مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه انسداد چاه‌های غیرمجاز امسال نیز ادامه دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 102 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده و با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز 7 میلیون و 700 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.
کد خبر: ۳۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 27 May 2015

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ذخیره سد اکباتان همدان را ۱۹ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: ۱۰۲ حلقه چاه غیرمجاز در همدان مسدود شد.

به گزارش تسنیم ، مرتضی عزالدین در شورای حفاظت از منابع آب استان همدان ذخیره سد اکباتان همدان را در حال حاضر 19 میلیون مترمکعب اعلام و اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته 22 میلیون آب پشت سد اکباتان همدان ذخیره شده بود که معادل 9 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی 93-94 تاکنون 302 میلیمتر بارش در سطح استان همدان ثبت شده است، افزود: سال گذشته در مدت مشابه 375 میلیمتر بارندگی در همدان بوده است که این میزان کاهش 20 درصدی را نشان می‌دهد.

عزالدین با بیان اینکه هم‌اکنون 350 لیتر در ثانیه آب وارد سد اکباتان همدان میشود، تصریح کرد: از سوی دیگر 636 لیتر در ثانیه برای مصرف شرب همدان و 405 لیتر در ثانیه برای مصرف بخش کشاورزی و باغات پایین‌دست از سد اکباتان خارج می‌شود.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال آبی تاکنون 26 میلیون مترمکعب آب وارد سد اکباتان شده است، عنوان کرد: در سال آبی 93-94 بیش از 13 میلیون و 800 هزار مترمکعب آب برای مصرف شرب همدان از سد اکابتان خارج شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از انسداد 659 حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته خبر داد و گفت: نزدیک به 30 کیلومتر چاه از این طریق پر شده و در مجموع 81 میلیون مترمکعب در مصرف آب همدان صرفهجویی شده است.

عزالدین با بیان اینکه انسداد چاه‌های غیرمجاز امسال نیز ادامه دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 102 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده و با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز 7 میلیون و 700 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز در صورت تامین اعتبار 600 حلقه چاه غیرمجاز در همدان مسدود می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر انسداد چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های کبودراهنگ، رزن، بهار و همدان در اولویت بوده و همچنین چاه‌های غیرمجاز در دشت‌های فاقد ظرفیت آبی نیز باید مسدود شوند.

عزالدین با تصریح بر اینکه هم‌اکنون 17 گروه گشت و بازرسی به صورت دائمی و شبانه‌روزی و در ایام تعطیل در دشت‌های استان وظیفه نظارت و بازرسی منابع آبی را بر عهده دارند، عنوان کرد: امیدواریم امسال با افزایش اعتبارات طرح تعادلبخشی بتوان اقدامات مناسبی در زمینه حفاظت از منابع آبی همدان برداشت.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار و 127 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق در چاه‌های کشاورزی همدان نصب شده است، اظهار داشت: راه‌اندازی و شارژ این کنتورها در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای و شرکت توزیع نیروی برق قرار گرفته و برای 157 دستگاه کنتور نیز کارت حق‌آبه کشاورزی شارژ شده است.

عزالدین با اشاره به اینکه یکی از معضلات همدان اضافه‌برداشت چاه‌های مجاز بوده است، افزود: سال گذشته براساس قوانین حفاظت از منابع آبی با مالکان چاه‌هایی که اضافهبرداشت داشتند برخورد شده و امسال نیز این روند ادامه دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار