فرمانده ناجا:
فرمانده نیروی انتظامی گفت: هدف ما افزایش برگ جریمه نیست بلکه تامین آرامش مردم و خانواده ها و رعایت نظم و قوانین هدف است.
کد خبر: ۴۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 27 May 2015
به گزارش تابناک یزد، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در آیین تودیع و معارفه رییس پلیس راهور ناجا افزود: مردم از قوانین تمکین کرده و باید سعی کنیم فرهنگ راهنمایی و رانندگی و ترافیکی بیش از امروز نهادینه شده و کمترین جریمه را داشته باشیم.

وی ادامه داد: نگرانی ما برای مردم و سرنشینان خودرو است و اعمال جریمه نیز در راستای سلامت خانواده ها آن هم براساس قانون اجرا می شود.

به گفته سردار اشتری، نیروی انتظامی در اجرای قانون با قاطعیت همراه با عدالت و رافت برخورد کرده و طبق قانون وظیفه خود را انجام می دهد و سعی دارد در این راستا بی عدالتی صورت نگیرد.


** راهور پرمشغله ترین پلیس است

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس راهور از حساس ترین پلیس های ناجا است، گفت: پلیس های تخصصی متعددی در ناجا وجود دارد، اما پلیس راهور مردمی ترین، اجتماعی ترین و پرمشغله ترین پلیس هاست، بر این اساس می توان گفت پلیس راهور تابلوی نیروی انتظامی به شمار می آید.

وی همچنین پلیس راهور را نماد قانون گرایی، نظم و انظباط دانست و افزود: هر چه بتوانیم پلیس راهور را تقویت کنیم، توانسته ایم ناجا را به مردم معرفی کرده و اعتماد آنها را افزایش دهیم.

سردار اشتری بالاترین سرمایه نیروی انتظامی را اعتماد مردم دانست و گفت: افزایش اعتماد آنها از طریق پلیس راهبر امکانپذیر است، بر این اساس ارتقا جایگاه اجتماعی پلیس از این طریق ممکن می شود.

وی تصریح کرد: هرچند هر یک از پلیس ها جایگاه و حساسیت خود را دارند اما پلیس راهورر به خاطر نوع ارتباط و تاثیرگذاری که در جامعه دارد، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

سردار اشتری بر نهادینه کردن همدلی و هماهنگی در سازمان ها تاکید کرد و گفت: مردم و دستگاه های مختلف همکاری خوبی با نیروی انتظامی و مجموع راهور دارند به همین علت باید همدلی و هم زبانی بین دولت و ملت در تمام مجموعه ها تقویت و نهادینه شود.

وی با اشاره به استفاده از تکنولوژی روز و تقویت بسترهای مراقبتی و سامانه های کنترلی افزود: نباید اتکای ما صرفا به نیروی انسانی باشد، هرچند تقویت نیروی انسانی برای ما در اولویت است اما آنچه بیش از حضور فیزیکی همکاران در معابر نیاز است، استفاده از تکنولوژی روز است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به افزایش خودروها گفت: تعداد سفرها نسبت به سال گذشته سه تا چهار درصد افزایش داشته و این در حالیست که کاهش تلفات و تصادفات را داشته ایم.

سردار اشتری با اشاره به تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی بعد از چهل سال در مجلس شورای اسلامی افزود: قوه مجریه، قضاییه و دستگاه های مرتبط، با ماموریت بزرگ و سنگین راهور همکاری خوبی داشته اند و باید این همکاری ارتقا یابد.

وی قانون جدید را در کاهش تلفات رانندگی موثر دانست و گفت: این قانون بازدارندگی داشته و سبب توسعه فناوری و علمی شدن ماموریت ها شده و از سوی دیگر دست نیروی انتظامی را به انجام ماموریت ها بازگذاشته است.



** برخورد مناسب ماموران راهور نشانگر شخصیت آنها است

سردار اشتری ارتقای منزلت پلیس راهور نزد مردم و مسوولان و ارتقای فرهنگ ترافیکی را از دستاوردهای بزرگ قانون جدید راهنمایی و رانندگی برشمرد و گفت: میزان تلفات ناشی از تصادفات در سال گذشته نسبت به سال 92 حدود 9 درصد کاهش داشته که این روند باید ادامه یابد، هر چند کار در این زمینه سخت تر خواهد شد، اما با استفاده از ابزار و امکانات روند کاهشی را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه حتی یک نفر هم نباید در تصادفات کشته شود، افزود: افق ما این است که حتی یک نفر در تصادفات کشته نشود، بنابراین به سمتی می رویم که این هدف تحقق یابد اما لازمه آن همکاری و هماهنگی دستگاه های مختلف است.

فرمناده نیروی انتظامی، جاده و خودرو را در کنار عوامل انسانی در بروز تصادفات دخیل دانست و گفت: باید با برنامه ریزی و راهبردهای مشخص تا سال های آینده روند تلفات و تصادفات را کاهش دهیم.

سردار اشتری با اشاره به معرفی سردار تقی مهری به عنوان رییس پلیس جدید راهور نیروی انتظامی گفت: سردار مهری در پلیس های مختلف مسوولیت داشته و چندین سالی جانشین راهور بوده، از سوی دیگر وی سابقه فعالیت در کسوت های مختلف در هشت سال دفاع مقدس را برعهده داشته و موفقیت هایی را در این زمینه و همچنین در سطح نیروی انتظامی بدست آورده است.

وی تاکید کرد: با بررسی های انجام شده، وی به عنوان رییس پلیس راهور انتخاب شد که امیدواریم با حضور سردار مهری، روز به روز شاهد رشد در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش تلفات باشیم.



** اخلاق مداری در ناجا تقویت شود

سردار اشتری ادامه داد: برخورد مناسب ماموران راهور نشانگر شخصیت آنها است، بر این اساس اخلاق محوری باید سرلوحه کار پلیس قرار گیرد، زیرا افزایش جایگاه اجتماعی ما به دلیل اخلاق مداری ماموران در کنار استفاده از تجهیزات و امکانات است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: باید اخلاق مداری در سطح ناجا تقویت شود و هر فردی که مرتکب تخلفی شد، علاوه بر برخورد قانونی با وی اخلاق مداری را نیز در نظر بگیریم زیرا اعمال قانون باید همراه با اخلاق شود.

به گفته وی، امسال نظارت های محسوس و غیرمحسوس افزایش خواهد یافت.

مراسم تودیع و معارفه رییس پلیس راهور ناجا در ساختمان راهنمایی و رانندگی واقع در شهرک غرب برگزار شد.

سردار تقی مهری چهارم خرداد ماه به عنوان رییس جدید پلیس راهور جانشین سردار اسکندر مومنی شد.

وی متولد سال 1340 در گرگان است و درجه سرتیپ دومی او در سال 1370 ابلاغ شد.

فرماندهی انتظامی استان گلستان، جانشین معاونت انتظامی ناجا، جانشین معاونت عملیات ناجا، جانشین پلیس راهور و رییس پلیس پیشگیری ناجا سمت های پیشین سردار مهری بوده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
راننده محترم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
لطفا درست تیتر بزنید.
بدنبال افزایش برگ جریمه نیستن تیتر غلطیه.
بنویسید: بدنبال افزایش مبلغ جریمه اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار