معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با اظهار گلایه از اینکه یکی از بزرگ‌ترین آفت در استان آمار سازی مسئولان و ارائه آن به مردم است، تصریح کرد: آقایان آمارهایی که در بخش اشتغال‌زایی ارائه می‌دهند که با واقعیت سازگاری ندارد ولی ما به آنها اعلام می‌کنیم که با این آمارها بازی نکنید ما که می‌دانیم شما این آمارها را از کجا درست می‌کنید.
کد خبر: ۴۴۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 14 June 2017
معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با بیان اینکه استانداری همدان به موضوع اقتصاد مقاومتی نگاه کلیشه‌ای دارد، گفت: یکی از بزرگترین آفت‌ها در استان آمارسازی مسوولان در خصوص اشتغالزایی است که با واقعیت سازگاری ندارد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حجت‌الله کشوری‌دلاور با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی چند سالی است که به طور ویژه مورد تاکید رهبری قرار گرفته است، اظهار کرد: مسوولان استانی نباید به این موضوعات اقتصاد مقاومتی نگاه کلیشه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته از سوی استاندار همدان برای جلسه‌ای پیرامون مباحث فرهنگی اقتصاد مقاومتی در مجموعه استانداری دعوت بودیم، افزود: در آن جلسه اعلام شد که در هفته آینده بازرسانی از تهران برای سرکشی از مسائل پیرامون اقتصاد به استان سفر خواهند داشت.

 معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با اشاره به اینکه در این جلسه اعتراض شد که هیچ کار کارشناسی در بخش اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: این جلسه اولین جلسه از ابتدای سال در بخش اقتصاد مقاومتی بود که برگزار می‌شد و جلسات قبل از آن به دلایل مختلف لغو شده بود.

وی با اظهار گلایه از اینکه به یکباره از افراد دعوت می‌شود که در عرض یک ساعت به مباحث مهم اقتصاد مقاومتی پرداخته شود، گفت: در آن جلسه به ما گفته شد که تا شنبه هر برنامه و پیشنهادی در این زمینه دارید در اختیار ما گذاشته شود.

کشوری‌دلاور با تاکید بر اینکه چنین نگاهی به معنای کلیشه‌ای نگاه کردن به موضوع است، یادآور شد: چنین استنباط می‌شود که ما فقط به دنبال دادن یک گزارش کار از موضوع به این مهمی هستیم که متاسفانه نگاه مجموعه استانداری به موضوع این گونه است هر چند ما نظرات خود را در این زمینه ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه حوزه علمیه درخواست مطالبه‌گری از مسوولان و تشویق مردم به رویکرد اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: به هیچ عنوان به دنبال شانه خالی کردن از موضوع نیستیم و مردم را به سمت حمایت و استفاده از کالا ایرانی و در راستای مبارزه با قاچاق کالا که به شکل سازمان یافته در حال شکل‌گیری است هدایت و راهنمایی می‌کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با تاکید بر اینکه هر جا نیاز به الگودهی به مردم باشد حوزه علمیه در کنار مسوولان و آحاد جامعه است، گفت: ما نباید در وظایف خود که بخش عمده آن مربوط به فرهنگ‌سازی در بین آحاد کوتاهی کنیم چراکه ضرر آن دامان همه را خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه از مجموعه‌های استانداری، فرمانداری و سایر ادارات تقاضا داریم که نگاه سطحی به موضوع اقتصاد مقاومتی نداشته باشند، تصریح کرد: چنین نگرشی به اصل موضوع آسیب وارد خواهد کرد و رهبر نیز بر این مهم تاکید داشتند که از حیطه حرف خارج و نگاه خود را به مرحله عمل معطوف کنید.

کشوری‌دلاور با بیان اینکه در نگرش برخی افراد در خصوص اقتصاد مقاومتی نگاهشان به بیرون است، افزود: همین نگاه به بیرون باعث مغفول ماندن اقتصاد مقاومتی در کشور شده و این در حالی است که به هیچ عنوان نگاه بیرونی با روح اقتصاد مقاومتی سازگاری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان باید در مرحله عمل و نه در شعار باور کنند که تولید کشور خوابیده است، یادآور شد: شعار ندهیم که تولید نخوابیده و مرد میدان باشیم و مسوولان استانی نیز با شجاعت وضعیت استان را همان‌گونه که هست برایمان بیان کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با اظهار گلایه از اینکه یکی از بزرگترین آفت در استان آمارسازی مسوولان و ارائه آن به مردم است، تصریح کرد: آقایان آمارهایی که در بخش اشتغالزایی ارائه می‌دهند که با واقعیت سازگاری ندارد ولی ما به آنها اعلام می‌کنیم که با این آمارها بازی نکنید ما که می‌دانیم شما این آمارها را از کجا درست می‌کنید!

وی با بیان اینکه از مستندسازی و صدور پروانه‌ها باخبر هستیم، افزود: به عنوان نمونه فردی در شهرداری یا به صورت فصلی و یا ماهی استخدام می‌شود و فقط برای یک‌ ماه این فرد بیمه می‌شود آن وقت آقایان آن را در آمار شاغلان به حساب می‌آورند و این یک نمونه از نمونه آمارسازی مسوولان استانی در زمینه اشتغال است.

 کشوری‌دلاور با بیان اینکه من با برخی از این آبیاران فضای سبز در شهرداری صحبت کرده و پای کلام آنها نشسته‌ام، افزود: یکی از این افراد ادعا می‌کرد که فقط یک‌ ماه او را بیمه کرده‌اند و این یکی از هزاران موردی است که در آمار اشتغال به مردم گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه ما از شرایط کشور مطلع هستیم و به دنبال حل مشکلات و ارائه راه حل به شما هستیم، خاطرنشان کرد: از استاندار خواهش می‌کنیم که با واقعیت پیش رفته و آمارسازی نکنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با بیان اینکه تقاضای بنده از مسوولان این است که کرسی‌ها را خالی کرده و زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کند، گفت: اینکه در ایام انتخابات عده‌ای شعار می‌دهند که جوانان برای ما اولویت دارند ولی در عمل به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند به درستی که این رفتار آفت به حساب آمده و باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با پرکردن یک برگه هرگز محقق نمی‌شود، یادآور شد: به گونه‌ای نشان ندهیم که همه جا گل و بلبل است و فردا هم قرار است سیب و گلابی برسد! باید مسوولان از مرحله شعار خارج شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار