فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: اقتصاد مقاومتی، ازدیاد نسل، تولید علم، استفاده از اجناس ایرانی و افزایش تولید داخلی همه نسخه درمانی برای حل مشکلات کنونی است.
کد خبر: ۳۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳ 21 May 2015
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه با انجام عملیات بیت المقدس دنیا قدرت ایران را به رسمیت شناخت، گفت: عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در جنگ با رژیم بعثی عراق بود.

به گزارش  مهر، سردار غلامعلی ابوحمزه با بیان اینکه عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در جنگ با رژیم بعثی عراق بود، اظهار داشت: قبل از سوم خرداد ماه سال ۶۱ و انجام عملیات بیت المقدس تنها جنگ با عراق مطرح بود اما پس از آزادسازی خرمشهر تمام دنیا اعم از شرق و غرب با ایران دشمنی کرد.

وی با بیان اینکه با انجام عملیات بیت المقدس دنیا قدرت ایران را به رسمیت شناخت، افزود: امام خمینی (ره) بعد از عملیات بیت المقدس مفاد صلح را اعلام کردند.

وی با افزودن این مطلب که امام راحل زیربنای صلح را مطرح نمود، ادامه داد: انجام آتش بس، برگشت نیروهای درگیر جنگ به مرزهای بین المللی، تعیین و تنبیه تجاوزگر و پرداخت خسارت از سوی متجاوز از مفادی بود که ایشان مطرح نمود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه این مفاد در سال ۶۱ مطرح و در سال ۶۷ در قطعنامه ۵۹۸ اجرا شد، گفت: با تدابیر حکیمانه امام خمینی (ره) و رشادت های رزمندگان اسلام نگاه دنیا نسبت به جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد.

ابوحمزه بااشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در عصر حاضر، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی، ازدیاد نسل، تولید علم، استفاده از اجناس ایرانی و افزایش تولید داخلی همه از نسخه درمانی برای حل مشکلات کنونی است.

وی ایمان، ایثار، ابتکار و خلاقیت را از راهکارهای حل مشکلات در دوران جنگ دانست و ادامه داد: این راهکارها اکنون نیز بسیار موثر خواهد بود و روحیه رزمندگان در عملیاتی همچون بیت المقدس باید در دانشگاهها، رسانه، حوزه، بازار وهمه اصناف و اقشار مردم الگوبرداری و پیاده شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه درحال حاضر جنگ نرم مطرح است، گفت: این فاکتورها در زمان کنونی جواب می دهد و شهید احمدی روشن نمونه شاخص و بارزی در این عرصه است که با روحیه جهادی زمینه ساز تحول در موضوع فناوری هسته ای کشور شد.

ابوحمزه به راهکارهای برقراری ارتباط بین نسل جدید و نسل جنگ اشاره و عنوان کرد: در زمینه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به بدنه جامعه در استان همدان فعالیت های موثری از سوی سپاه استان صورت گرفته که از جمله آن پررنگ کردن حضور جوانان و نوجوانان در باغ موزه دفاع مقدس، معرفی شهدای شاخص استان، برگزاری یادواره و کنگره شهدای استان و انتشار ۳۵ عنوان کتاب در همین زمینه است.

وی همچنین افزود: بیش از دوهزار و ۳۰۰ نفر پیشکسوت در سپاه استان وجود دارد که در دفاع مقدس حضور داشته اند و درحال حاضر ظرفیت مناسبی در انتقال مطالب، نگارش کتاب و خاطرات دفاع مقدس به منظور اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در بدنه جامعه اند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه سخنان خود به برنامه های سپاه در روز پاسدار اشاره و عنوان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی با حضور سردار همدانی، همایش انس و مودت در اردوگاه ابوذر، دیدار با خانواده های شهدا، سخنرانی در پیش از خطبه نماز جمعه، کوهپیمایی یاسداران، نشست هیئت های منتظران موعود، برگزاری مسابقات فوتسال حوزه های مقاومت بسیج، اردوی فرهنگی زیارتی بسیج اساتید به قم و کاشان از برنامه ها به مناسبت روز پاسدار است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع) نیز بااشاره به بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بیان داشت: برای برگزاری این مراسم هشت هزار و ۵۰۰ نفر از همدان با ۲۰۰ دستگاه اتوبوس اعزام خواهند شد که هشت هزار نفر آن زائر و ۵۰۰ نفر کادر اجرایی در قالب ده کمیته اعم از کمیته پشتیبانی، بهداشت و درمان، فرهنگی، حمل و نقل، امنیتی، اسکان و غیره هستند.

روح الله عروجی با افزودن این مطلب که از آنجاییکه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) همزمان با مراسم نیمه شعبان و سخنران این مراسم مقام معظم رهبری است از حساسیت بالایی برخوردار است، افزود: سخنان مقام معظم رهبری که مرتبط با شرایط فعلی منطقه خواهد بود به طور حتم از سوی همه جهان رصد خواهد شد.

وی به حضور زائرین در این مراسم برای نخستین بار در صحن اصلی مرقد امام پس از افتتاح این صحن اشاره داشت و گفت: در هیچ جای عالم مراسمی به این شکل باحضور مسئولین کشوری، نخبگان، نمایندگان عالی رتبه داخلی و خارجی و این تعداد زائر برگزار نمی شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار