رئیس مجمع خیران سلامت ملایر گفت: اعضای بدن یک دختر دانش‌آموز ۱۸ ساله ملایری که دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 14 June 2017
رئیس مجمع خیران سلامت ملایر گفت: اعضای بدن یک دختر دانش آموز 18 ساله ملایری که دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دکتر عباس آذرهمایون اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده تیم پزشکی برای انتقال این بیمار به بیمارستان سینای تهران اعزام شد تا پس از تایید نهایی اهدای اعضای این بیمار مسجل شود.

وی افزود: چند روز پیش بیماری به نام سمیه ساریخانی قلعه باباخانی که به دلیل نامشخصی به کما رفته بود، دچار مرگ مغزی شد.

وی ادامه داد: این بیمار که یک هفته در بیمارستان دکتر غرضی ملایر بستری بود، با تایید تیم پزشکی این بیمارستان مرگ مغزی این دانش آموز ملایری تایید شد.

آذرهمایون بیان کرد: به دلیل پایین بودن سن این بیمار و البته پس از تایید نهایی تیم پزشکی اهدای همه اعضای قابل پیوند همچون قلب، ریه ها، کبد، لوزالمعده، پانکراس، قرنیه و سایر نسوج این بیمار قابل پیوند به سایر بیماران نیازمند است.

وی گفت: در حال حاضر خانواده این دانش آموز ملایری برای اهدای تمامی اعضا و نسوج بدن فرزندشان اعلام آمادگی کرده و رضایت کامل دارند.

وی با بیان اینکه این دانش آموز خود را برای امتحانات کنکور آماده می کرده، اظهار کرد: هنوز دلیل به کما رفتن این بیمار نامشخص است و مدت هفت روز در بیمارستان غرضی ملایر در کمای عمیق بود.

آذرهمایون ادامه داد: هفته گذشته نیز اعضای بدن مرحوم مهدی بشیری در شهر ازندریان ملایر که دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

طی سال جاری اعضای بدن 2 بیمار مرگ مغزی در ملایر به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید.

تاکنون اعضای بدن هفت بیمار دچار مرگ مغزی در شهرستان ملایر به بیماران نیازمند اهدا شده است.

مجمع خیران سلامت ملایر که از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرد، تاکنون اقدامات موثری در زمینه اهدای اعضا در این شهرستان انجام داده است و هم اکنون بیش از160 خیر در حوزه سلامت به این مجمع همکاری می کنند.

در حال حاضر بیش از 2 هزار تن در شهرستان ملایر دارای کارت اهدای عضو هستند.

این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار