با سمعک قادر به شنیدن باشد کاشت حلزون صورت نمی‌گیرد اما اگر با سمعک نشوند عمل کاشت مطرح می‌شود و موضوع در کمیسیون کاشت حلزون بررسی و پس از اخذ رأی مشخصات بیمار به هیات امنای ارزی وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

شیرانی با بیان اینکه در هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت برای بیمار پروتز کاشت حلزون در نظر گرفته می‌شود، گفت: قیمت پروتز آزاد 55 تا 60 میلیون است اما برای بیماران مرکز کاشت حلزون 6 میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود که از این میزان 3 میلیون تومان توسط بهزیستی پرداخت می‌شود، اگر خانواده بیمار بضاعت مالی نداشته باشد، مابقی مبلغ از طریق خیرین تامین می‌شود.

وی  با بیان اینکه باید پدر و مادر مددجو حتما در کلاس‌های توجیهی شرکت کنند، افزود: بعد از عمل کاشت حلزون کودک باید 100 جلسه یا بیشتر جلسه گفتاردرمانی را طی کند.

مدیر اجرایی مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور با بیان اینکه سعی کرده‌ایم تا بروکراسی اداری و فرآیند پذیرش بیمار در مرکز کاشت حلزون غرب کشور را کاهش دهیم  چراکه رسالت ما تحقق جمله «ما برآنیم که از ورود حتی یک ناشنوا به جامعه جلوگیری کنیم» است، گفت: مرکز کاشت حلزون شنوایی همدان از افتخارات  غرب کشور است.

وی از وجود 11 مرکز کاشت حلزون شنوایی در کشور خبر داد و افزود:‌ کمیسیون علمی کشوری کاشت حلزون موافقت نکرده تا بیشتر از این تعداد مرکز کاشت حلزون شنوایی در کشور ایجاد شود، البته تعدادی از استان‌ها درخواست ایجاد مرکزی را در شهر خود داده‌اند اما موافقت نشده است.

شیرانی با بیان اینکه 11 میلیون نفر در غرب کشور زندگی می‌کنند، گفت: مرکز کاشت حلزون شنوایی همدان اعلام آمادگی دارد تا بیماران غرب کشور را  زیر پوشش کاشت حلزون شنوایی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان آموزش استثنایی و بهزیستی غرب کشور رایزنی شده تا کار مددجویان خود را به این مرکز محول کنند، افزود: در مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور کارشناس شنوایی‌سنجی، مسوول تیم توانبخشی مرکز و ... هستند و کارها با همفکری هم پیش می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار